Andfådd till max.

Jag bär inte så mycket nu för tiden för att rädda min stackars rygg. Jag undviker allt som har med ordet "lyft" att göra. Dock gjorde jag ett undantag idag då jag bar upp min mikrovågsugn från källaren. Ryggen klarade det bra (som det känns än så länge) men förstår ni hur andfådd jag är? Helt makalöst. Jag har knappt fått luft på fem minuter. Och jag skyller lite på min BH. Den spänner sig runt mina lungor, så att säga. Och jag är en människa med livsfilosofin: Lyssna på din kropp. Så, nu tänker jag ta det extra lugnt. Även om det är flytt på G. Tur det finns starka karlar runt om kring mig.
I VM gör många sportfånar bra ifrån sig. Denna kicka visar hur man gör bra i från sig i soffan med en påse Kinapuffar.


Idag flyttar vi.

God morgon!

Idag vaknade jag med väldigt ont i magen. Först blev jag orolig, men sedan kom jag på att jag var kissignödig. Vilken skön lättnad!

Idag blir det att forsätta med packningen och letandet efter lådor i källare och garage. Det ska bli så skönt när vi kan få in våra grejer i lägenheten. När allt finns där, så jag kan gå och packa upp. Detta händer ju först ikväll då det är då vi får nycklarna. Men vi kan ju börja packa släp redan i eftermidag när sambo slutar jobbet. Så sparar vi lite tid liksom.

Det blir lite bilder senare. Och förhoppningsvis hinner jag ta lite när de andra jobbar med att bära lådor och möbler ikväll också.

Tjingeling!


Vi myser!

img_6279 (MMS)

Vi myser!


Blutsaft och Levaxin var det, ja...

img_8193 (MMS)

Blutsaft och Levaxin var det, ja...


Blut-saft...

God morgon!

Jag har varit uppe ett tag, sovit dåligt och trött som en gnu. Det kan också ha att göra med att jag lägger mig för tidigt på kvällen och går upp för sent. Det är inte bra för mig. Jag kommer liksom aldrig igång då. Men hur pigg man än är klockan fem så ser jag absolut ingen anledning eller motivation till att gå upp så dags. Och nu, nu när jag har att göra blir jag för trött för att göra det eftersom jag sovit för mycket. Hallå?! Var är logiken? Idag ska jag ändå se till att packa. Jag borde uttnyttja min bror till att hjälpa mig, eftersom då kommer det bli roligare och lättare.

Ungefär som när han fick sitta med mig när mamma försökte tvinga i mig Blut-saft (gör hon fortfarande). 20 ml skulle snapsas och han fick sitta bredvid som ett annat stöd med en egen i handen och säga:

-Nu sväljer vi den på tre. Ett...två...tr (tills jag avbryter)
-Stopp! Visste du att...

Och så höll vi på. Nu dricker jag den utan hans hjälp, några timmar efter att mamma hällt upp den, och OM hon häller upp den.

Fruktansvärt äckligt det där. Men nu ska jag göra lite välling till mig och sedan sparka igång mig själv.

Tjing, tjing!


Jobbigt med Blut-saft... Men så nyttigt det tydligen skall vara.


Soffan, min bästa vän.

Tror ni att jag har packat idag? Alla som tror det räcker upp en hand. Ingen? Ingen alls? Nä nä. Vad tror ni om mig? Att jag har varit trött och ynklig hela dagen och legat på soffan? Okej, ni känner mig. Helt rätt. Så är det. Men det är ju faktiskt en dag imorgon också.

Sitter och lyssnar på min bror som vill ut och festa, men inte har någon skjuts. Tack gode gud (förlåt svordomen) för att den tiden är över. När man desperat letade efter någon som kunde köra, för att man själv inte kunde. Va? Skulle jag köra menar ni? Sa jag inte nyss att jag är trött och ynklig PLUS gravid? Soffan skall jag vara trogen ikväll. That´s it.

Shrek 2 nu, sen Harry Potter. Vilken slökväll. Underbart!

Tjing!

Minsta möjliga.

Hur var det nu med packning? Det skall görs innan flytt, va? Och eftersom mitt redan är packat, förutom några få lådor som behövs tejpas ihop, så har jag inte så himla mycket ansträngande att göra. Men gör jag det? Nej, jag tittar på Segemyhr på TV. Vi kör Segemyhrs-race. Men borde göra annat. Som vanligt. Jag är nog en av de minst aktiva på denna jord. Men heej, jag såg världens bästa statusmeddelande på Facebook idag. Detta är logik:


"Allvarligt talat !! Om promenader är så himla sunda som alla påstår, så skulle ju brevbäraren praktiskt taget vara odödlig. Valen simmar hela dagarna och äter bara fisk, och den är tjock som fan! Kaninen springer och hoppar hela dagarna, men lever max 5 år. Sköldpaddan springer inte, hoppar inte, kommer alltid sist, rör sig nästan inte och lever i 150 år, så för fan, slappna av!"

Innebandy var det, ja!

img_6248 (MMS)

Innebandy var det, ja!


What?! tänker ni. What a day liksom.

Och idag har dagen spenderats hemma hos Mia. Himla trevligt. Måste göras om oftare. Sedan handlade jag, och sedan slocknade jag i soffan. Gick upp klockan sex i morse. "WHAT?!" tänker ni. Men jag hade inget annat val då jag sov hos Angelika och hon skulle upp och jobba. Nu håller jag på att vakna till eftersom det verkar som om jag ska kolla på innebandy ikväll. "WHAT?!" tänker ni igen. Och det tänker jag med. Jag förstår inte heller hur det kom sig. Jag var yrvaken när jag svarade på förfrågan. Men så ser dagen ut.

Så nu ska jag försöka vakna till liv igen, hitta några kläder att ha på mig så att jag kan hålla mitt löfte. Vi kanske hörs under matchen ifall jag inte blir helt begeistrad av den (vilket förmodligen inte kommer att hända då jag är helt ointresserad vad gäller sport). Det lutar alltså åt att vi hörs under matchen.

Tjing, tjing!


Just det! Detta gjorde vi igår. Äntligen! ...

img_2174 (MMS)

Just det! Detta gjorde vi igår. Äntligen! Nu ska jag sticka iväg på swedish fika. Nalla kaffe hos Mia. Så jag bjuder på denna bild, hinner inte ta någon annan. Chopp chopp!


Gissa vad vi gör.

img_8180 (MMS)

Gissa vad vi gör.


Längtan är stor.

Ååååh, vad jag längtar efter våra nycklar till nya lägenheten nu. Jag längtar mer och mer för varje dag. Hur kan det komma sig? Borde det logiska inte vara att man lugnar sig för varje dag närmare? Öh, nej, inte här. Jag är så ivrig så jag vet inte var jag ska ta vägen. Tänk att kunna få vara hemma i sin egen lägenhet och pyssla, måla och komma i ordning. Dessutom blir det mycket att rensa ut redan på inflyttningsdagen. Kanske något man kan sälja, så ekonomin stabiliseras? Hade varit suveränt.

Sen längtar jag så till sommaren. Mycket för att lilla sork tittar fram då men jag saknar också värmen nu. Tänk att ha linnen på sig. Och jag saknar redan att jag inte kommer i mina jeans längre. Och det lär ju dröja ett tag till. Gud som jag längtar och drömmer mig bort. Men fyra dagar kvar. Sedan är i alla fall lägenheten vår. Finally!

Sommarbild (snodd från lillasyster).


Rutin & struktur. Vad är det?

God morgon!

Lillkatten fes nyss i mitt ansikte och jag intar en form av luktskydd via morgonrocken. Den i sin tur påminner mig om duschen. Trevlig morgon jag har, va?

Jag borde sätta mig och räkna ihop alla mina räkningar och komma fram till en summa. Inte ett dugg roligt. Kanske därför jag låg extra länge i sängen. Och nu har jag många sysselsättningar framför mig. Koka kaffe, egentligen duscha, klä på mig, ja, jag har till och med funderat på att gå ut och gå (men det vet nog ni lika bra som jag, att det inte kommer att ske). Nåja, vi får se vad dagen har att utvisa. Det känns som en händelserik dag, även om jag inte har något planerat, mer än att fortsätta försöka få struktur i mitt liv. Kanske borde jag köpa en trisslott?

Stink-katt.


Vänskap.

Detta kallar jag äkta vänskap:


Bara vi, eller?

Är det bara vi som har kvar julgranen?


Hur ska jag kunna?

Jag börjar snart gråta. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har försökt allt. Ger upp! Eller kan ni hjälpa mig? Situationen är följande:

  • Jag vill beställa varor från Jotex.
  • Jag gör detta.
  • Jag reggar mig som ny medlem.
  • Jag finns redan som det.
  • Jag provar med min gamla mail och blir inloggad.
  • Jag byter ut min gamla mail till den jag använder idag.
  • Provar att gå till kassa.
  • "Fyll i dina uppgifter".
  • Jag försöker.
  • Står att jag redan är medlem.
Hur gör jag för att beställa?! Det går inte för jag "är redan registrerad med annan mail-adress" (den som jag ändrade) Som gravid kvinna börjar jag snart gråta, så hjälp uppskattas. Jag vill ha de varorna!

Strykbrädan i köket.

I mammas kök har vi en strykbräda stående. Så många gånger vi alla svurit över den när vi ska komma åt mikrovågsugnen eller gå ut i vardagsrummet eller in i städskrubben. Galen kan man bli på den. När vi i helgen städade, städade vi undan den också. Vi kan ju inte visa omvärlden att vi har en strykbräda i köket liksom. Men sen, när gästerna gått, så går det knappt en hel dag förrän vi svär eftersom det inte står någon strykbräda där det brukar. Var ska vi nu lägga alla grejerna? Vi kan absolut inte förstå hur man inte kan ha en strykbräda i köket. Den måste vara där som underlättande verktyg. Exempelvis när man ska ha grytan längst in i skåpet, så ställer man de yttersta på strykisen medan man plockar ut den man ska åt. Eller alla papper som ligger på bordet när man ska duka, de måste ju läggas någonstans. Alla borde ha en köksö i form av strykbräda i köket. Mycket underlättande.

Där skall den stå.

Annars ser bordet ut så här:


Jag är så bra!

Alltså. Jag är så duktig, jag. Ååååh vad duktig jag är! (Ja, om ingen annan säger det så får jag ju gör det själv, eller hur?) Helt suverän.

Jag gick på det där mötet, som faktiskt inte alls var så farligt. Hon som höll i det var så himla trevlig att jag nästan tänkte fråga henne om hon velat bli min bästa vän. Men det gjorde jag inte. Kunde ju ha uppfattats som fjäsk. Däremot fanns det en gubbe (ja, gubbe) som absolut inte ville vara där. Det gjorde han klart. Så som AF arbetar är ju bara nonsen. Men, om han nu måste klaga på allt de gör, så behöver han ju inte vara där. Fixa ett jobb istället, liksom. Inte för att jag har varit så särskilt nöjd med dem, men ska man ha pengar får man liksom finna sig i läget. Gilla läget.

Men det var faktiskt trevligare efter mötet. Jag och min "nya kompis" hittade ett jobb åt mig, som min handledare redan skickat hem till mig, som nu ligger här bredvid mig. Jag har skrivit en ansökan om det, så nu är det bara att vänta på besked.

Jag är även nu medlem i A-kassan, så förhoppningsvis får jag pengar. Det underlättar ju vardagen en hel del. Jag har fått mina nya filmer, så ikväll blir det att titta på "I rymden finns inga känslor" - som jag har längtat!

Det enda negativa med dagen är de här förbannade CSN. Äntligen kom räkningen. Eller ska jag säga räkningarna? Fyra snygga, delade räkningar på två A4-papper för hela året. Hur ska jag sätta in dem i pärmen? Och hur ska jag komma ihåg att betala alla? Varför kan de inte skicka ut en i taget, som normala företag? Nåja, mitt problem, inte deras.

Meeen, det trycker inte ner mig en dag som denna. Jag har sökt ett jobb, ju! Så nu ska det firas med en styck diskning och sedan något gott på det och en film ikväll.

Tjingeling!


Helt suverän!

Jajajajajaja, säg inget om min frilla. Jag orkar inte med den!


check!

Sminkad CHECK
Kaffe intaget CHECK
Påklädd CHECK
Målat naglarna CHECK
Fixat håret CHECK
Diskat ?
Redo för möte CHECK


Old pic, with my beauty hair.


Bestäm Ni inlägget.

God morgon!

Idag blir det nog AF (arbetsförmedlingen) i alla fall. Jag mår mycket bättre än igår, om än inte helt okej. Men inget kräkande, bara lite ömt i magen (om ni ville veta). Känns så skönt att jag kan gå på mötet, även om jag egentligen inte ser framemot det, men det blir så omständligt om jag inte kan. Nåja, jag har duschat, tagit min medicin och är halvt påklädd.

Nu tänkte jag fortsätta klä på mig, försöka få i mig lite kaffe, smörja ansiktet med salva och måla naglarna. Så är jag sysselsatt ett tag till. Ni förstår inte hur mycket jag längtar tills vi fått in alla saker i lägenheten så jag kan börja pyssla där. Måla kök, lägga om golv i hallen (sistnämnda ej diskuterat med sambo), diska upp all disk och helt enkelt komma i ordning. Som jag längtar!

Men, nu till mina sysslor. Vi hörs sen. Vill ni jag ska berätta om mötet? Eller finns det något annat ni känner för att veta? Kommentera i så fall så kan jag göra ett inlägg efter era önskemål.

Tjing!

Hej hej bloggen. Idag har jag spenderat da...

Hej hej bloggen. Idag har jag spenderat dagen i soffan och på toaletten. Inga detaljer nämnda men troligen kräksjukan. Därav den dåliga uppdateringen. Nu mår jag däremot bättre. Måtte det hålla i sig imorgon så att jag kan gå på det där tråkiga mötet på AMS som jag ändå någon gång måste gå på. Men vi hörs imorgon, pigg är jag inte än kan jag meddela. Tjing!


Huvudvärk.

Förmiddag!

Huvudvärken är på topp idag. Kaffebryggaren fungerar inte och inga Treo har vi hemma. Hur skall detta gå? Jag kan ju inte förmå mig att åka in och köpa. Nej, nej. Jag, aktiv? Njaa. Inte den aktivaste i alla fall. Jag nöjer mig med Malou von Sivers på TV och kuddar (havrefras) med mjölk i magen. Hoppas den går över snart i alla fall.

Idag är det en vecka tills vi får nycklarna till lägenheten. Tror ni jag är ivrig eller? Jag vill ha dem NU ju. Nåja, vi får höras senare. Soffan ropar på mig.

Tjing!


Ville ju inte skrämma bort er innan.

Tänk på att nedan inlägg inte är skrivet idag. Idag är jag glad och positivt. Som sagt publicerar jag aldrig vredesutbrotten samma dag som jag skriver dem. Jag är alltså inte farlig idag.

Sanningen är att jag legat utslagen hela dagen. Sork tycker inte om pizza. Varje gång jag käkar pizza blir jag liggande dagen efter. Aldrig förr har jag mått dåligt av pizza, men under graviditeten går det icke. Så, pizza är uteslutet 6 månader framåt. SUCK. Men vad gör man inte för sitt lilla mirakel?

Nu mår vi lite bättre. Tittar på Johnny Depp på TV, och vem mår inte bra av det?

Tjing!

Vredesutbrott: Facebook-statusar.

Ibland kan jag irritera mig på så mycket. Särskilt onödiga saker. Och nej, det har nog inte med graviditeten att göra eftersom jag alltid varit sådan. Till exempel de här statusuppdateringarna. Inte alla naturligtvis, men när folk skriver "Åååh, att du kunde svika mig sååå". Eller "Iiihihi vad roligt jag hade idag". Eller "Jag är så ledsen". Endast för att folk runt omkring ska fråga varför. Är det det sättet man söker uppmärksamhet på nu för tiden? Om någon varit elak mot mig, eller ifall jag är ledsen, ja, då skriver jag väl inte det på Facebook. Och om jag gör det skriver jag väl ut hela situationen istället. Antingen eller liksom. Svart eller vitt. Allt eller inget. Patetiskt att folk inte kan få uppmärksamhet på annat sätt.

Sedan har vi de här statusarna i stil med: Idag hade jag jätte roligt vi var i Ulla red och köpte det ena me det femte åkte till glass baren ikväll ska vi till Kal mar för att gå ut dricka är gott detta huset kommer bli fint när vi renoverat

Inga punkter, bara särskrivningar, inget hör till det andra. Detta huset?! Det heter inte så. Antingen "det här huset" eller "detta hus". Lär er svenska! Det går inte att ha dubbel bestämmning! Ungefär som att säga "this the house" på engelska. Inte "denna helgen" utan "denna helg" alternativt "den här helgen". Inte "detta skrattet" utan "detta skratt" eller "det här skrattet". Okej?

Så, om ni förstått vad särskrivning nu innebär så antar jag att ni inte skulle åka till denna mack med er bil. (Obs: inte denna macken!)





Sen hade jag varit lycklig om alla kunnat sluta med femtioelva stycken utropstecken efter varje mening o statusuppdateringen. Klart man får använda utropstecken, men inte Hej, jag heter Anna!!!!!!!. Grymt irriterande.


Och, visst, det är klart att man inte alltid tänker på stavningen. Alla kan vi göra fel, men man märker så fort vilka personer som absolut inte kan det svenska språket, vilket jag tycker är synd och man märker vilka som är så naiva att de måste söka uppmärksamhet via patetiska stastusuppdateringar för att alla andra ska fråga. Om du inte vill säga det, så fine. Men lägg då heller inte ut det på FB.


ps, att ibland skoja till det med texten är ju helt okej, att göra fel med "flit", men att alltid se statusuppdateringar som visar hur vi behandlar det svenska språket är ofta tragiskt. Sen kan vi alla heller inte allt, så är det ju. Men ni kan ju se läsa detta inlägg och lära er av det jag behärskar. Och jag lovar, en språkpolis skulle kunna hitta femtioelva olika feltryckningar i detta inlägg också. Men det går åtminstone att läsa.


Ny kategori.

God morgon!

Jag har inte sovit någonting i natt och gick upp för några timmar sedan. Det påverkar mitt humör. Sen en tid tillbaka har jag en ny kategori i bloggen. Den kallas vredesutbrott. Även om jag titulerar mig med glad och positiv så har jag ibland vissa dagar då jag får utbrott. Till och med jag, alltså. På onödiga ting, men ändå. Utbrott. Så jag tänkte visa mitt sanna jag i bloggen. Jag har en del texter nedskrivna då jag får mina utbrott. Nu ska inte bloggen gå ut på dem, men ibland kan jag putta in ett och annat inlägg med lite aggression. Publiceringen sker aldrig samma dag som jag skrivit texten eftersom någon då kan känna sig träffad. Texterna kommer att poppa upp då och då. Nu är det ju faktiskt inte så att det är ofta jag får utbrott. Men ibland. Så var så goda. Idag är det premiär för mina vredesutbrott. Publiceringen kommer senare under dagen. Läs och gotta er i andras irritation. Bloggen heter trots allt "Hon med humör och humor".


Snorgröna naglar.

img_2004 (MMS)

Snorgröna naglar.


Pizza! Jammi!

Nu har min fader varit på besök. Så trevligt, så. Eva (hans fru) blev dödsförälskad i lille kissen, och det är ju positivt. Om ca fyra veckor kan de hämtas.

Nu vankas det pizza. Lillasyster och mamma är och hämtar. Bra deal det där, jag beställer, mamma & Neah hämtar, jag dukar & lillebror spelar dator. Schysst läge liksom. Men han är ju karl, vad mer kan jag begära egentligen?

Nu ska här dukas. Hörs sen, maybe. Tjing, tjing!


Så här glad blir jag när det ska käkas pizza. Barnsligt förtjust i det, är jag.


Städning pågår.

Hinner inte skriva. Städning pågår. Pappa kommer om några timmar. Jag har flyttlådor överallt. Skulle ju varit trevligt om han kommer in i huset i alla fall.

Tjingeling!

ps, Melodikrysset löstes idag också!


Och maten är serverad.

img_4139 (MMS)

Och maten är serverad.


Underliga fenomen.

Ännu en dag med tvätt och disk. Det där med disken är underligt. Alla påstår sig diska efter sig. Då kommer min fråga: Hur kan det då befinna sig så mycket odiskad disk på diskbänken varje morgon? (Förövrigt, försök säga odiskad disk på diskbänken snabbt tio gånger). Nåja. Disken är numera ren. Bara två tvättmaskiner kvar. I en "stor" (3 ½ personer) familj är det oändligt med tvätt. Den tar liksom aldrig slut. Det är också underligt. Inte hejdundrande underligt då tre personer berstår av könet kvinna och den halva en man som är här på halvtid. Men i alla fall.

Räkningarna är insatta i pärm under respektive flik, vardagsbordet städat, inhandling av mat och godis avklarat, sjukgymnasten avklarad, lillebror hämtad och nu dags för middag. Lite sysslor har jag ändå fått ihop idag.

Tjing!


Är det något speciellt med 11 detta år?

Facebook-uppdateringen som cikrulerar just nu är följande:


Vi får uppleva fyra ovanliga datum i år; 1/1/11, 11/1/11, 1/11/11, 11/11/11. Men du, ta de två sista siffrorna i ditt födelseår plus det antal år du fyller i år så ska du se att det blir... 111

Nååå? Stämmer det? På mig gör det. 86+25= 111.


Så himla skoj!


Jag måste bara visa Mikaels kommentar. Underbar! Min humor, ifall ni undrade över den.


(Klicka på bilden om ni vill läsa hela historien).


Underhåll mig så underhåller jag huset!

Åååh. Jag måste städa. Jo, måste. Dessutom av två anledningar. Den ena är att jag måste, och den andra är att jag vill överraska mamma. Ja, okej, pappa kommer förmodligen imorgon. Någon som känner sig manad att komma hit och, inte hjälpa mig, men distrahera mig med prat så det går fortare att städa? Please!

I'm begging!


Sjukgymnasten nu.

Så, nu är jag färdig och redo för sjukgymnasten. Det där bältet jag fått har ju hjälpt mycket mer än förväntat, men lika bra att gå dit för eventuellt tips på fler övningar. Det kan ju inte skada att träffa henne menar jag.

Så vi får höras lite senare idag.

Tjingeling!


Vilken Beck-fim är bäst?

Jaha. Denna dag gick ändå snabbt ju. Imorgon är det sjukgymnast-tajm igen. Jag glömmer det ideligen. Bara jag kommer ihåg det imorgon. Det är liksom det viktigaste.

Tror ni att jag kommit ur min morgonrock? Icke. Nej, nej. Här har vi semester. Äckligt, men sant. Det får bli imorgon bitti (före sjukgymnasten).

Nu sofftajm. Eventuellt en Beck-film. Vilken av Beck är bäst? Nu har jag snart alla.

Tjingeling!


Utslagen katt.


Blodprovtagningen.

En lång historia.

Igår var ju dagen kommen då jag skulle ta blodprov. Jag gick upp på våning tre mot provtagningen (som jag hade blivit tillsagd att gå till), tog en nummerlapp och väntade på min tur. När jag kom fram ville receptionisten ha en remiss av mig. "Öhh, remiss?" jag hade ingen remiss. Jag fick förklara hela situationen och att de via telefon sa till mig att komma hit klockan 11. "Men här är ingen tidsbokning, du ska nog vara någon annanstans". En liten gnista av hopp tändes hos mig då jag hoppades på att tiden skulle rusa iväg så att jag skulle slippata proverna (jag vet att jag hade fått ta dem sen ändå, men jag bara älskar att skjuta upp otrevliga saker). Nåja, hon skulle ringa till min barnmorska. Efter en lååång stund kom hon och då skulle jag till andra sidan på byggnaden och prata med läkare. Hm, okej?! Jaja. Bara att spatsera iväg.

Då vi kommer till det väntrummet får jag höra av andra väntande att jag blivit uppropat ett antal gånger. "Wiieehuu, jag slipper", tänker jag. Jo, eller hur. Vi kom in snabbare än snabbt och då fick jag prata med denne trevliga läkare. Denna trevliga läkare tror sig ha hittat ännu fler fel på mig. Hur är det möjligt undrar jag, då jag mår bra? Nåja, fler prover måste tas. "Specialanalyseras i Malmö". Jag känner mig aningen speciell faktiskt. Nåja, jag går inte närmare in på det förän vi konstaterat vad det faktiskt är. Har vi tur är det ingenting alls, om inte måste jag ta en massa fler prover. Okej, just kill me. (Under tiden som vi satt och snackade blev det dessutom strömavbrott. Hur vanligt är inte det på ett sjukhus då? Och om det blir, ska inte reservsystemet sättas igång? När jag jobbade på sjukhus sattes det igång typ 2 sekunder efter, max, men här dröjer vi några minuter. Stackars den som skulle elchocksbehandlas, säger jag. Återigen tändes hoppet om att jag skulle slippa blodet).

Efter läkarbesöket ska jag tydligen spatsera tillbaka till provtagningen och ta det provet ändå. Jahapp, liksom. Vi gick dit, jag tog provet och vi gick där ifrån, allt på fyra minuter. Att vistelsen på sjukhuset skulle ta två timmar var otippat. Och jag fixade proverna galant igen. Förmodligen pga allt annat som uppkom under tiden.

End of story.


Speckat schema.

Hoolabandoola!

Jag tvättar och diskar. Borde även tvätta mig själv, och sätta på mig lite kläder istället för att springa omkring i morgonrock. Jag sysselsätter mig med andra ord så mycket det går. När jag får en lucka i mitt speckade arbetsslöshetsschema så lovar jag att berätta om gårdagen.

Men nu ska jag och Prosit hänga upp tvätt.

Tjingeling!


Morden i Midsomer.

Pjuh, vilken dag. Ni ska få höra, jag lovar er, men det blir imorgon. Jag är så himla trött. Jag har varit vaken sen fem imorse, åkte hemifrån vid halv tio och kom hem för en timme sedan (med en timmes undantag, hemma-paus). Så om jag ska vara ärlig så orkar jag inte skriva särskilt mycket just nu. Midsomer med mamma och lillasyster i soffan är väldigt frestande och så får det bli. Men promise, tomorrow.

Ett glas Oboy så här efter välling och kaffe är inte fel. Lite popcorn på det med och jag är nöjd.

Tjing!

ps, jag överlevde blodprovet (efter många hinder), så ni behöver inte vara oroliga.


Domedagen.

Så, då var dagen kommen. Dagen då jag ska ta blodprov. Detta skall förekomma en gång i månaden tills sork är ute. Det värsta jag vet. Blod är en av mina två fobier (det andra är ormar). Det känns ungefär som domedagen. Jag kommer bli yr, må illa och i värsta fall tuppa av. Men jag peppar mig själv med att det faktiskt gick bra förra gången. Fem rör och jag fixade det galant. Men, det är ju inget som säger att jag skulle klara det denna gång. Så nu ska jag fokusera på att andas lugnt, äta mycket, inte titta under provtagningen och bara tänka på sork (det är för hens (hens= blandning mellan han och hon) skull. Blä för detta. Blod är äckligt. Att tappa blod gör en yr. Mat i mängder idag med andra ord. Och socker är jag värd också.

Önska mig lycka till. Vi hörs sen (om jag överlever). Tjing!


Åååh, va jag hade velat klunka den vinaren just nu.


Sork har fotograferats.

Hej, hej alla!

Idag har vi varit i Kristianstad. M, jag och sork. Vi har varit på ultraljud. Min sork gick igenom besiktningen utan anmärkning. Både jag och M är sååå stolta. Och nu har vi bilder på det lilla livet. Sork ville inte visa ansiktet, vilket förmodligen är pga blyghet och att h*n inte tycker om att vara med på foto (vilket förmodligen är ett arv från sin moder). Jag blev backad några dagar, så jag är idag inne på vecka 17+5. Ankomstdatum är preliminärt den 23 juni. Så spännande. Mamma (mormor) håller för fullt på med blivande björndräkt. Den blir lite större än vad sork är beräknad vara vid leveransen, men det är ju sommar då, så även om h*n blir söt i den, så ska vi inte plåga den men värme (även om nu finnar gillar bastu).

Nu lämnar vi vintern bakom oss tycker jag. Mot ljusare tider!


Skånetripp.

God förmiddag!

Idag har jag lite inbokat. Jag har varit uppe ett tag och käkat frulle, läst nyheter, duschat, sminkat mig och är redo för avfärd ner mot Skåne. Mer får ni veta senare.

Jag ska även försöka få tag i Angelika. Det är lite triskligt (mitt eget ord för trassligt) då hennes mobil inte fungerar. Meddelande till Angelika: Det finns en risk att jag och M kör inom dig på vägen tillbaka. (Jag får liksom använda bloggen för tillfället för att kontakta mina vänner, ursäkta avbrottet). Dock måste jag nog försöka övertala M först. Han har ingen aning om den planen. Och jag har ingen aning om vad han har för planer. Men det löser sig.

Hörs sen mina vänner!

Tjing!



Nu drar tjockisen.
(Skit vad vi måste skrubba vår spegel)


Vår bakdag.

Bilderna från igår.










Sysslolösa dagen blev sysselsatt.


Så, nu tänkte jag visa vårt (mitt och lillasysters) stora bakverk. Men det får helt enkelt bli en annan dag eftersom min kamera bestämde sig för att just nu ladda ur batteriet. Så himla retfullt. Så, imorgon ska jag ladda upp bilderna. Men surt är det allt.

Annars flöt dagen på ganska bra ändå. Omvärlden försökte sysselsätta mig. Lillebror som ville bli hämtad på busstation, mamma som tar det uppdraget istället och ber mig sätta på kaffe (vilket nästan hinner bli kallt eftersom hennes bil gick sönder utanför verkstaden så de fick laga, tut i oturen så att säga. Tur menar jag naturligtvis.) Angelika kom på fika. Eller ja, fika och fika, jag bjussade på panpizza, men hon såg nöjd ut. Jag tror dessutom att hon skrev sin statusuppdatering på Facebook på min logg. "JAG ÄR TRÖTT" står det. Antingen är det som min teori eller är hon trött på mig. Jag vet inte, men jag tror på den första teorin. Efter det kom lillasyster hem och vi bakade och åt bullar hela kvällen. Så den sysslolösa dagen fick några sysslor ändå.

Pjuh, det blev ett långt inlägg för en "tom" dag som denna. Jag ersätter med bilder imorgon, så ni slipper anstränga ögonen för mycket.

Tjingeling!


ps, jag diskade också.


Sysslolös. Vänner sökes.

God morgon. Eller förmiddag? Välj själva. Idag tog jag nämligen sovmorgon med flit. Jag har absolut nada att göra idag. Annars planerar jag in så gott det går varje dag, men idag är en sån dag då jag inte hittar några sysslor att engagera mig i (om jag inte frågar mamma, för mammor har alltid något. Så som städa, diska, tvätta, skura golv etc).

Så, ifall någon absolut inte har något att göra så är ni himla välkomna att komma och hälsa på. Hör dock av er innan så jag hinner klä på mig och slipper skrämma iväg er pga en sådan sak.

Nu: Kaffe.

Tjing!


(Jag för längesedan. Just nu ser jag ut som denna bild minus ölen, sminket, det långa håret, det pigga utseendet, kläderna och istället morgonrock. Men annars är jag mig ganska lik).

ps, Angelika: Jag hörde att du ska till Kyrkhult och det är väldigt illa av dig om du inte kommer inom på fika efter din praktik. Inga ursäkter godtas.


Dagens betyg: MVG.

Vilken bra dag. Idag har vi äntligen skrivit på kontraktet till lägenheten. Så, om två veckor flyttar vi. Ska bli skönt att få sitt eget. Eller ja, vårat eget, men i alla fall. Hur skönt kommer inte det och bli då? Liksom egna nycklar och början på något helt nytt.

Träffat min kille. Det är inte varje dag det händer, så det är ett stort PLUS.

Mamma har gjort oxstek idag. Godare mat får man leta efter.

Jag var barnvakt åt fyra små kattungar medan lillasyster städade sitt rum. Aningen för länge i mitt tycke, men vi hade mysigt ändå.











Sorken växer... (V18+1)


Mitt mellanmål!

img_2288 (MMS)

Mitt mellanmål!


Och nu är vi med lägenhet! Jiiihaaa. 1 feb...

img_9427 (MMS)

Och nu är vi med lägenhet! Jiiihaaa. 1 februari flyttar vi in.


Gamla bilder.

Jag hittade gamla bilder. Sånt är lite roligt tycker jag. Eller?

Tunisien.
Emmy & jag.
Lillasyster & Elin badar.
Stora lillasyster, pappa & jag.
Konung.
Lillasyster.
Pros!t
Plugget.
Mys.
Ninis & jag.
Angelika & jag.

Hej mitt vinterland!


Så här ser det ut hemma. Jag förstår inte var snön  kom ifrån. Vi kom hem sent igår kväll och vaknade relativt tidigt idag, så när den hann komma är en gåta. Men om jag förstår Facebook rätt (världsnyhetstidningen) så är det mycket värre i Småland. Skönt att befinna sig i Blekinge just nu, ja.

God morgon förresten!


Det där med den där diskhistorien.

Det tidsinställda inlägget om disken. Förhoppningsvis har jag hittat ett nytt smycke nu och befinner mig på utflykt i Skåne.



Till min förvåning så såg det från början ut att vara mer. Men det var ju faktiskt inte så mycket.


Och så fint det blev!


Och så glad jag blir när jag efter diskningen tittar in i vardagsrummet...

Hur ska det gå med disken?

Jag är så duktig. Diskhon är fylld med disk, men jag har alla ursäkter i världen att liksom missa att se den. Som nu, jag har sökt en mängd olika jobb, och det är faktiskt prio ett. Nu blev jag sugen på att åka och handla smycken, eftersom det inte är jag som betalar. Men då måste jag äta frukost först (jaa, det blev lååång sovmorgon idag). Och egentligen borde jag duscha, sminka mig, göra mig färdig för vår kommande utflykt. Så, ja. Hur ska det gå med disken? Spänningen är nästan som i Beck-filmerna!


Vem vinner dispyten ikväll?

Så, en bra dag kommer strax att avslutas. Var en runda hos Sandra innan idag, och det var himla trevligt. Vi måste börja ses oftare. Imorgon ska jag på utflykt. Spännande värre. Men nu är både jag och sorken trötta, så vi ska bege oss till sängen. Lika bra att börja i tid eftersom vi förmodligen kommer att ha den vanliga dispyten om att jag vill ligga på mage och lösa korsord, men uppenbarligen vill inte sork detta (om det är att lösa korsord eller för att jag ligger på mage vågar jag inte spekulera i). Än så länge vinner jag, men jag börjar känna ganska mycket motstånd, så det är nog inte länge till.

Nattelinatt-katt!



Vilket nagellack?

Åh. Idag ska jag träffa Sandra. Det var inte igår. Ska bli väldigt trevligt. Tänkte slänga på mig lite nagellack innan jag sticker, men har svårt att bestämma mig för färg. Som vanligt. Vi har liksom femtioelva olika färger & märken.



Detta är typ bara en hundradel av vad jag har att välja bland...


Vi hittade så söta klubbor på EKO idag, ja...

img_5661 (MMS)

Vi hittade så söta klubbor på EKO idag, jag och Angelika.


Angelika och jag.

Idag har jag haft umgänge med Angelika hela dagen. Underbart. Vi var på EKO och jag hittade en ram till mitt pussel. Hittade även gulliga Plopp. Så nu är de både goda, söta OCH gulliga.

Annars har jag inte gjort så mycket mer. Förvånade mig över att jag såg två polisbilar påväg till den bortglömda byn (Olofström). Det är inte så ofta man ser dem här. Om det inte skett något rån och sånt, men då är det ofta fem, sex bilar som står och blockerar hela torget. Oftast parkerade 45 minuter efter rånet avslutats, men i alla fall. De kommer ju åtminstone hit.



(Kramarna har jag tydligen redan käkat upp...)

Tjing!


2 styck minipc till salu.





En liten defekt på Samsungen, men ingen skada på hårddisken.

Här är mina minpc. Den till vänster är en Samsung och det till höger en Azus. Be mig inte skriva ut hela deras namn. I såfall får jag leta i mina lådor. Det kan ta tid. Men allt för er mina kära läsare. Samsungen begär jag 1000 kronor för och Azusen 3500.

Samsungen köpte jag för ca två år sedan. Den fungerar utmärkt förutom att den glappar lite i skärmen, men petar man på den kommer bilden tillbaka.

Azusen köptes för knappt fyra månader sedan, använd ca tre månader. Fungerar utmärkt.

Orderbekräftelse har jag på den senaste men dock har jag slarvat bort kvittot för Samsungen. Ärlighet varar längst. Är ni intresserade så ta kontakt.

Jag säljer dem pga av svartsjuka på lillasysters nya. Jag vill köpa en ny lite större helt enkelt.

 


Bilder på minipc kommer imorgon!

Jag har lovat bilder på mina minipc, men det blir imorgon. Sladden till kameran har (som alltid) försvunnit. Men det kommer.

Nu ska jag byta den sista tvättmaskinen om ni ville veta! Sen blir det soffhäng för hela slanten. Veckan är planerad, dag för dag, men ni får veta efter hand. Annars blir det inte så liksom.

Tjing så länge!


Glömma kaffet på morgonen. What?!

Jag gick upp sju, för att jag alltid är mycket effektivare på morgonen än senare på dagen. Planeringen var att jag skulle skriva färdigt mitt CV så här på morgonkvisten. Men som alla vet så går det aldrig som jag planerar. Jag har varit så off. Trött och gnällig. Men nyss kom jag på att jag glömt göra kaffe. Haha, där är boven i dramat! Så, nu är kaffet klart och jag ska ta mig en slurk och sedan ska jag börja min dag.



Saker jag borde fylla min menlösa dag med:

Skriva CV.
Diska.
Tvätta.
Sälja mina mini-pc.


Iiiie! Finally!

img_5826 (MMS)

Iiiie! Finally!


Inskriven.

Nu har jag suttit på Arbetsförmedlingen i två timmar. En timme och 55 minuter bestående av väntan. I princip i alla fall. Men nu är jag inskriven i alla fall. Hoppas att jag inte behöver vara det särskilt länge. Det är sååå boring. Give me a job now.

Men nu ska jag lägga vindruvor och käka pussel. Eller hur det nu blir. Efter att jag diskat. Ibland får man offra sig, även om man är gravid (normalt sätt skyller jag på graviditeten att jag inte får diska, ibland går det hem, ibland inte).

Tjing, tjing!


Arbetsförmedlingen idag då.

God morgon.

Idag är en sådan superrolig dag. Eller inte. Jag måste ta mig ner till Arbetsförmedlingen. Jag avskyr att vara inskriven där. Jag har varit det en gång i mitt liv, och det var inte ens en månad förän jag skaffade jobb själv. Jag vill inte. Men i alla fall. Pengar måste man ju ha. Så, Arbetsförmedlingen, here I come.

Nu kaffe och frulle, sen drar jag.

Tjingeling!


Lillebror sötar sig!

img_8930 (MMS)

Lillebror sötar sig!


Skulle min glömska vara ovanlig?

img_5812 (MMS)

Skulle min glömska vara ovanlig?


Tre filmer hyrde vi igår kväll. Jag såg en...

img_4477 (MMS)

Tre filmer hyrde vi igår kväll. Jag såg en (the killer inside me). Sen somnade jag. Men den filmen var i alla fall himla bra om ni frågar mig, dock lite rå i emellanåt (definitionsfråga). Men se den ifall ni gillar lite psykfilmer. Nu ska jag med och sälja Kvällsposten. Tjingeling!


Lite pics.

Eftersom dagen absolut inte går som jag vill så roar jag mig med att visa lite bilder istället. Vi har söta kattungar just nu.

Först lite kissemissar:










Igår när bilen var fastkörd.

(Här har vi ändå skottat . Från början kom jag inte ens ut från förarsidan utan fick helt enkelt finna mig i läget och klättra ut via passagerarsidan). Ja, jag svängde uppenbarligen aningen för tidigt. Jag vet. Ni behöver inte säga det.


Jag (i all frustration efter kontraktet som inte kommit och den fastkörda bilen) la pussel som vanligt när saker och ting inte går som jag vill.




Tur jag har någon som gör mig glad.



Dessutom har det gått en vecka till nu!

Och, ja. Jag har inget smink på mig och har en hållning som en åttioåring, men vissa dagar tillåter helt enkelt det.


Idag går inte heller som planerat...

img_2677 (MMS)

Idag går inte heller som planerat...


Gaah, inget går som planerat.

God morgon!

Melodikrysset är på hög nivå, men jag hinner med ett litet blogginlägg ändå. Min dag blev inte som jag tänkt igår. Körde fast bilen, blev sur, försenad, inget lägenhetskontrakt pga. att kontrakten inte kommit fram än (möjligtvis idag) och då blir jag så sur. Har denna blogg en förbannelse över sig eller? Så fort jag skriver något så PANG blir det inte alls så. Så idag tänker jag inte skriva om vad jag ska göra. Jag ska skriva via ett bildinlägg senare om gårdagen istället. Så håll utkik. Bilder kommer i mängder sen. Jag är på bildhumör!

Tjingeling!


Nu ska jag köpa lägenhet!

God morgon!

Kaffemuggen är strax urdrucken och alldeles strax ska jag sjoppa iväg och köpa lägenhet!

Wiieee-huuu!

Tjingeling!



Nu sitter jag och myser i soffan med lilla...

Nu sitter jag och myser i soffan med lillasyster, mamma & RRR (Rena Rama Rolf). Snart är det Götakanal 3, förmodligen kass, men det är ju en sån film man bara måste se. Ändå liksom. Ryggen är för övrigt bättre idag, kanske gjorde det där bältet lite nytta ändå? Jag ger det några dagar till. Imorgon ska det köpas lägenhet! Finally! Och så får jag väl skriva in mig på arbetsförmedlingen... Vill inte. Men måste. Om jag har tur så svarar jobbet jag sökte idag imorgon så kanske jag slipper ändå. Håll the tums please. Men, nu ska jag mysa vidare. Tjingeling, plingeling!


Sjukgymnast & Olofströmsrevyn.

Jag veeet. Idag har jag inte skrivit särskilt mycket. I förmiddags mådde vi inte alls bra. Gnällig var jag men jag såg till att vara redo klockan 12.30 för sjukgymnastik. Dock så ställde sjukgymnasten en egen diagnos på mig, hon utgick alltså inte efter vad läkaren sa (jag tror inte hon läst journalen ens) och nu har jag ett bälte runt bäckenet. Men, just nu känns det bara som om det gör saker värre. Först kändes det bra, men nu har jag ändrat mig. Jag ger det till imorgon bitti, men har jag ondare än vanligt så... ja... då vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Nåja det löser sig.

Nu är mamma, syster och jag nyss hemkomna från Olofströms revy. Den är sevärd. Himla rolig måste jag erkänna och en fantastisk orkester. Se den!

Läggdags för sork nu. Lite korsordslösning, och sedan invänta John Blund. Hörs imorgon!

Natteling!

Jag tror att lillasyster tror att hon är e...

img_2464 (MMS)

Jag tror att lillasyster tror att hon är en katt. Eller?


Söndrig kota.

Hej hej!

Idag har jag varit hos farbror doktor och han tror att min ena kota i ryggen är sönder. Illa säger jag. Men det är bra att jag fått "veta" vad det är i alla fall. Vi får liksom inte röntga i nuläget. Inte heller smärtstillande får ges. Så sjukgymnasten, imorgon kommer jag!

Nåja, annars har dagen varit lugn. Jag har inte orkat så mycket (like always). Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv lite grann. Efter att jag varit hos sjukgymnasten. Förhoppningsvis ska väl det hjälpa. Hjälpa lite mot smärtan om inte annat.

Fredag betalar vi handpenningen på vår blivande lägenhet. Underbart. Snart börjar mitt liv likna... ett liv igen!

Tjingeling!


Sommarkänsla så här på vinterhalvåret!



En sommarbild från examen i somras.
Emmy och jag.
Sommarkänsla!


Måste ringa farbror doktor.

God morgon.

Idag måste jag ringa doktorn för att... ja egentligen vet jag inte. För att jag ska tala om hur ont jag har i min stackars rygg/ ben och hur lite sömn jag får. Sen ska han nicka och svara på det. Men hur svarar man på det? Det är ju ett konstaterande. Nåja, vi får väl se hur det slutar. Men det är så jobbigt att ringa. Eller, inte jobbigt, men omständigt i alla fall. Men jag ska. Jag ska bara vakna lite. Lite kaffe och frukost, sen så.

Vi hörs senare, så ska jag berätta vad som händer i mitt liv. Just nu vet jag ingenting, förän jag får snacka med doktorn för det är han som då bestämmer min framtid.

Tjingeling!


Lillasyster blev happy face!

Idag har jag lärt mig följande:

1. Försök inte ringa OnOff i Kristianstad, för de har inte tid att prata med dig.
2. Låt inte bilen stå stilla över tre dagar, då kommer du behöva Skånetrafikens hjälp att dra ut den ur snödrivan.
3. Lyssna på din mamma. Säger hon "Sväng vänster" gör då det så du slipper köra runt i hela Kristianstad och sedan hela vägen tillbaka för att svänga höger där mamma sa vänster.

Detta efter vår färd till Kristianstad på jakt efter lillasysters överraskning. En sprillans ny dator. Det fanns en kvar på lager.








Lillasyster blev överlycklig!


Prosit, däremot, tycker inte att dagen varit speciellt speciell. Han njuter av livet helt enkelt.


Hemligheter.

God morgon!

Idag är en trött morgon. Men vi överlever. Jag kan inte berätta om eventuella planer idag, än. För jag och mamma ska pyssla med hemligheter, och det går inte att avslöja här ännu. Men någon kommer förmodlligen att bli glad!

Tjingeling!


Tupplur ala två timmar.

I eftermiddag tog jag och sork en tupplur på två timmar. I soffan. Det är både positivt och negativt. Min rygg fixar inte att ligga stilla så länge, så nu har vi problem, men vad skönt att få lite sömn ändå. Vi sover inte mycket just nu på grund av ryggen. Så vi är lite zoombies på dagen, men vad annars ska jag göra? Nåja, vi fick vår tupplur och nu är vi hungriga. Jag vill ha Scans falukorv. Mamma är ute och handlar den, så jag väntar bara på att hon ska komma hem. Äntligen kan jag skriva lite mer om hur jag mår. Och vad svårt det varit att inte försäga sig. Men nu kan jag skriva hur ont jag har i ryggen, hur lite jag sover, hur hungrig jag alltid är och hur lycklig jag är! Äntligen! På måndag ska vi ringa doktorn och se vad han kan göra åt ryggen. Men nu riktar vi in oss på att mamma kommer med mat.

Tjingeling så länge!




Blivande storebror!


Lyckat nyår!

God morgon! Igår blev lugnt för min del, varför förstår ni väl nu? Men det var hur trevligt som helst. Linda och Peter var hos mig, och det är inte varje dag jag träffar dem, så kvällen blev med andra ord helt lyckad. Vi tog det lugnt och kollade på Sällskapsresan 2 och sedan Life of Brian. Underbara filmer. Däremellan åkte vi, vid tolvslaget, in till Olofström och kikade på raketerna.






 



Hämtad från Familjeliv!

Både jag och min sork tackar för gratulationerna!


Jag ska bli mamma!

Kan året börja bättre än med den här nyheten? Nej, det kan det inte. Jag och Mika ska bli föräldrar! Om det blir som beräknat (än så länge) så kommer vi få en midsommarbebis. Hur häftigt är inte det på en skala då? Året som kommer, kommer bli så spännande, fantastiskt och definitivt kommer året absolut inte bli som något annat år jag någonsin upplevt! Detta ser vi fram emot, och äntligen kan jag få dela nyheten med er, och ni ska få följa mina turer, både upp och ner.

Gott nytt år, folks!

Den blivande mamman och hennes sork!


(V16+0)


RSS 2.0