Nu ska jag, istället för att supa mig redl...

img_5348 (MMS)

Nu ska jag, istället för att supa mig redlös på Valborgsmässoafton som så många andra, gå och lägga mig och börja läsa ovan bok. Den ska handla om en tjej som har allt på ytan men som är himla ensam, förutom sin låtsaskompis Låtsaskompisen börjar låsa upp dörren osv.. Den verkar bra i alla fall. Vi får se hur långt jag orkar då mina ögon är brännande heta, bokstavligen, förmodligen pga av antingen trötthet eller blivande förkylning. Internet är fortfarande nere så vi hörs när vi hörs. Sov gott med er. Tjing!


Alltså lite rolig är den faktiskt! Jag sit...

img_0718 (MMS)

Alltså lite rolig är den faktiskt! Jag sitter och läser min Allers och dricker morgonkaffe. Finns inte så mycket annat att göra när internet inte fungerar. Men snart är det Melodikrysset i alla fall. -Låter jag som en pensionär nu? Allers & Melodikrysset liksom.. Mitt lördagsnöje, änd aj lajk it.


Dagens nagellack! Vi firar sommaren med ny...

img_6614 (MMS)

Dagens nagellack! Vi firar sommaren med nyckelpigor.


Räka!

img_1187 (MMS)

Räka!


Dagens i-landsproblem!

Vi har värsta problemet här ute i skogen, jag och min bror. Internet vill inte. Jo - om du har den traditionella sladden inkopplad. Och det är ju inget fel i sig, men när det bara går att använda en av datorerna i taget så uppstår konflikten: Vems tur är det att vara vid datorn? - Dagens i-landsproblem!

Jag hävdar bestämt att det alltid är min tur att använda datorn av ett flertal skäl. Jag är gravid, äldst i syskonskaran, är bloggerska, måste ha kontakt med försäkringskassan, arbetsförmedlingen och A-kassan, sork måste uppdatera sig på Facebook plus att jag inte har något annat att göra. Så det så.

Men jag ska i vilket fall låna ut datorn till min moder nu för hon ska betala räkningar. Relativt vettigt skäl.

Någon har redan gjort sig bekväm i soffan!...

img_5740 (MMS)

Någon har redan gjort sig bekväm i soffan! Fint att alla gillar den.


Vi har varit och hämtat en ny kökssoffa åt...

img_0957 (MMS)

Vi har varit och hämtat en ny kökssoffa åt mamma. Finfin är den! Så nu vet ni vad vi sysslar med, en torsdagskväll som denna.


Storebror och jag myser.

img_3454 (MMS)

Storebror och jag myser.


Och internet har lagt ner igen... Min bror...

Och internet har lagt ner igen... Min bror sover och jag förstår mig inte på detta jäkla modem. Heter det ens så? Mycket irriterande. Jag hade kunnat väcka min kära bror, men jag har inte mage att göra det så här dags. För honom är det mitt i natten. Så, jag får väl lugnt invänta hans uppvaknande. Idag är det ännu ett sjukhusbesök inplanerat. Börjar bli lite trött på det nu, men men. Det sista på några veckor, hoppas jag. Ikväll har jag även lovat att följa med mamma till Ronneby. Hon ska hämta en soffa och behöver resesällskap, vilket jag med glädje ställer upp på! Men nu ska jag fundera ut vad jag ska hitta på fram tills dess att min ohängde bror vaknar. Tjing!


Ny värld att luncha med bloggare.

Dagen blev trots allt bra idag. Mamma, Henrik och jag lunchade utomhus. Första uteserveringen jag varit på. Jag har hunnit med två läkarbesök och ska på ett till imorgon också. Sork mår så bra, så, så ni behöver inte oroa er, bara kontroller. -Många "så" det blev i den meningen.

Henrik var uppenbarligen inte van vid att luncha med en bloggerska.

H: Giggi, hon tar kort på maten?! sa han omåttligt förvånat.

Vi förklarade att det är klart alla mina läsare vill se vad jag äter* och att det trots allt är första utomhus-lunchen vilket är, för en bloggerska obligatoriskt att fotografera.


 

*Det vill väl alla veta i detta hälsosamma leverne.


Internet, do not die.

Vår raaauoter håller på att paja här hemma. Förstår ni vilken kris det blir för mig då? Blogga genom ajfånen är inte alltid smidigt. Jag hörde ryktesvägen att blogg.se skulle få en egen app, men jag har då inte hittat någon än.

Nåja, eftersom internet snart, förmodligen, pajar här hemma så passar jag på att blogga nu. Och det hade jag fått göra i vilket fall eftersom jag nu ska göra mig i ordning inför dagens alla kommande händelser.

Under dagen ska jag försöka ta lite kort (det vackra vädret verkar hålla i sig och jag ska inte vara hemma mycket, så jag tvingas vara ute med svullna fötter och då kan jag faktiskt passa på att ta lite "sommarbilder", även fast det är vår) (jag slog nog nyss även rekord i världens längsta parentes) som jag sedan kan dela med mig av till er.

Var förra stycket jobbigt att läsa? Tappade ni bort er? Det består egentligen bara av en mening. Att det är parenteser långa som startsträckor för flygplan, det räknas inte.

Tjing!

Nya tag.

Åååh, snart Desperate Housewives! Veckans höjdpunkt (och Melodikrysset såklart). Trött är jag, men inte överdrivet. Men jag känner tröttheten smyga sig på. Imorgon, i alla fall, så ska jag prova på något nytt. Men jag delar inte med mig av det nu, det får jag göra när jag känner mig redo. Våren är som sagt en känslig tid för mig, och jag kämpar, men allt kan man helt enkelt inte dela med sig av. Inte fören man vet att man åter står med båda fötterna stabilt på jordskorpan.

Men i vilket fall som helst så kan ni önska mig lycka till, skänka mig pengar, lite glädje (gör visserligen redan mina underbara vänner) och godis, så blir min dag perfekt.

Tjinelina!

Påsmiddagen.

Påskmiddagen hos pappa såg ut så här:

















Nej, jag åt inte av den röda förrätten och nej, lammet är inte tillagat på bilden. Alla som oroar sig för sork kan vara lugna. I denna skrämda värld där gravida inte får göra eller äta någonting (om vi ska tro på vad alla forskare säger) så är det bäst att försvara sig innan eventuella påhopp.

To do!

Men vilken vecka jag har framför mig. Jag har massor att göra. I like alot. Eller ja. Mycket för mig i alla fall. Trött är jag ju konstant (vilket påminner mig om att jag borde ta järntabletten nu) men en aning sysselsättning är väldigt välkommet. I vilket fall så ska jag strax väcka min broder, med buller och bang naturligtvis, och sedan kräva hans hjälp i vissa avseenden.

När det är överstökat, ja då blir det lugnt igen, blir då förmodligen en powernap. Men vi hörs under dagen.

Solsting?

Vilken sommarvärme det är. Underbart. Jag undrar bara om jag drabbats av en uns solsting. Allt jag säger blir fel. Jag blandar ihop både bokstäver och ord och jag förblir oförstådd när jag försöker förklara något (jag borde inte erkänna det men jag skrev först "blendar" istället för "blandar", men rättade mig).

Jag har inte druckit någon alkohol och inte heller ätit övermogna körsbär så jag antar att solen har smittat mig med sin strålning. Vad skulle det annars kunna vara? Brist på nervceller från tungan till hjärnan?

Nämen, tjockisen leker med kameran! Här: v...

img_7179 (MMS)

Nämen, tjockisen leker med kameran! Här: vecka 32 (31+4).


Hemåt idag!

Idag är det dags att bege sig hemåt igen. Jag har haft en fantastisk tid i Skåne, men nu är det Blekinge som gäller igen. Även om man har det bra borta, så är det ju som ordspråket lyder: hemma bäst.

Så nu ska jag packa, träffa mormor och morfar en stund och sedan hem till min kisse Prosit. Ikväll blir det med andra ord: MYS.

I veckan har jag lite att ta tag i, och röja, så veckan kommer att ha sitt innehåll. Förlossningen närmar sig med stormsteg och jag upptäcker efter hand att mer och mer behöver göras och fixas.

Tjingtjing!


Sommar!

img_6663 (MMS)

Sommar!


Frukost utomhus, det är sommar det! Även o...

img_3013 (MMS)

Frukost utomhus, det är sommar det! Även om det är lite tidigt. Men så varmt och skönt (bortsett från mina svullna fötter) det är! Nu funderar jag på att vila i hammocken en stund Det ser ut som att den ropar på mig...


Raka benen?!

För alla er som vill veta så rakade jag benen härom dagen. Jag kan upplysa er om att det var sista gången jag gjorde denna övning (som det nu blivit för mig). Det är fruktansvärt påfrestande, så om det är någon som under de åtta kommande veckorna stör sig på det, får snällt raka dem själva på mig. För jag ger mig då inte in på detta projekt längre. Fruktansvärt påfrestning. Bara så ni vet, menar jag.


Ni kan ju gissa var jag befinner mig. I un...

img_5512 (MMS)

Ni kan ju gissa var jag befinner mig. I underbara Skåne! Igår blev det sent kan jag tala om. Halv ett gick jag och la mig, det ni! Så det blev en lång dag för mig och sork, men sååå bra dagen var. Nu vankas det nybakat i form av frallor. Mums!


Storebror & lillesork myser!

Storebror myser med sork, en hel timme i morse.



Nämen, vips!

Jag tror att jag har ganska trogna läsare. En stabil kurs på besöksstatistiken liksom. Men vad folk blir till sig när jag lägger ut en bild på magen. Jag blir lite rörd faktiskt.  Från att ha en stabil, blå linje, har jag nu en som inte alls är stabil längre. Jag undrar om det är såhär det ser ut när de mäter värkarna sen...


Bild, vecka 32.

Vecka 32 (31+0)


Välbehövd information från sorkmorskan idag.

Det gick hur bra som helst hos sorkmorskan idag. Jag fick en himla massa välbehövd information som kommer vara till väldig nytta när jag väl blir förälder. Det känns tryggt!

Det är en himla varm dag idag, vilket medför att jag blir ännu varmare än jag redan är och det är himla jobbigt. Men jag funderar på att gå ut, sätta mig i skuggan med en hink full med kallvatten om bada fötterna. -Det är som alltid de som svullnar mest.

Dessutom har jag planer inför påskhelgen, som jag inte kan dela med mig av. Varken vad jag ska göra eller befinna mig, för det ska bli en överraskning till någon. Men jag lovar att ni under helgens gång får reda på det.

Sorkmorskan idag.

Idag är det kontroll hos sorkmorskan som gäller igen. Se så att sork sköter sig med att växa och sånt. Och prover på mig, like always. Men jag hoppas det ska gå bra. De andra gångerna har ju gått bra så. Mc Donalds är ju lockande då det ligger tvärs över gatan från barnmorskan. Inte omöjligt att jag råkar ramla inom där.

När jag var liten och låg vaken på morgone...

img_4518 (MMS)

När jag var liten och låg vaken på morgonen, före alla andra, brukade jag ligga och titta upp i taket. Just sådana här tak. Och då drömde jag mig bort, såg en äng och alla knaggar i taket var kaninöron. Kaninerna gömde sig liksom på ängen så att bara öronen syntes. Varje morgon, en ny saga. Precis så gör jag än idag. Inte varje morgon, men de dagar jag inte mår så bra. Att fokusera på något annat, en plats där man vill vara, det hjälper mig. Sork är otroligt aktiv idag för övrigt, och jag njuter av alla sparkar jag får (ett sådant uttryck trodde jag aldrig att jag skulle uttrycka). Bara sork som får sparka på mig liksom!


För alla dom undrar var jag håller hus så ...

För alla dom undrar var jag håller hus så kan jag upplysa er om att internet har slutat fungera i skogen där jag befinner mig. Tänkte ifall nu började bli oroliga, men ni behöver alltså inte kontakta Skottland Yard. Sork och jag äter just nu äggröra. Himla gott tycker vi!


Våren har både ont och gott med sig.

Bloggen ligger lite avsides min livsväg just nu. När våren kommer, så kommer också solen, fågelkvitter, värme, ljusa långa dagar, fjärilar, sprudlande katter, dofter som inte är av denna värld, färger som blommorna åstadkommer, människorna befinner sig över allt.

Men jag då? De som känner mig väl vet att jag under våren mår som sämst. Jag har inte riktigt själv förstått varför, men en klok vän sa en gång till mig att våren kanske påminner mig om något undermedvetet som inte är positivt, att det liksom är därför. Säkerligen möjligt men jag vet inte. Det enda jag vet är att under våren mår jag inte alls bra.

Såklart blir jag glad när solen, som jag längtat så efter, anländer och visst är fågelkvittret oerhört vackert och hur skönt är det inte att kunna vara ute? Men ändå tränger sig ångesten på. Den bankar hela tiden och jag har skuldkänslor för allt jag både säger och gör. Tack och lov har jag stöttande vänner som alltid finns för mig och hjälper mig att byta fokus. Jag försöker hela tiden tänka på sork och hur mysigt det blir när sork behagar komma.

Jag har med åren lärt mig att denna period brukar hålla i, i ca tre veckor. Sedan går jag tillbaka till mitt vanliga jag igen. Dessutom är jag detta år gravid, vilket jag misstänker kan påverka min sinnesstämning.

Jag hoppas att ni har överseende ifall bloggen far illa. Men ni trogna läsare vet att det är så här varje år. Håll ut, så kommer mitt riktiga jag snart tillbaka igen.


Winnerbäck - Håll ut!
Tro, ork och lust är lätt att tappa
Lätt när stora drömmar trängs med saknaden
Och vinden blåser hårt emot din kappa
Men i sinom tid så vänder allt tillbaks igen

Håll ut! Håll ut!
Förr eller senare spricker en bubbla
Håll ut några dagar till

Guld är inte det enda här som glimmar
När jakten går på allt som liknar räddningen
Och lyckan varar bara några timmar
Det är inte den vi söker, inte den min vän

Håll ut, Håll ut...
Världen ligger helt i dina händer
och allting ser så gulligt ut från ovan
Himlen ser så praktfull ut från marken
Håll näsan över ytan tills det vänder

Håll ut, Håll ut...

Patty cake


Ont- och tröttisdag.

Ischanna mig vilken dag. Upp tidigt men sov hela förmiddagen. Ont i ryggen och sammandragningar. Ingen speciellt bra dag alltså. Visst är det hur mysigt som helst när sork rör på sig, men det börjar bli mer och mer ont och ibland undrar jag hur jag ska klara två månader till. Men vi tar en dag i taget helt enkelt.

Så, soffan blir det nu. Men ändå snart sängen. Vilken dag, vackert väder men jag är så himla varm hela tiden och trött, så det har inte blivit så mycket ute-tid heller. Lite grann, men lite besviken på mig själv ändå.

Dags att snart bege sig till sängen...

Tidiga morgnar.

God morgon!

Så, klockan fem i morse vaknade jag och sork. Det gick liksom inte att somna om. Men det är väl bra att börja vänja sig vid tidiga morgnar redan nu. Det är ju inte så många veckor kvar tills bebis tittar ut, och jag misstänker i alla fall att det inte blir så många sovmorgnar då. Men det kommer vara mycket mysigare att vakna klockan fem tillsammans med bebis bredvid mig, så vi kan gosa en himla massa.

När bebis kommer så ska jag även förbereda kaffekokaren på kvällen, så att det bara är att trycka på knappen när man vaknar. Just nu är det med tunga steg som jag tänker gå till den där bryggaren och börja räkna kaffemått.

Bjuden på middag.

Idag har jag blivit bjuden på middag hos en nyfunnen vän! Det ska bli riktigt roligt att träffas. Jag älskar att träffa nya människor, särskilt när de verkar vara så här snälla och omtänksamma. Sanna vänner kan man då inte få för många av! -De är väldigt ovanliga, så varje gång jag hittar en så fin människa, så håller jag fast i den.

Så, men andra ord så ska jag snart fräscha till mig lite och lite senare i eftermiddag blir det kyckling-middag. Himla gott. - Folk kommer snart tro att jag blir vän med alla som bjuder mig på middag, men si så är inte läget. Jag blev vän först, sen bjuden på middag. Det ni!

Sen förövrigt så älskar jag att bli bjuden på middag och fika och allt annat gott, så ni som känner er manade, välkomna att bjuda in mig! - Behövs det så är jag även expert på att bjuda in mig själv.

Jag och lillasyster pyntade mammas bil!

img_4460 (MMS)

Jag och lillasyster pyntade mammas bil!


Okej, inget speciellt har hänt i världen...

img_2637 (MMS)

Okej, inget speciellt har hänt i världen...


Cirkusdrottningen är äntligen hemma!

img_1580 (MMS)

Cirkusdrottningen är äntligen hemma!


Kvällen blir lugn.

Det blir en lugnt kväll som vanligt för mig. Missförstå mig rätt, jag trivs med det. Idag mår jag bara lite "sådär". Beror nog på tröttheten. Även om jag äter järntabletter känns det inte som att det riktigt räcker, men jag vägrar att äta dem varje dag. Hur skulle min matsmältning fungerat i så fall, liksom?

Ska snart köra och hämta lillasyster som varit i Malmö på cirkusskola. Ska bli mysigt att hon kommer hem igen. Man saknar faktiskt henne när hon är borta. Tänka sig! Och sedan blir det popcorn, och det gillar jag och sork!

En liten Wille helt inne i en film. Mysdag...

img_7419 (MMS)

En liten Wille helt inne i en film. Mysdag med honom och Angelika!


Jag och min bebis.

Jag brukar under kvällarna dra upp min tröja och ligga och titta på min mage och studera rörelserna som det lilla livet inuti mig gör. Nästan som besatt blir jag. Ingen film i världen skulle kunna få mig att släppa uppmärksamheten. Det är så spännande att titta när magen rör sig på de mest underligga sätt. Jag fantiserar om hur bebben ligger och hur den rör sig, när den sträcker på sig och när den sparkar. En så fantastisk känsla som inte går att beskriva i ord.

Tänk att det är en bebis i min mage. En människa. Någon ligger i min mage och sparkar. Denna någon ska tillföra världen något, men vad? Vem ligger i min mage? Jag är så nyfiken och längtar så efter bebisen som ska titta ut.

Nio veckor kvar till beräknad födelsedag. Tror ni jag börjar bli spänd av förväntan eller? Även spänd bokstavligen!

Lördag.

Efter en god natts sömn sitter jag nu här med datorn och kaffet. Som alltid. Ska, när kaffet är uppdrucket, hoppa in i duschen och sedan slänga in en tvätt. Därefter blir det Melodikrysset och sedan en sväng till Angelika. Men jag har förberett något inlägg under dagen, så bloggen blir inte alltför lidande.

Kanske blir det grillning ikväll. Vi får se vad vädret tillåter. Men det hade varit gott måste jag erkänna. Men, dags att sätta igång dagen.

Tjing!

Händelserik dag.

Idag har jag ock sork varit aktiva. Vi har till exempel städat vardagsrummet hos mamma (syns dock inte nu efter att syskonen varit hemma), vi diskade upp allt hos mamma, har varit inom körskolan och fixat inskrivning för handledarskap, varit i Karlshamn och hämtat lillebror (hann även inom HM, Bik Bok & en väskaffär, utan att köpa något), varit på Lindex och Maxi, kört in lillebror till byn och ja, nu sitter vi här, jag sork och mamma och kikar på TV. En riktig myskväll liksom.

Men nu vi är väldigt trötta, jag och sork. Så om en stund blir det lite läsning och sedan sluts nog mina ögon. Ska bli skönt. Imorgon ska jag till min älskling Angelika. Ska spendera dagen med henne och hennes lille Wille men innan dess, tvättning och melodikrysslösning, as always.

Är någon av er elektriker?

Jag hade behövt hjälp av en elektriker. Eller möjligtvis någon som gått EL på gymnasiet. Någon som känner sig manad?

Hör i så fall av er. Vore himla snällt.

(Älskar när jag kan använda bloggen som "kontaktannons")

Många fyller år idag.

Visste ni att idag är dagen då flest människor fyller år? - Jo, så är det*.


*Källa: Lillasyster.

Vecka 31.



-Ska jag svälja lite gelé?

-40 centimeter?! Oh my god...


Dagens nagellack!

img_8153 (MMS)

Dagens nagellack!


Körskolan idag.

Idag mår jag bättre! Tror jag. Det är ganska svårt att säga så här tidigt på morgonen. En timme efter att man gått upp liksom. Men jag tror att det är bättre i alla fall.

Idag tänkte jag skriva in mig på körskolan. Haha, -det trodde ni va? Men det är faktiskt sant. Nej, jag har inte blivit av med körkortet. Jag ska bli handledare så att jag kan låta lillebror köra och jag bara sitta bredvid. Hur mycket lyx är inte det då? Dessutom är han bra på att köra, så rädd kommer jag förhoppningsvis inte att vara. Det ska bli skönt.

Så, efter maj slipper jag att köra något mer. Bara hänga på liksom.

Någon har lyckats att ta en klassisk morgonbild på mig. Så här ser jag nog alltid ut, på morgonen alltså.


Huvudvärk.

Vilken huvudvärk jag har idag. Den vill icke släppa. Den har dock blivit en aning lindrigare nu. Förmodligen efter lunchen. Kaffe tänkte jag skulle vara en mekanism som kan kriga bort huvudvärken också, så det får det bli nu.

Jag kan inte förstå varför jag har sån huvudvärk, men förmodligen eftersom det är en himla massa tankar som svävar omkring i mitt huvud. Men det är väl ett vanligt symptom hos gravida, att de har många tankar alltså. Inte att de har huvudvärk. Jag brukar då inte ha huvudvärk, men en miljon tankar, det finns alltid hos mig.

Slö dag.

Idag är en tröttis-dag. Jag har varit slö hela dagen men ändå är det halvt om halvt undanplockat och diskat här hemma. Skönt. Jag la färdigt mitt pussel idag också. Så, vad nu då? Lite lunch med mamma är ju aldrig fel.

Men en vila nu, och sedan lunch. Det låter som en utmärkt idé. Sedan får vi se vad dagen kommer att ge.

Tjing!

Föreläsning Cannabis.

Vilken dag. Först fick jag leka domare på en "Talangtävling". Ordet "Talang" betydde i det här sammanhanget, enligt min mening, inte alls vad jag brukar associera till. Här skulle jag nog hellre använt ordet "Fjanteri". Det stod till största del utav det. Men det var mer underhållande än "Sjunde himlen" (på kanal 5). Jag minns mycket väl tillbaka då jag själv gick på gymnasiet. Men ändå undrar jag om vi verkligen var barnsliga. Med stor sannolikhet: ja. Men jag minns det inte så.

Därefter halkade jag in på en föreläsning om Cannabis. Mycket givande måste jag säga. Mamma sa att jag är expert på droger, jag förtydligade att möjligtvis i teorin, men inte i praktiken (jag har ju läst utbildning (läs i presentationen till vänster)).

Än en gång insåg jag hur mycket min utbildning har betytt för mig och att jag verkligen vet vad jag vill jobba med. Tyvärr får jag ju inte jobba så mycket inom det området (beroende på exakt vad/var) i mitt tillstånd pga hot och våld. Men får jag möjlighet att hoppa in och jobba extra (bortsett från institutioner, anstalter, behandlingshem, avdelningar etc) så kommer jag göra det direkt. Dock tror jag inte att det finns så himla mycket fler ställen som söker arbetskraft just nu, mer än på de lite mer behandlingsinriktade, eventuellt låsta, ställena.

Nåja, jag ska ge järnet nästa vår och hitta någonstans att vara. Jag lyckades nu också att skapa en liten kontakt som jag hoppas kan gro sig större inom kort. Även om jag inte får jobba så är kunskapsupprepning alltid välkommet, och att lära sig nytt, och när det inom detta område ofta förändrar sig fort, är alltid uppskattat från min sida.

Emmy & Jag igår.

Igår var Emmy här och hälsade på. Och så glad jag blir av sådana överraskningar! Jag bara måste bli bättre på att komma ihåg min kamera. Eller jag har den alltid med mig, men missar den där lilla detaljen, att trycka på on-knappen och sedan på fotoknappen. Det är lite synd. Ska skärpa mig!

Vi gick en lång runda, Emmy och jag. Kan ni tänka er? Jag på promenad! Det är inte varje dag. Och det var inte sork heller van vid kan jag ju tillägga. Det märks även nu att kroppen börjar förbereda sig inför förlossning. Den där förlossning som jag inte tänker på mer än jag måste. Om andra har klarat det borde ju jag också göra det, eller?

Nåja, vi hade en himla mycket tjejsnack, sånt jag älskar, och det var så roligt att se henne igen. Dricka kaffe och snacka hela kvällen med en nära vän, det är inte mycket som slår det!

Tjing

Då är det dags för mig att leka domare och...

img_5081 (MMS)

Då är det dags för mig att leka domare och jag får bestämma (tillsammans med två andra, men det är inte så relevant), moahaha! Tjingeling säger jag!


Talang!

God morgon!

Jag är redan nyduschad och har kaffet i högsta hugg. Idag ska jag ju nämligen på Talang. Ja, ett lokalt sådant, men i alla fall. För en arbetslös, osysselsatt jag så är det spännande. Det ska bli roligt.

Nej, alltså det är inte jag som har talang (jag undrar vad det skulle varit i så fall), jag ska sitta i juryn. Hur bra är inte det då? Jag som älskar att bestämma och kritisera. Himla bra.

Tjing!

Underbara Emmy är och hälsar på mig. Lycka!

img_4604 (MMS)

Underbara Emmy är och hälsar på mig. Lycka!


Fågelfan.

Jag lunchade nyss med mamma. Hon frågade om jag ville sitta i en jury imorgon och kolla på "talang". Tja, sa jag. Varför inte, liksom? Att sitta ensam hemma hela dagarna byter jag gärna ut mot något annorlunda. Vare sig det är bra eller dåligt.

Mamma: Men jag kan inte lova dig att det är något bra.
Jag: Vad spelar det för roll? Jag sitter ju ändå bara hemma och gökar hela dagarna.
Mamma: ?
Jag: Eller jag menar ugglar! UGGLAR!

Det är inte alltid så lätt att hålla reda på alla dessa fåglar. Finns ju hur många uttryck som helst.

Vakna till the sun!

God morgon!

Här knackar solen på min ruta och viskar: Vaaaknaa. Och det gjorde jag! Älskar att vakna till solen.



Nu sitter jag i bilen. Vi ska köra lillebr...

Nu sitter jag i bilen. Vi ska köra lillebror, jag och mamma. Eller, ja, mamma kör. Jag är mer sällskap. Ett trött sådant. Som alltid. Alltid lika trött. Om inte tröttare. Men det är väl så att vara gravid, I guess. Nu väntar jag på sms från en kär vän som jag hoppas kan komma och hälsa på mig i veckan. Skulle vara sååå roligt. Vi har massor att prata om. Men i alla fall, efter denna åktur blir det nog sängen för min del. Sömn är underskattat.


Festen i lördags.

Kalaset i lördags var så himla roligt att jag måste dela med mig av små detaljer. Då jag bara stannade till klockan tio vet jag inte hur det gick sedan. Och jag har inte vågat fråga någon som var där heller. Jag är helt enkelt osäker på om jag vågar höra svaret ("fråga aldrig något du inte tål svaret på" - liksom).

Det var längesedan jag var på fest, och definitivt en sådan här stor fest. Jag gissar på att det var över 100 personer där. Det var människor överallt. Men även att Blekinge är väldigt litet så var det endast ett fåtal som jag visste vilka de var. Jag kände alltså inte ens någon (mer än Angelika och födelsedagsbarnet).

När vi kom till festen möttes vi av en skyllt där det stod "Välkommen till Karstorp. Passera ej förrän ni skrivit ert namn på bilen. Gästbilen alltså. Skål!" Alltså, de hade gett födelsedagsbarnet en bil där alla skriver sina namn. Kul idé. Under kvällen välte de bilen...






När vi kom dit visade vår kompis oss runt. Han visade var toaletten var (vilket är väldigt viktigt för mig).
-Låset fungerar inte, sa han. Så, ni sätter bara kniven i dörren när ni går på toa, så vet resten att det är upptaget.

Jag och Angelika tittade frågande på varandra, men tänkte "Aha, han menar i låset. Så klart". -Nej. Det menade han inte. Kniven skulle sitta i dörren. Bokstavligen. Så det höggs hej vilt med den där kniven och jag undrar om det existerar någon dörr där idag.

En annan händelse som jag reagerade på var denna här yxa. Helt plötsligt fanns det en yxa med i bilden och den fastnade i bordet lite här och var. Då började vi fundera på att det var dags att bege oss hemåt. Vi gick ut för att säga hejdå. Blev kvar och pratade lite och helt plötsligt, från ingenstans, och jag som har tappat min "flytta-på-dig-när-en-ölflaska-kommer-flygande-reflex", fick en hel över mig. Jag, den enda som är nykter, blir alltså helt nerslibbad. Men okej, det var längesen och det kändes lite som att vara en i gänget som festade. Så helt okej, men då blev det ändå dags för hemfärd. Både jag och Angelika kände oss nöjda med kvällen som både bjöd på god mat och rolig underhållning.

Raketer smälldes och grillningen var igång större delen av kvällen. Vilken fantastisk evening ändå.


Och en bild med ljus, en bild tagen före festen.

Älska kaffe!

Varför är kaffe så gott på morgonen? Hur kan det komma sig? När uppfanns kaffet? Hur överlevde de innan dess? Jag hade då inte varit långvarig på denna jord innan kaffets entré.

Åter till vardagen. Vad ska jag göra idag? Den vardagliga frågan. Mina idéer börjar liksom ta slut. Putsa lite fönster kanske? Jag har så roligt liv alltså. Eller inte. Jag längtar sååå till min bebbe kommer. Då kommer vi ha fullt upp hela tiden. Sådant där liv jag gillar.

Världens bästa dag, idag!

Vilken underbar dag! Hela dagen har spenderats utomhus och det känns så bra att ha tagit vara på solen så väl. Dessutom hoppas jag på en underbar nattsömn efter en överdos av syre.

Lillasyster & lillebror är ju de bästaste som har städat min bil och bytt däck. Byta däck kan jag inte, även ogravid, men som gravid är det även svårt att komma åt på alla ställen att dammsuga i bilen. Så jag är så tacksam för all hjälp jag fått.

Efter att ha ätit mammas oxstek är jag nu mätt och belåten och måste påstå att detta är den bästa dagen hittills detta år. Jag är så fantastiskt lycklig och nöjd med dagen (som sagt, överdos av syret kan skada känslosensorerna).

Imorgon tänkte jag bjuda på lite fler detaljer om gårdagens fest. Yxor i bord, och knivar i dörrar - ja, ni hör, ni måste få veta mer om denna galet roliga kväll. Så det tänkte jag dela med mig av, men först imorgon då jag nu ska pysa ner i soffan och bara vara och njuta av tillvaron.

Tjingeling!

Mina syskon är underbara! Den ena byter dä...

img_6074 (MMS)

Mina syskon är underbara! Den ena byter däck, den andra dammsuger.


Dessa två puddingar har alltid så roligt t...

img_3952 (MMS)

Dessa två puddingar har alltid så roligt tillsammans. Tack Angelika för att du finns!


Vilken bra kväll igår!

Vi hade en väldigt rolig kväll igår, om än inte så lång. Vi åkte hem ganska tidigt men man ska väl också lämna fester när de är som roligast eller? Och så kul att träffa "gamla godingar" som varit en del av ens liv så länge men borta i många år.

Så, vi är himla nöjda med hela kvällen måste jag säga.

Nu funderar jag på att städa ur bilen. Det måste snart säljas, och då kanske den ska se lite dammsugad ut, eller? Tänkte att jag skulle fråga lillebror om han vill hjälpa mig då min mage är i vägen, en aning.

Men vi får se vad det blir av det.

Tjing!

Nu drar vi!

Wiihuu! Idag ska jag och sork tillsammans med Angelika på 25årskalas. Jag skriver kalas istället för fest, för det låter mer rimligt för sorks skull liksom.

Det är Angelikas och min barndomskompis som blivit stor kille. Eftersom vi inte har träffat honom på länge så var det lite svårt att veta vad man ska ge.

Men vår fantasi tog skruv så resultatet blev detta:



Men nu ska vi dra. Önska mig lycka till, för det var inte igår som jag var på kalas. Tjing!

MissQuist - Det var bättre förr, eller?

Igår satt jag och läste på min gamla blogg. Den är så himla mycket roligare än denna. Var har min talang tagit vägen? (Om jag nu får uttrycka mig så). Så, ett tips: Har ni inget att göra gå in och läs lite på MissQuist.  Vad tycker ni? Innehåller den inte en stor mängd mer humor? Hur ska jag komma tillbaka till den?

Jag har mina misstankar om hur, men si så här på vårkanten har jag lite svårt för humor över huvudtaget (om jag inte omges av rätt människor) men jag är gravid och våren snart över, så jag ska jobba på att komma tillbaka till mitt gamla jag.

Tjing!

Påskmust, Påskmust  hela dan!

img_5383 (MMS)

Påskmust, Påskmust  hela dan!


Min nya app!

Äntligen är det lördag. Sitter hos mamma nu och väntar med spänning på att melodikrysset skall börja. Jag är ju lite efter i tekniken och så, men i förrgår hittade jag en ny app. En sådan som man sätter vid radion när du inte vet vilken låt som spelas, så identifierar min Iphone den! Det ni! Hur coolt är inte det då? -Ja, jag fick höra av lillebror igår att det har tydligen funnits hur länge som helst, men för mig är det nytt och jag är så lycklig. Aldrig mer ska jag behöva undra "Åh, vad heter den låten" - kanon!

Men jag lovar er att inte använda den på melodikrysset. Till och med jag tycker det blir för lätt och tråkigt då. Så inget fusk här inte. Efter la melodikryss så hoppas jag på sms från Angelika. Sen ska hon komma till mig. Så vi höres mina pärlor.

Tjing!

Snart är det imorgon!

Åh! Nu ska jag bege mig till sängen och läsa en bra bok. Ända tills dess att jag somnar. Och jag hoppas det går fort. Jag längtar så mycket till imorgon. En heldag med min Angelika och vi ska hitta på en massa bus, som vanligt. Så, nu sova, sen Melodikrysset och sedan startar dagen på riktigt.

Nattinatt!

In you face.

Lillebror försökte säga prenumerera:

Lillebror: Premu... Prenm...Preminer... Prenumre...
Jag: HAHAHAHAHA.
Mamma: Hahaha, nu har Anna varit här för länge. Hon har smittat dig!

Ja, där fick jag...

Jag har en groda!

img_2581 (MMS)

Jag har en groda!


Vilodag.

Jag känner mig bakis idag. Men jag lovar er, det är jag inte. Inte ifrån någon alkohol i alla fall. Gaah. Har sovit från och till i soffan hela förmiddagen. Så jobbigt. Hoppas verkligen att det går över snart. Detta är inte roligt. Jag har fått i mig några mackor i alla fall och vatten. Vatten i mängder. Men jag avskyr att vara så här trött. Off liksom. Jag får ingenting gjort och så får jag ångest över det. Ni vet den där frasen: "Sen. Jag ska snart". Jag tillåter mig själv att vila en stund till, men sen får jag faktiskt ta tag i mitt liv.

Tjing!

Bra start på morgonen.

Och vad hände nu? Allt jag skrev försvann. Kul. Här har jag gjort ett ganska långt inlägg och allt försvinner. Älskar man inte bara sånt?

Och efter att ha försökt fem gånger gav jag nästan upp men nu verkar bloggen ändå spara inlägget. Har jag skrivit något olagligt? Eller varför håller den på såhär? I alla fall så har jag tagit bort en massa program som jag tror kan ha med problemet att göra. Jag kan säga så mycket som att installera aldrig Imesh program. Det förstör i princip datorn. Men nu är problemet åtgärdat.

Jag skriver om det jag skrev förut lite senare. Efter att ha varit vaken i tre timmar redan så tär sådana här morgonbekymmer på mitt humör.


Angelika har gjort min dag!

Pjuh, pust och stön. Den gravida kvinnan har talat. En heldag med underbara Angelika har ägt rum. God mat, Eko, någon form av secondhand och en aning mataffär har hunnits med. Och nej, jag har inte köpt någonting. Så det så!

Nu är den gravida kvinnan himla trött, men lycklig över hur bra dagen varit. Sådana här dagar borde visa sig oftare. Nu är det hockey på TV. Jippie. Eller inte. Men klockan nio snor jag fjärrisen, så det så.

Imorgon blir en lugn dag. Lördag inte så lugn. Då ska jag och sork göra något vi inte gjort på väldigt länge. Jag undrar om ens sork någonsin varit med om kommande upplevelser. Men det är vi värda. Det ska bli roligt. Ni får veta mer sen. Nu blev ni nyfikna, va?!

Nu ska jag slänga mig i soffan och vila resten av kvällen. Hoj!

Titta vad sork fick på posten idag! Så him...

img_6444 (MMS)

Titta vad sork fick på posten idag! Så himla söt! Tusen tack min fina Nina-familj. Sork studsar av glädje i magen!


Vecka 30 idag då.

Vilken underbar natt. Jag har vaknat en endaste gång. Det ni! Ja är totalt utvilad och redo för dagen. Därför ska jag, efter att mitt kaffe är drucket, hoppa in i duschen och sedan köra till min Angelika.

Idag går vi även in i vecka 30. Det känns som en milstolpe liksom. Fråga mig inte varför, för det är inget speciellt som händer då. Men vecka 30 liksom. Var tog de veckorna vägen? Det betyder att det bara är ca 10 veckor kvar. Just nu känns det som en evighet, men de andra veckorna har ju bara försvunnit så vi får väl se hur de sista veckorna går. Förmodligen inte lika fort. Men, nu är kaffet slut, så med andra ord ska jag hoppa in i duschen nu. Tjing, tjing!


Ja, det är frågan, det.

Ingen Angelika idag. Men imorgon! Då ska vi två leka. Öööh. Det där lät fel, men ni hajar, va? Hon är ledig hela dagen och då kidnappar jag henne, naturligtvis.

Innan idag när jag kollade på TV blev det reklampaus (tänka sig!). Jag gick ut i köket, tömde diskmaskinen, satte in ny disk, torkade av hela bänken OCH diskade det lilla som skulle diskas för hand. När jag kom tillbaka till vardagsrummet var det fortfarande reklam! Frågan är nu ifall jag är effektiv eller om vi har oacceptabelt långa reklampauser?

Nåja, nu ropar magen efter mat. Dags att hitta något. Snabbmakaroner eller nåt.

Tjing!

Lite ljusare nyans då. Wünder! Kinamat med...

img_7125 (MMS)

Lite ljusare nyans då. Wünder! Kinamat med mammsingen strax då. Tack lillebror för hjälpen upp med alla bebissakerna till lägenheten!


Morning.

God morgon!

Idag är det möte som gäller (med jobbcoach). Det sista. Så skönt. Sista fram till maj i alla fall. Men det är ju ett tag till. Vi får se vad dagen annars har att utvisa. Eventuellt ska jag träffa Angelika (om vi hinner) och eventuellt ska jag luncha med mamma. Så, men andra ord är dagen osäker, men jag kan lova att hålla er uppdaterade.

Jag blev kvar hos mamma igår. Allt blev helt plötsligt stressigt så idag ska jag i alla fall hem till vår lägenhet och se hur mycket sambo har städat när jag varit borta. Det får bli en överraskning. Men jag räknar med att få städa en del själv jag också. Men det är bara en känsla jag har.

Så, dags att göra sig redo för dagen. Tjing!

Ska jag, eller ska jag inte?

Jag kom förbi det där åbäket med rosa faran. Eller ja, den stora lastbilen blev rädd för min bil så den flyttade på sig. Så jag kom hem i rättan tid för lunch med mamma.

Nu har vi varit och handlat lite, jag och mamma. Och så nu blir'ä kaffe. Trött är jag, men funderar ändå på att färga håret: Varsågoda! Ge mig en predikan om att man inte ska göra sånt som gravid. Det är mycket man inte får göra som gravid, vet ni. En himla mycket alltså. Jag är van vid både predikningar om hur farligt allt är och hur lite allt  påverkar fostret. Allt-i-ett liksom. Många olika förklaringar. Men har ni en åsikt, så varsågoda och skriv den. Jag har min egen åsikt att utgå ifrån.

Så, nu fick jag det ur mig. Hormonerna är lite ur balans idag känner jag, men vi mår bra ändå. Ikväll är det Desperate Housewives, ju.

Tjing!

Jag tänkte köra hemåt nu, men det är något...

img_0503 (MMS)

Jag tänkte köra hemåt nu, men det är något i vägen...


Fantastisk Skånetripp!

God morgon mina pärlor!

Idag ska jag bege mig tillbaka till Blekinge igen. Denna Skåne-tripp har varit fantastisk. Jag har inte haft hemlängtan en enda gång. Och det är ovanligt. Jag brukar alltid ha hemlängtan, även om jag trivs, men inte denna gång.

Men idag ska jag få träffa Prosit igen. Mamma, syster, kanske bror och sambo också. Det ska ändå bli skönt. Borta bra, men hemma bäst.

Nu ska jag göra mig i ordning och sedan packa det sista så jag är redo för hemfärd. Men när det blir får vi se. Sork hälsar också. Min mage har rört på sig hela natten och gör fortfarande. Hur jag än försökte ligga så var det fel, enligt sork. En spark där, och en armbåge där och sedan riktar vi in oss på revbenet. Men det är ändå himla mysigt när man känner det lilla livet.

Hoj!

Lite gjort i alla fall.

Så. Då har vi plockat ur bilen i alla fall, varit ute med Messi en stund, plockat ur (halva) diskmaskinen (det som jag visste var det skulle vara), hittat en himla massa bra musik, duschat och ja, nu då? Skriva lite på min bok kanske? Tills pappa kommer hem.

Sork rör på sig en himla massa idag. Måste vara för att h*n diggar rocken jag lyssnar på. Bra onge, det där!

Har ni några bra förslag på vad jag ska hitta på under resten av min graviditet? Det börjar bli tunt med fler sysselsättningsområden från min sida nu...

Lite musiktips då!

Hej finingar!

Hur mår ni idag? Jag och sork mår så bra så. Vi har ätit frulle och druckit kaffe. Om en stund ska vi hoppa in i duschen, sen tänkte vi faktiskt städa bilen. Och förhoppningsvis blir det inte endast en tanke eftersom det är ett måste om alla inköp i helgen skall få plats i bilen.

Imorgon tänkte vi bege oss tillbaka till Blekinge. Så, idag ska allt vara färdigt inför trippen så att man slipper det imorgon.

Men ni är kassa på musiktips måste jag påstå. Inte ett enda. Schysst.

Nåja, jag letar vidare i musikdjungeln och ser vad jag hittar. Tjing!

Tröttis

Så. Nu ligger både jag och katten Messi och halvsover i soffan. Totalt uttröttade. Kikar lite på Midsomer men det är snart läggdags. En bra bok och lite musik så kommer vi (jag och sork) somna gott. Så, vi säger nu god natt!

Grillat idag också.

Vi kör på grillat idag också. Så himla gott. Och nu är både jag och sork hungriga. Grillen är startad men vi väntar fortfarande på lillasyster.

Just nu sitter jag och småäter nötter. Liten aptitretning liksom. Sork måste ju vara nöjd menar jag. Kan ju inte låta henom gå hungrig.

Jag är sugen på att bränna en skiva med gamla godingar. Alltså bra musik. I stil med Cat Stevens - Father and son. Har ni några förslag?

Lille Messi. Kännetecken: Gillar inte Coca...

img_3323 (MMS)

Lille Messi. Kännetecken: Gillar inte Coca-cola.


Babyinköp!

Ja, inte babyinköp. Rättare sagt torde ju vara baby-pryl-inköp. Men några bilder kan jag ju bjuda på.



Visst är det söta grejer? I olika storlekar så nu kommer vi att klara oss den första tiden. Även skötbord blev inköpt. Så himla skönt. Nu är det längtan som är så stor. Det är ju ett tag till, men längtan är himla stor ändå. Nu ska jag bara vila upp mig inför den lilla sork som förväntas komma i midsommar.

Tjingeling!

Katten Messi.

God förmiddag!

Idag sov vi länge. Ända till klockan 08.00. Allt är ju relativt, men för mig är det en ganska så bra sovmorgon. Sedan åkte vi även idag och köpte nybakat bröd. Så himla gott. Kattungen har jag ju naturligtvis också lekt en massa med. Det är mysigt att vara här och bara vara. Jag har även förberett ett inlägg till er med våra varor som vi kom hem med igår. Publiceras lite senare nu på förmiddagen.

Nu ska jag göra mig lite i ordning inför dagen. Lillasyster och hennes kompis ska ju komma. Inte lilla lillasyster, utan stora lillasyster. MYS!



Åååh så gott det är med grillat! Nu slog t...

img_9738 (MMS)

Åååh så gott det är med grillat! Nu slog tröttheten till med hårt slag. Om jag inte orkar lägga ut bilder kväll, är det iså fall  okej att jag lägger ut bilderna jag lovade innan, imorgon? Bara om det är okej för er alltså. En dag i Malmö (fem timmar), grillning och fika gör att det finns en risk att jag liksom somnar i fåtöljen...


Det börjar arta sig!

img_3746 (MMS)

Det börjar arta sig!


VÅR!

img_0443 (MMS)

VÅR!


Utflykt i Malmö!

Gissa vad jag har gjort idag? Att döma av rubriken så har staden Malmö blivit besökt. Och många dess pengar har slösats. Ja, inte mina. Hur mycket får man för 45 kronor, liksom? Nej, pappa och Eva (hans fru) har storshoppat till sork! Jag har fått mammakläder.

En fika hos systeryster och kikat på hennes lägenhet har vi också hunnit med. Bor ju på perfekta stället i Malmö!

Men först var vi på loppis och hittade flera stycken pyjamasar, bodys, mössor, två par mammajeans och allt för endast 350 svenska riksdaler. Det ni!

Sedan har vi varit på HM, IKEA, Kicks, Baby land osv. Tror ni jag är trött nu? Tja, inte överdrivet faktiskt. De där järntabletterna som jag äter (varannan dag) verkar ge resultat. Kan undra vad det egentligen är i dem. Nu är jag mer hungrig istället. Så, grillen ska tändas, jag ska sätta mig i hammocken och sedan ska vi gå igenom dagens alla inköp. Då ska jag även ta kort så ni också får se.

Tjingeling!

Lycklig, tacksam och himla nöjd!


Snacka om frukost! Ibland är det skönt att...

img_7392 (MMS)

Snacka om frukost! Ibland är det skönt att vara bortskämd. Sork gillar detta starkt.


Kalvfilé! Mums!

img_9676 (MMS)

Kalvfilé! Mums!


Kalvfilé, ja tack!

Idag lyxar vi till det med kalvfilé. Mumma! Pappa och Eva står för maten. För... Ja.. Ni vet ju varför jag inte är i köket.

Idag började jag skriva en bok. -Ha! Löjligt det låter. Men jag är riktigt stolt över vad jag redan åstadkommit. Jag kan inte berätta särskilt mycket mer än. Ingen får sno min idé liksom. Dessutom kan jag tappa motivationen då och då, och under den tiden ligger den ju boken vilande med risk för att någon annan hinner före mig.

Finns säkert redan en och annan som skrivit det jag tänker skriva. Men jag tänker ändå inte bjuda på mina idéer. Icke! Brutal realitet kommer boken att gå ut på. Så ja, risken finns att till och med jag aldrig vågar visa den. Men vi får se.

Nu är'e snart middag! Dags att lägga ner. Hörs säkert sen och allt det där!

Hoj!

Neeej.

Pjuh. Det var längesedan jag umgicks så här mycket med en så liten kattunge. Hur många gånger har jag fått säga "Neeeej" idag? Jag tror inte ens en miniräknare hade haft utrymme nog att räkna upp antalet.


Neeej, bit inte på min sladd!

Neeej, ät inte de kexen!

Neeej, drick inte ur mitt glas!

Neeej, inte på bordet vid min mat!

Neeej, ät inte på blommorna!

Och så vidare, och så vidare. Och så får man säga allt femtioelva gånger om och om igen.


Men heeey, det är väl bara att vänja sig. Snart kommer det en liten ut ur mig (inte kattunge då) som efter ett tag börjar undersöka världen. Då kommer förmodligen ordet "Nej" att sönderanvändas än en gång.

Sämsta aprilskämtet ever.

Det skär i mitt aprilskämthjärta. Kunde de inte kommit på något bättre.

(Klicka på bilden för att komma till artikeln)


Järntabletter.

Så, nu sitter jag i Höllviken med en pigg katt, en pigg sork och en halvvaken jag. Jag har sovit bra men jag känner att gårdagen fortfarande sitter i. Men vi handlade järntabletter igår (barnmorskans order) så nu ska jag se till att bli hård i magen och få svart avföring. Men pigg! Det säger dem att jag ska bli. Pfff. Det undrar jag. Jag kompromissade fram så att jag i alla fall slipper Blutsaften då. Den var inte bra att ta samtidigt kom vi fram till. Men jag har inte vågat öppna burken med järntabletterna än. Står ju att det är kapslar och jag vill inte veta hur stora dem är. Dessutom ska man inte ta dem tillsammans med kaffe så vi väntar ett tag till tycker jag.

Ursäkta? Vad sa ni? Att jag är bra på att skjuta fram problem? Ooohneeej. Inte jag inte. Jag hittar lösningar istället.


Nu ska jag se om jag får igång ljudet på TV:in. Än så länge har jag tittat utan ljud. Bilden fick jag fram och kanalerna. Det är bara ljudet som fattas, men jag ska nog komma på det.

Tjingeling!

RSS 2.0