Mitt ljus idag!

Och nu var alla mina sysslor för idag gjorda (minus plocka undan, men vem trodde det?). Räkningarna betalda, Bank-id till mamma fixat, lillebror iväglämnad, mat intagen och brev postade.

När jag skulle betala räkningar upptäckte jag till min förvåning att någon skickat över pengar till mig. Till mig? Vem då? Hallå?! Jag var nollställd en ganska lång stund, tills jag förstod vem det var. Min äldsta lillasyster! Skrev jag "äldsta"? ÄLSKADE menade jag ju. Jag ringde genast och skällde på henne och sa att så får det inte gå till, men fortsatte meningen snabbt med att säga hur tacksam jag var och att det verkligen betyder mycket för mig. Jag hoppas att hon hamnar i skuld när jag är miljonär* så jag kan skämma bort henne extra mycket. Eller okej, hon behöver kanske inte hamna i skuld, men jag längtar i alla fall tills jag blir miljonär så jag kan ge, jag också.


Thank you, sis!

*Jag skrev inte att hon är miljonär så bombaddera henne inte med några fjäskmail. Jag har ingen aning om hon är eller inte, och jag vill inte veta heller. Jag bara poängterar att jag ska bli miljonär. Någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0