Jag är så bra!

Alltså. Jag är så duktig, jag. Ååååh vad duktig jag är! (Ja, om ingen annan säger det så får jag ju gör det själv, eller hur?) Helt suverän.

Jag gick på det där mötet, som faktiskt inte alls var så farligt. Hon som höll i det var så himla trevlig att jag nästan tänkte fråga henne om hon velat bli min bästa vän. Men det gjorde jag inte. Kunde ju ha uppfattats som fjäsk. Däremot fanns det en gubbe (ja, gubbe) som absolut inte ville vara där. Det gjorde han klart. Så som AF arbetar är ju bara nonsen. Men, om han nu måste klaga på allt de gör, så behöver han ju inte vara där. Fixa ett jobb istället, liksom. Inte för att jag har varit så särskilt nöjd med dem, men ska man ha pengar får man liksom finna sig i läget. Gilla läget.

Men det var faktiskt trevligare efter mötet. Jag och min "nya kompis" hittade ett jobb åt mig, som min handledare redan skickat hem till mig, som nu ligger här bredvid mig. Jag har skrivit en ansökan om det, så nu är det bara att vänta på besked.

Jag är även nu medlem i A-kassan, så förhoppningsvis får jag pengar. Det underlättar ju vardagen en hel del. Jag har fått mina nya filmer, så ikväll blir det att titta på "I rymden finns inga känslor" - som jag har längtat!

Det enda negativa med dagen är de här förbannade CSN. Äntligen kom räkningen. Eller ska jag säga räkningarna? Fyra snygga, delade räkningar på två A4-papper för hela året. Hur ska jag sätta in dem i pärmen? Och hur ska jag komma ihåg att betala alla? Varför kan de inte skicka ut en i taget, som normala företag? Nåja, mitt problem, inte deras.

Meeen, det trycker inte ner mig en dag som denna. Jag har sökt ett jobb, ju! Så nu ska det firas med en styck diskning och sedan något gott på det och en film ikväll.

Tjingeling!


Helt suverän!

Jajajajajaja, säg inget om min frilla. Jag orkar inte med den!


Kommentarer
Postat av: anna

Det står "jag glömmer aldirg dig" på min fot. Det är en tatuering till min mamma som dog när jag var tolv. Det gjorde inte alls ont, men jag är ganska smärttålig... så fråga inte mig hihi. Kram!

2011-01-25 @ 17:30:05
URL: http://madeinjapan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0