På besiktningen.

När jag skulle besiktiga bilen härom dagen så kom jag tio minuter för tidigt dit och tänkte spänna fast säkerhetsbältena där bak, så som de vill att man ska göra. Men det var ju fredag och de ville väl hem tidigt för de släppte in mig med buller och bång och jag hann inte sätta dit bältena där bak. Dessutom, till råga på allt, så hade jag ju låst fast ett bälte i ryggstödet.

Jag: Jag hann inte sätta fast bältena, men jag gör det nu lite snabbt.
Besiktningsgubben (Hädan efter kallad BG): Gör du så.
Jag: Alltså, jag körde en massa grejer i helgen och hade fält sätet och nu när jag fällde upp det klämde jag det i ryggstödet och får inte ner sätet igen.
BG: Det kan jag fixa.
Jag: Tja, det är väl lite muskeltunnhet från min sida.

BG går in i bilen och fixar det, lätt som en plätt.

BG: Du vet, det sitter en sån spak i sätet...
Jag: Ja, jag vet, jag tryckte som fanken på den, men den ville inte ge sig.
BG: Jaha... Men du ska dra i den, inte trycka...

Den sista kommentaren kan tolkas hur som, men jag kände mig aningen dum faktiskt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0