Någon har hittat sin nyårsplats i soffan!

img_8943 (MMS)

Någon har hittat sin nyårsplats i soffan!


Imorgon är det nyårsafton.

Hemma i Blekinge igen efter min Skåne-tripp. Underbart. Ikväll blir det myskväll, det gillar vi. Imorgon är det nyårsafton och jag har fortfarande inget spikat om vad som händer. Jag och Linda skulle hitta på något, men både hon och jag har inte hört av oss. Vi är lite sådana, så det får vi se imorgon ifall hon kommer eller inte. I vilket fall som helst kommer det bli ett fantastiskt nyår, det lovar jag er. Men nu kommer min skjuts strax (eftersom jag själv inte hittar min bil under allt det vita).

Antingen hörs vi senare ikväll, eller så kan jag till och med lova er att vi hörs imorgon.

Tjing!


Vi har julafton idag igen!

img_5811 (MMS)

Vi har julafton idag igen!


Nu befinner jag mig i Skåne. Underbart! Me...

Nu befinner jag mig i Skåne. Underbart! Mellandagsrean i Malmö blev av och många nya plagg att hänga i garderoben inhandlats. Pappa betalat. Ljuvligt! Jag gav mig in på att utmana Thaimat idag med. Fantastisk utmaning om än så stark. Imorgon bär det av till mormor och morfar och på torsdag kommer jag hem igen. Lagom till nyår. Kan inte bli mycket bättre. Det som saknas är en tripp till moster men den får bli framöver. Nu är det läggdags för mig. Upp tidigt imorgon så jag hinner träffa syster innan mormor-dags. Sov gott, hallonpajer. Tjingeling!


Baka kladdmuffins med toffs.



Min syster tvingar mig till att baka kladdmuffins. Så, hon sa att man måste ha uppsatt hår då, så därför rykte hon till sig mitt hår och svingade upp en toffs. Men jag äter Oboy, så jag får vara med som sällskap.

Fast det blev inget bakande för vi har inga ägg, men jag tyckte ändå ni kunde få se denna underbara osminkade och toffsiga bild. Generösa jag.


Det blev bacon och ägg istället för pizza!

img_7616 (MMS)

Det blev bacon och ägg istället för pizza!


Ge mig pizza.

Ååååh, vad jag är pizzasugen. Tror ni jag orkar ta min egen bil och köra och köpa en? Nopp. Idag är jag för lat och låter mitt matöde överlämnas till allmänheten. Blir det pizza eller vad kommer jag annars hitta att stoppa i mig? Vi får väl se när hungern fullständigt tar över. Om det inte finns någon fin själ där ute som inte har något bättre för sig, än att köra hit den. Detta är nackdelen med små byar. Var fan är pizzautkörningen?

Har ni några förslag?

Hoho, julen är över. Eller i alla fall julafton. Jag är nöjd med mina presenter, är ni? Vad gör man dagen efter julafton egentligen? Syskonen är hos sin fader och här sitter jag vid datorn. Jag funderar på att spela lite sims. Det är en tidstjuv, så lite deprimerande är det allt, men vad annars ska jag göra. Har ni några roliga förslag? I am waiting.

Jag har gjort min första julskinka! (med l...

img_3368 (MMS)

Jag har gjort min första julskinka! (med lite hjälp av mamma då)


En trött liten julpojke!

img_5486 (MMS)

En trött liten julpojke!


Nu börjar det likna något!

img_1409 (MMS)

Nu börjar det likna något!


Julit värre.

Idag har jag och mamma varit i Kristanstad och julshoppat. Mitt möte blev av idag (det som förra gången inte blev av, då jag var så himla sur över det, läs HÄR). Det var det häftigaste möte jag någonsin varit på kan jag säga. Så himla roligt att det nu blev av. Efter mötet julshoppade vi. En massa julklappar. Så nu är allt nästan fixat. Några få som ska fixas imorgon, men det vet jag vilka det är.

Lägenhetskoll idag också, och det verkar som att den blir vår. Dessutom (om nu allt går som det ska) redan i februari. Det ni! Nu börjar det ordna upp sig här.

Lillsyster bakar lussekatter nu, Prosit undrar när den andre katten, den inne i ugnen, vill komma ut och leka med honom (hans spegelbild alltså), mamma slår in paket och jag bara skrattar åt allt. Jag är med andra ord helt övertrött, men det får man vara så här i jultider.

Nu ska jag fortsätta mysa med familjen. Tjingeling!


När senast såg ni telefonkiosker mitt i st...

img_5764 (MMS)

När senast såg ni telefonkiosker mitt i stan? Jag själv såg nog det för typ 10 år sedan, bortsett från idag då.


Två trötta pojkar...

img_7393 (MMS)

Två trötta pojkar...


Sanningen.

Jag har kommit på en sak. Som jag säkerligen borde kommit på för längesedan. Detta är ju min blogg. Här får jag skriva precis vad jag vill. Eller hur? Varför ska jag hela jävla tiden behöva ta hänsyn till andra? Typ som: "Nej, jag skriver inte det, för då tror den det". Eller: "Tänk om de misstolkar detta, det kanske blir galet?". Eller: "Nej, detta kan såra någon, jag låter bli". Ja, men låt folk tro det ena eller det andra, låt folket misstolka, låt det bli galet, låt folk såras i så fall. Detta är fortfarande min blogg och om jag skriver något och någon känner sig träffad, ja då är det väl deras bekymmer eller? Vissa är så himla egoistiska och tror att allt handlar om dem själva. Men låt dem tro det då. Om någon blir ledsen för att jag säger sanningen, ja sluta läs min blogg då. Om något blir galet, låt det bli galet då. Det jag gör, det står jag för. Även om jag inte är stolt över allt jag gör, men jag står fortfarande för det. Så varför ska jag hela tiden se till att andra mår bra istället för att låta mig själv skriva av mig? Nej. Slut på friden. Here am I. Kass at iiinglisccch. Good at äta choklad. That´s me.

Och, om vi nu ska vara ärliga, så måste jag erkänna hur otroligt lyckligt lottad jag är som nu blir uppvaktad av M, som betyder så mycket för mig. Att man kan hitta tillbaka till varandra efter fem år, det är ganska fantastiskt. Jag hittade en gammal bild på mig och M, när jag tog studenten. Hur längesedan är inte det då?


 

ps, ja, detta var en pik till alla mina stalkers att fuck off!


Bilen är packad och klar för avfärd. Imorg...

Bilen är packad och klar för avfärd. Imorgon bär det av mot Blekinge. Tänka sig, jag flyttar tillbaka till den lilla håla som jag för tio år sedan hade gjort vad som helst för att lämna för den stora världen. Småland kommer för alltid finnas i mitt hjärta. Det känns som att det är Småland som gjort mig till den jag är idag. Jag har hittat mitt drömjobb, blivit klar med den treåriga utbildningen som jag alltid velat gå, gått igenom väldigt dåliga och väldigt bra perioder och funnit oslagbara vänner för livet! Småland kommer som sagt alltid finnas i mitt hjärta och för mina Smålänningar står min dörr alltid öppen, always. Dock betyder det mycket att flytta hemåt igen, tillbaka till mina rötter. Ett nytt år väntar runt hörnet, och om ni bara visste vad det innebär för mig! En helt ny kula ska börja rullas och jag lovar er, det blir en fantastisk resa! Nog med allt sentimentalt. Nu ska jag mysa ner mig i soffan, sen är det snart sovtajm. Tjingeling!


Julbord igen. Mumma!

img_6507 (MMS)

Julbord igen. Mumma!


Titta! Jag fick blomma på jobbet, och nu s...

img_2830 (MMS)

Titta! Jag fick blomma på jobbet, och nu slår den ut. Tänka sig, jag och blommor. Inte för att den fått vatten, men den slår ut ändå. Det gillar jag! Fler sådana blommor


Julmys!

img_6055 (MMS)

Julmys!


Här ligger jag och är dyngkåt och hur heli...

img_2608 (MMS)

Här ligger jag och är dyngkåt och hur helig som helst. Eller jag menar naturligtvis 'läser', inte 'är'. Så roande. Dagen har bestått av förberedelse inför julbord, ätande av julbord och sedan barnpassning. Med andra ord: en riktigt bra dag, som nu också får ett bra slut. Tjing!


Sånt som alla vill veta. Eller?

Okej, jag vet. Jag har vunnit priset i världens kassaste uppdatering. Men ibland finns inget vettigt att skriva. Ärligt. Vad vill ni veta? Att polisen stoppade mig idag (IGEN)? Att jag är så spänd för att titta på lägenhet om exakt en vecka? Att jag vann en aktion på Tradera? Att min nya Iphone 4 är underbar? Att jag börjar få ångest för att jag slutar jobba på tisdag? Även fast det ska bli skönt. Ambivalent i all ära. Vill ni veta att jag och Nina är förkylda bägge två och svettar ner hela sängen om natten? Idag har jag egentid som spenderats i badet. Vill ni också veta att jag idag kom underfund med att torra mackor/frallor smakar tusen gånger godare om man dränker dem i smör? Jag tycker också att oboy är till för att ätas. Inte drickas. Värt att nämna.

Nu ska jag lägga mig i sängen och fortsätta läsa min underbara bok "Dyngkåt och hur helig som helst". Fantastisk bok.

I will survive!

Lurad blev jag, då jag trodde att jag sms-bloggade igår. Tjii fick jag, för nu ser jag att här är det ju tomt. Jag har ju bytt nummer, och det kopplade jag till bloggen, men uppenbarligen ville inte tekniken som jag. Men, ni kan andas ut, inget allvarligt hände ju.

Jag kan avslöja att nästa onsdag så ska jag kolla på ny lägenhet. Spännande! Den såg fin ut på bilderna, men man vet ju faktiskt inte hur den ser ut i verkligheten. Dessa vidvinkelkameror menar jag. Tänk om jag hade dragit ett med tekniken. Vilken fantastisk värld jag levt i, i så fall. En helt ny värld liksom. Men jag överlever ju det jag lever nu med. Pjuh.

Idag är jag ensam hemma hos Nina. Sååå skööönt. Missförstå mig inte, Nina men gud så skönt det är när det är tyst. Helt tyst. Och när jag var ensam senast, ja det minns jag inte ens (förutom när jag kör bil då). Det är faktiskt himla skönt att ibland vara ensam. En liten stund så där. Jag tänkte tagit mig ett bad men så blev det inte. Angelika ringde och vi pratade 1 & ½ timme. Sedan började 2 & ½ män, därefter Ung & Bortskämd och nu drog jag fram datorn. Och dessutom orkar jag inte bada längre. Då somnar jag säkerligen, sen drunknar jag där. Och det vill jag ju inte. Som rubriken: I will survive.

Är det någon av mina vänner som inte fått mitt nya nummer förresten? Hör av er, det gamla fungerar fortfarande.

Hej hej, god natt. Typ. Jag har ju inte up...

Hej hej, god natt. Typ. Jag har ju inte uppdaterat idag. Vi befinner oss hos min fader. Ätit gott och druckit gott. Min nya Iphone 4 har jag även försökt lära känna idag. Det går si så där. Men ändå sakta och säkert framåt i alla fall. Jag är trött som en gnu nu, så sängen it is. Blev även Faceraped idag för första gången. Av lillasyster som jag nästan aldrig träffar. Kul bemötande liksom. Men, men, god natt på er nu. Hörs imorgon, med förhoppningsvis lite bättre inlägg!


En bra & en dålig sak igår.

Oj, oj, oj. Det har faktiskt hänt lite saker. "I ditt liv?!" -tänker ni nu. Men ja, det är faktiskt sant. Egentligen inget speciellt, men lite olika och annorlunda situationer hände igår. En bra, och en dålig.

Den bra saken som hände igår.
Jag arbetade ju kvällspasset igår. Det betyder att jag är ledig på förmiddagen. Det är skönt tycker jag. Men jag tittade då och då ut genom fönstret för att med tankeförmåga försöka få väck all snö på min bil. Jag misslyckades. När jag väl kom ut var den full med snö ändå, så det var bara att börja borsta den. När jag kommer fram till bilen står två stycken killar från Samhall på parkeringen. De hälsar glatt (som vanligt) och jag hälsar tillbaka (som vanligt). Jag sätter mig i bilen och startar den. När jag sedan går ut för att börja borsta, ser jag något i ögonvrån. Jag tittar lite mera och ser att den ena Samhall-killen tar sin stora borsta och borstar min bil. "Inte ska du behöva borsta med den där lilla" säger han. Hur snällt är inte det då? Jag kom till jobbet med ett stort leende på läpparna kan jag lova.

Den dåliga saken som hände igår.
När jag kör ifrån jobbet så säger Bengt till mig att polisen är utanför och cirkulerar så jag är beredd på det. Det är jag. När jag kör ut från parkeringen ser jag deras lilla gömställe. Jag fortsätter köra och helt plötsligt är de bakom. "Blinkar de på mig?" tänker jag. "Eller var det bara guppande i snön som gjorde det?". Svårt att avgöra ibland kan jag tycka. Jag fortsätter ut på den skottade vägen. Där ser jag tydligt hur de blinkar på mig. Jag tänker att nästa avfart är mot sjukhuset så jag blinkar ditåt. När jag börjar bromsa och blinka, ja, då sätter de igång blåljuset! Hur kul är det då? "Hej, uppmärksamma den rosa bilen lite extra, hon är kriminell" -tror jag alla tänkte. Jag blinkar in mot parkeringen och parkerar. Hela tiden har de blåljuset på. Även när jag stängt av bilen och under hela min konversation med den oerhört otrevliga polisen är blåljuset igång. De har redan spärrat alla flyktvägar för mig liksom, så varför? Varför fortsätter de blinka då? Är inte det ganska onödigt? Den otrevliga diskussionen bestod av att han undrade varför jag körde runt i Värnamo när min bil är skriven i Olofström. Får inte jag vara i Värnamo om min bil är skriven i Olofström eller? Sen kollar han körkortet, säkert i fem minuter, frågar ut mig om jobb osv. Men stäng av det förbannade blåljuset tänker jag. Jag har ju inte gjort något! Men neeej, det är tufft att ha det på. Sen blåste jag i mackapären, allt var frid och fröjd och jag kunde köra hem. Men det där förbannade blåljuset kan de stoppa upp någonstans.

Grattis!

Nej, men Grattis på min namnsdag idag då! Jag var den första med att gratta mig idag. Tänka sig.

Jag borde nu hoppa in i duschen, men hur kul är det när trycket på vattnet är minimalt eftersom en massa gubbar arbetar med det? Jag hoppas innerligt att de snart är färdiga. För sedan ska jag hinna packa och sedan (om jag hinner) köra inom lite affärer före jobbet på jakt efter julklappar. Men vi får se vad som hinns med. Imorgon, efter jobbet är det hemåt som gäller, mot Olofström. Men vi hörs säkert lite senare.

Tjingeling!

Facebook, självskada?

Kvällen har till största del spenderats på den tråkiga sidan Facebook. Om den nu är så tråkig, vad gör jag där? Varför kan inte jag och Nina umgås på ett normalt sätt? Varför umgås vi via datorerna när vi sitter på varsin sida bordet? Nåja, Facebook är tråkigt ändå. Jag vill faktiskt påstå att detta beteende är en ny form av självskadebeteende. Jag mår inte särskilt bra av att sitta framför en dator hela kvällen. Men visst, det ger många skratt när jag och Nina håller på, och skratt förlänger ju livet, säger dem, så när jag tänker efter kanske det ändå inte är självskade. Detta blev krångligt. Jag fick i alla fall en uppmaning innan. Så här löd den:


Så, passa er!


Jag & Nina i ett nötskal.


Kommer inte på något alls.

 

Det är så himla roligt att sitta och titta in i ovan bild. Eller vad tycker ni? Det har jag gjort nu i ca tio minuter och funderat på vad jag ska skriva. Tror ni jag kommer på något då? Svar: Nej. Jag frågade Nina om jag skulle skriva om hur trött jag är, men det var tydligen  inte intressant för hon tyckte att jag istället skulle skriva vilket vackert väder det är. Strax därefter tittar hon ut och säger "Eller, är det det?". Stabilt.

 

Men, nej. Jag kommer inte på något vettigt att skriva. Så ni får helt enkelt nöja er med detta. För nu ska jag äta korv. Och sedan ska jag se Desperate Housewives. Så, tjingeling!



Hunnit mycket redan.

God morgon!

Jag är nyduschad, nypåklädd, nykaffedrucken, nysminkad och nyhårtoppsklippt.  Jag har även hunnit fira lillebror på hans sjuttonårsdag idag. Jag sa åt honom att han faktiskt såg ut som sjutton.

Nu ska jag strax köra lillasyster till skolan, sedan ska jag köpa mig några nybakade frallor att ha till frukost och sedan packa. För idag är det Småland som gäller igen. Ett kvällspass skall avklaras. Jag har räknat ut att jag ska till jobbet tretton gånger till, sedan slutar jag. Helt otroligt vad tiden går fort. Jag skulle ju bara stanna till först augusti, sedan oktober men än är jag kvar ändå.

Nej, nu svävade jag ut. Dags att bege sig. Ha en bra dag, säger jag.

Tjingeling!


Uppmaningar hit och dit.

Mamma undrar om det är någon som vill ha kattungar. "Lägg ut på bloggen nu! Vi måste bli av med dem innan de kommer till världen" -löd uppmaningen. (De kommer när som helst alltså).

Nästa uppmaning var från lillebror: "Lägg ut vår nya hemsida på nätet!". (FINNES HÄR)*

Förstår ni nu att det är ansträngande att ha en blogg. Alla vill bestämma vad jag ska skriva och vad jag inte får skriva. Så egentligen är det ju inte min egen blogg. Men okej, för den här gången då. Jag hade ändå inget bättre attt skriva.

*Jag tar inte under några som helst omständigheter ansvar för vad deras hemsida gör och inte gör. Jag är helt oberoende av allt och fattar inte alls vad det är för något.


Jag har varit och handlat. En salig blandn...

img268 (MMS)

Jag har varit och handlat. En salig blandning av varor, men det ser ju ut att bli fest ikväll!


Mamma säger att detta är en stor jordgubbe...

img267 (MMS)

Mamma säger att detta är en stor jordgubbe. Jag tror inte att hon är riktigt ärlig...


Lyckat julbord.

Idag har jag varit på julbord med hela psykiatriavdelningen. Ja, med personalen alltså. Vi åt gott, skrattade gott och Nick Borgen roade oss med musik och tävlingar. Men jag glömde naturligtvis att ta ett enda kort. Men jag får komma ihåg allt i huvudet istället. Kvällen var mycket lyckad med underbart sällskap bestående av mina kollegor, och de jag jobbade med i somras. Kvällen kunde alltså inte blivit mycket bättre.

Nu: Nattedags.
Imorgon: Hem till mamma. Helst vara framme innan Melodikrysset börjar. (Alltså, tidigt upp ur säng imorgon).

Nattililing!

En sån där go´ kväll.

Jag är nyyybadad. Hundra procent mysigt. Gottar mig i soffan med varma mjukiskläder och bara är. Hur skönt är inte det på en skala? Hur ska jag klara mig utan Ninas badkar sen? Jag älskar att bada badkar och jag ångrar faktiskt att jag sa upp min fina lägenhet i Olofström. Den var ju så fin. Men å andra sidan hade jag kanske inte fått upptäcka världens bästa jobb, och träffat så många härliga Smålänningar. Hör ni hur filosofisk jag är ikväll? Som sagt: Mys! Så, lägenheten gör inte så mycket ändå, jag kan fixa en ny efter nyår, med badkar. Och badankor. Då blir jag nöjd.

Nu ska jag mysa vidare med flickorna i soffan. Lite te senare hade ju inte varit fel. Läser du det Nina? Du sitter liksom närmast och kokar godast vatten. Vi hörs imorgon. Då ska jag frossa i mig en massa god mat på julbordet med jobbet.

Tjingeling!

Ibland är jag ganska bra ändå.

God morgon!

Idag mår jag bättre. Är inte ett dugg sur idag. För nu på morgonen har jag fixat och donat så det där dumma mötet som skulle varit igår, det är glömt nu. Så nu ska jag hoppa in i duschen, fixa till mig, packa och sedan köra och jobba. I med att jag fixade nu på morgonen också, så betyder det att jag inte behöver missa julbordet med mitt jobb. Jag kan åka dit ändå. Himla bra är jag ibland.

Men vi hörst kanske lite senare.

Tjingeling!


RSS 2.0