Och nu ville jag bara säga god natt! Jag h...

Och nu ville jag bara säga god natt! Jag har inte varit så här trött sedan jag vet inte när. Men en himla bra dag i alla fall. Nu ska här sovas kan jag lova. Sork har varit ganska inaktiv idag, så vi får väl se om natten blir lika lugn. Det tvivlar jag dock på. Men vi försöker! Nattinatt


Jag är kass, I know!

Hej sockertoppar!

Till att börja med: Förlåt för den dåliga uppdateringen idag. Jag har varit så trött.

Natten till idag bestod inte av så himla mycket sovande. Några timmar blev det. Imorse begav jag mig ju till det fruktade glykosbelastningstestet. Det test som alla skrämt upp mig inför.  "Åååå, det är så äckligt" "Du kommer att spy" "Fruktansvärd upplevelse". Hallå? Vad är det med folket? Inte alls så farligt ju. Dricka ett halvt ölglas sockerlösning blandat med citron. Helt okej. Kanske inte varje morgon men en gång under graviditeten: Helt okej. Jag gillar ju sött, för er som inte visste liksom.

Därefter blev det inget "gå på stan". Nej, för det brukar inte bli som jag planerar ju. Det regnade, och vem såg mig gå frivilligt i ösregn senast? Nej. Så att jag brummade iväg till Sandra och spenderade några timmar där istället.

Nu befinner jag mig hos pappa. Kinamat intagen (igen! I know!), kära syster här (som jag måste spendera mer tid åt under min Skånevistelse) och den lilla kattungen springer runt och tigger ost.

Sork mår nu bra igen efter behandlingen. Imorse mådde vi inte bra. Vi, utan mat= dåligt. Men nu är mat som sagt intagen och sork börjar vakna till liv igen. Men stackars liten att behöva vara fastande.

Jag lovar att bli bättre på att uppdatera imorgon. Promisse!

Glykosbelastnng.

God tidig morgon. Idag är domedagen. Glykosbelastningen skall genomföras. Jag uppdaterar senare om hur det gick. Därefter åker jag till min far. Så det kan hända att det blir lite kass uppdatering idag, men jag hoppas att ni har överseende med det.

Nu: Ingen frukost (jag ska hållas fastande).
Sen: Dricka äcklig sockerlösning (utan att spy).
Senare: Lunch.
Ännu senare: En runda på stan.
Ännu mer senare: Hälsa på pappa!

Åh va vi myser! Ser ut som om jag behöver ...

img_5405 (MMS)

Åh va vi myser! Ser ut som om jag behöver sola, eller vad säger ni?


Facerape vs Bloggrape.

Jahaja. Nu är det tydligen ute med "Facerape". Ni vet när någon annan skriver något dumt på din Facebookstatus. Det nya är att gå på ens blogg. Det är alltså inte jag som skrivit nedan inlägg. Nååågon har lyckats att smita in på bloggen när jag för ett kort ögonblick lämnade datorn obevakad. Denna någon är dock inte så svår att lista ut. Jag gjorde uteslutningsmetoden och kom på att det inte är lillasyster som har skrivit. Så, enkelt löst liksom.

Min bror är underbar!

Jag måste erkänna att min bror är den bästa världen! Han kan allt =D Tuff också!

(Payback's a bitch, huh?)

Bloggen ligger ju nere. Puuhuu.

Bloggen ligger fortfarande nere. Inte alls kul. Jag skriver ett inlägg ändå, bara så att ni ser att jag tänker på er. Dagen har spenderats med finaste Angelika. Tusen tack för att hon finns, säger jag! En så fantastisk vän alltså.

Imorgon blir det den underbara undersökningen. Den vidriga. Men mamma är just i detta nu (15:19) och köper citron till mig. Det skulle underlätta påstår sorkmorskan.

Nu blir det vila för min och sorks del. Mys med min fina kisse och mina underbara syskon!

Tjing, tjing!


Dejt.

God morgon!

Här sitter jag med mitt dagliga morgonkaffe. Spännande va? Jag och Angelika hann ju inte med vår dejt igår, så den får bli nu på morgonen istället. Efter det blir det till att packa. -Jo, för jag ska ut och resa. Hela vägen ner till Skåne. Här ifrån är det en mil till Skåne. Fast, aningen längre ska jag. Nästan ända ner till toppen där du kan se Danmark bortom havet.

Nåja. Imorgon ska jag till att börja med åka till sorkmorskan. Glykos-belastnings-test (himla jobbigt ord, det där). Har jag graviditetsdiabetes, eller ej? (Snälla, den som som styr mitt öde, please, please, please, say no). Efter det, ska jag definitivt äta lunch. Jag är ju fastande när testet skall utföras. Förstår inte hur det ska gå. Om någon ser mig, prata inte med mig. Jag är inte så trevlig när jag är hungrig (igår fick jag inte ens vara med och laga mat. Igen.). Sedan ska jag ta en sväng om på stan och därefter åker jag vidare till min fader. Pjuh, kommer somna som en klubbad säl imorgon kväll.

Nej, men nu ska jag plocka lite grann här hemma innan Angelika kommer. Tjingeling så länge!



Detta är skrivit 07.20. Meddelandet denna morgon på blogg.se är följande:


 

(Bara så att ni vet att jag visst är morgonpigg, även om inlägget publiceras först ikväll)


Ojoj! Eftermiddagen bara försvann. En film...

Ojoj! Eftermiddagen bara försvann. En film och besök av svärmor och sorks kusin. Nu tittar vi på Desperate Housewives (reklampaus nu). Och trött är jag (men inte sork) så efter DHW blir det raka vägen till sängen. Vi får helt enkelt höras imorgon. Hoj!


Meeeeloooonaaas!




Har ni sett reklamen om Loka? Den, där en jätte springer runt och ropar: Meeeeloooonaaas!


Så fort jag går in i ett rum där någon jag känner befinner sig så hör jag alltid den frasen. Meeeeloooonaaas!

Kan jag få tillbaka mina fina små melonas snart? Detta börjar bli löjligt.




Har ni några bra aprilskämt?

God morgon!

Idag mår vi lite si så där. Har inte fått sova speciellt mycket. Dagens dom: ont i magen och trötthet. Ont i magen-syndromet försöker jag häva med hjälp av Samarin. Tröttheten med kaffe. Lite som att ha slagit i tån och så  sparkar man i den igen för att det ska gå över.

Nåja, idag blir det nog dejt med min Angelika. Jag överlever inte utan tjejsnack.

Men det väsentliga nu är att jag behöver veta bra aprilskämt. Riktigt bra alltså. Ge mig tips! Jag älskar aprilskämt!

Jag har rymt hemifrån! Ni kan säkert lista...

img_9187 (MMS)

Jag har rymt hemifrån! Ni kan säkert lista ut anledningen. Ja såklart, innebandy. Innebandy hemma alltså, definitivt inte där jag befinner mig. Jag sitter här och försöker komma in på mitt Skype-konto men har glömt bort både lösenord och användarnamn. De skulle maila det till mig. Har de gjort det? Neeej. Inget mail. Därför den skräckfyllda bilden! Jag vill ju börja använda Skype igen...


Lunch med mamma!

Nu är det lunch med mamma som gäller. Vi kör med grön ögonskugga idag. Funkar det?

 

Jag bjuder på sneda bilder idag!


Sork är aktiv. Inte jag.

Äntligen är dagen över, den dagen då klockorna ska omställas. Men nyhetsuppläsarna har nog inte riktigt hängt med. Men det är okej. Klockan på text-tv och min dator styr mitt tidsmedvetande.

Kaffe är det nu. Jag har en lång stund legat i soffan och myst med sork som sprattlar hej dundrande vilt i min mage. Mer och mer aktiv börjar vi bli. Så, morgonkaffe nu, lite senare jobbcoach, lunch med mamma och lite smått pyssel. Jag kanske borde börja lägga ett nytt pussel snart?

Tjing!

Hemfärd!

Det blev inga räkmackor igår. Det var omöjligt att trycka ner det efter allt snacks. Så, det blev räkmackor till lunch istället. Mumma!

Nu ska jag bege mig hemåt för att ha TV-kväll med min kille. Blir ju tvungen att titta på ett visst program bara för att någon man känner är med i det. Egentligen kasst program, men måste ju se så att folket sköter sig. Så, så får det bli.

Tjing!

Å så gott!

img_1841 (MMS)

Å så gott!


Jobbiga omställningsdag!

Det här är en av de två jobbigaste dagarna på året. Att ställa om klockan. Jag blir helt väck. Lost. Förvirrad. Alltså folk kan grundlura mig totalt. Och jag känner mig osäker hela dagen, för om jag har fel från början kan jag missa saker och förvirra bort mig helt och hela dagens planer försvinner liksom.

Jag litar inte riktigt på folk. De kan lätt lura mig denna dag. Men jag tror att klockan nu är 14.14. Riktigt säker kan jag inte vara och jag längtar tills imorgon för då kan jag vara säker på vad klockan är när Mika går till jobbet osv. Tiden är viktig för mig och förhoppningsvis ska denna dag vara över snart!

Usch. Vi får helt enkelt se när jag kommer hem idag, en tid vågar jag icke säga.


  • Nu: Lunch.
  • Sen: Film.
  • Senare: Promenad.
  • Ännu mer senare: Hemfärd.

Snacka om stor paprika!

img_4953 (MMS)

Snacka om stor paprika!


Godisfrosseri!

Hej mina små hallongrottor! (Mina godingar alltså)

Nu sitter jag i Skåne tillsammans med moster och kusiner. MYS! Tror ni att vi har handlat lördagsgodis? Vad får er att tro det? Ja, såklart, Sork ville ju ha, och då måste det inhandlats. Såklart. Och när jag plockat på mig en himla massa godis ser jag skylten: KÖP TVÅ TOBLERONE - FÅ TOBLERONE-VÄSKA PÅ KÖPET. Kunde jag motstå? Jag? Dum fråga. Så chips, dip, choklad, toblerone (vad nu skillnaden mellan choklad och toblerone är) och räkmackor skall frossas.

Hur det ska gå att frossa det där är en annan fråga. Jag har nyss ätit hemgjorda chicken mc nuggets (stavas det så? Ni vet vad jag menar). Men choklad går i alla fall alltid ner. Fråga Sork.

Ser ni varningen? "Plastpåsar kan vara farliga". Vad kan de göra? Bitas? Texten fortsätter: "För att undvika risk för kvävning, håll denna plastpåse utom räckhåll för barn". - Vaddå? Om barn inte får tag i den är det ingen risk för kvävning? Eller slutar den vara farlig om barnen inte kommer åt den? I don´t get it. But i like it!


Personlighetstest!

Hos Gunsan hittade jag var man kan göra personlighetstest. Det var spännande! Så här såg mitt resultat ut:

Jobben tycker jag låter utmärkt! - Minus politiker, inte är jag en lögnare i alla fall.

(Klicka på bilden för att själva komma till undersökningen)


Hur tänker de nu?

Hur tänker arbetsförmedlingen nu? Igår fick jag ett brev hem om en tjänst som jag måste söka. Både jobbcoach-kvinnan och min handläggare på arbetsförmedlingen har sagt att under tiden jag håller på med coaching ska arbetsförmedlingen inte skicka ut jobb som måste sökas, utan att jag söker självständigt. Det finns invändningar om detta, att fallet inte skulle vara så, men lik väl. Nu har de skickat ut en ledig tjänst till mig som de tycker jag ska söka. Och om jag inte söker får jag inga pengar. Nu till problemet. Tjänsten skall tillsättas den första augusti. Vad ska jag skriva i min ansökan då? Att jag kommer behöva ta med mig min bebis för amning då jag förmodligen är nybliven mamma? -Idiotförklaring -MVG. Om jag skickar iväg ett sådant mail blir jag ju idiotförklarad och det ökar ju inte precis mina chanser ifall jag vill söka nästa år, om det finns någon ledig tjänst då.

  • Så med andra ord ska jag söka en tjänst då jag precis blivit nybliven mamma.
  • Gör jag inte detta får jag inga pengar.
  • Och om jag söker kommer mina framtida planer om att jobba där, kännas aningen bortkastade.

Dessutom tycker jag det är fult av dem att skicka ut ett sådant mail en fredag då sista ansökningsdagen är en måndag.

Moster idag.

God morgon!

Idag ska jag till min moster. Hon betalar resan! Det ska bli så roligt.

Men nu dags för frukost och sedan Melodikrysset.

Tjing!

Musikalen!

Lite bilder från den fantastiska musikalen!



Julia och Lillasyster





Nu vill inte internet som jag. Det segar och hänger sig, så därför ger jag nu upp detta med att ladda upp bilder. Men visst är de fina? Jag har hundratals bilder! Så fler får ni ifall ni vill.

Dock har jag inte frågat alla om jag får lägga ut bilder, så vi får se hur många stämningar jag får på mig inom de kommande dagarna.

Tjing!

Aoutch!

Oj, vad det sparkas i min mage. Nog för att det är mysigt, men min ena lunga och mitt ena revben tycker inte att det är lika mysigt. Det börjar bli jobbigt att böja sig ner (framför allt när skorna ska på, och definitivt när det skall tvättas), jag kan inte sitta för länge, för då värker lungan och efter ett tag säger också revbenet till, så det är bara att försöka vända och vrida sig.

Ska det vara så här resten av graviditeten? Eller är det bara en liten svacka? Jag känner mig ganska otymplig, men annars mår jag bra!

Att sork sparkar så mycket torde vara för att h*n är uppspelt inför "mosters" musikalpremiär. Det är nämligen jag också. Kameran kommer att gå varm, det kan jag lova.

Nu ska här göras lite kaffe, fjäskas för lillebror (så kanske jag slipper ta ut den sista tvätten) och sedan invänta våran moder.

Tjingeling så länge!

Våffelsyssling.

Lillasyster och Elin håller på att göra våfflor. För första gången i sina liv. Jag undrar om det där våffeljärnet kommer att överleva deras "matlagning". Jag ska inte säga för mycket, för jag hjälper inte till och kan definitivt inte laga våfflor själv. Dessutom trivs jag så himla mycket bättre med att sitta bredvid och inspektera. Vi får väl se ifall det blir några våfflor eller ej. Underhållningen räcker ganska långt den också.

Bra dag!

God morgon!

Jag sitter här med mitt kaffe och myser framför Nyhetsmorgon. Lite irriterad över att trean och sexan alltid sänder samma avsnitt av "Jims värld". Det är tråkigt att se samma avsnitt tre gånger per dag. Men i alla fall. Idag ska Elin komma förbi och sedan ikväll, ja då ska jag på musikal! Lillasyster går ju musikklass och idag är det niornas premiär. Det ska bli så himla roligt.

Tvätta måste jag ju också. Och det får blir hemma hos mamma då tvättstugan, efter renoveringen, är upptagen två veckor framåt. Och nej, jag tänkte inte börja tvätta klockan sju i morse. Så vi kan dela in dagen i positiv och negativ.

Positivt:
  • Elin kommer hit.
  • Lillasysters musikal.
  • Lillebror kommer hem.

Negativt:
  • Tvätten.
  • Att toapappret är slut.

Skönt att det positiva överväger det negativa.

Och där räddade jag er från att se den osminkade sanningen. Tänkte att ni kunde slippa det för en gångs skull.


Död katt. Nej, skoja bara. Men det kunde v...

img_5483 (MMS)

Död katt. Nej, skoja bara. Men det kunde varit så.


Tupplur it is.

Pjuh. Efter att ha rivit tapet (utan att komma särskilt långt), slängt väv, blivit bjuden på kinamat av mamma och duschat av mig alla utslag jag fick av väven, är både jag och sork väldigt, väldigt trötta just nu. Det får bli en tupplur nu och sedan kommer mamma och hämtar upp mig.

Tjing!

Man kan återuppliva blommor.

Här är min blomma. Den kommer bli så fin. Ser ni var jag har ringat in? Där kommer det nytt. Så, man kan alltså återuppleva blommor. Ni ska få se sen när den dessutom slår ut.



Dessutom kom solen. Så himla skönt när den lyssnar på mig och mina önskningar!



Jag är bra jag, fixar sol och nya blommor.


(Snyggt med ett juice-paket i bakgrunden, så nu vet ni vad vi dricker för sorts juice också)

Blogkeen vs. Bloglovin.

Nu ska vi se ifall Blogkeen är bättre än Bloglovin. Bloglovin la inte ut mina inlägg igår på Facebook, så får se ifall Blogkeen lägger ut det här.

Nu tänkte jag gå och ta kort på min blomma, som för övrigt inte är död längre. Jag har beviset på att man kan återuppliva växter.

Tjing!

Livlig liten krabat.

Soolen, vi vill att du ska komma tillbaka! - Min önskan idag.

God morgon. Jag gick upp för någon timme sedan (ifall ni ville veta). Nu går diskmaskinen varm, kaffet smakar ljuvligt och jag mår bra. Det är en livlig krabat i min mage idag och nu börjar jag förstå vad mina vänner menar med att de saknar magen efter att bebis kommit ut. Detta är ju bara SÅ mysigt.

Igår kväll kom sorks kusin förbi och som vanligt för att göra mig omtyckt gav jag honom min Iphone. Talking Tom-appen är så fantastiskt rolig, tycker både jag och barn. Så nu har jag förhoppningsvis höjts i denna sexårings ögon.

Senare gick vi till svärmor och blev bjudna på middag. Lyx!

Powernap á la 1 timme.

En powenap på en timme var jag välförtjänt av. Inte för att jag gjort något vettigt idag, men ibland behöver man sådana dagar också. Jag borde plocka ur diskmaskinen, men vem dör ifall jag väntar lite med det? Inte jag i alla fall. Imorgon kanske köksbordet är helt färdigt och i så fall har vi ett komplett kök! Gräjt.

Luktar kattunge.

Varför luktar mina händer kattungar? Vad är det för doft egentligen? Vi har inga kattungar (vad jag vet) så varifrån kan lukten då komma? Tro inte att jag blir av med den heller. Hur mycket jag än skrubbar. Eller är det graviditetshormoner som spelar mig ett spratt?

Kaffe! Äntligen mitt morgonkaffe. Som jag ...

img_0770 (MMS)

Kaffe! Äntligen mitt morgonkaffe. Som jag för övrigt dricker ur muggen jag fick av lillebror men som min sambo gillar mer än jag (muggen alltså, lillebror gillar jag nog mer än sambo) - bara för att vara extra tydlig. Undrar varför karlarna tycker att den är så 'fin'.


Sällskapssjuk!

Hur hittar jag energi till att gå och duscha? Det är sååå himla tråkigt. Men det är ett måste. Kanske borde jag ta en kopp kaffe först? Jag har inte gett mig själv det ännu. Och då kanske jag blir piggare, och kanske kommer motivationen då? Jag tappade all motivation genom att redan ha varit duktig. Skickat in deklaration & A-kassa.

Någon som vill hitta på något idag? I´m lonly. En promenad i det vackra vädret? Kaffe på balkongen? Te? Hoho, jag gör vad som helst förutom att baka. -Jag, desperat? What? Sällskapssjuk kallas det.

Kom igen, kom hem till mig och få gratis kaffe, eventuellt bjud mig.

Tjing!

Min kära ägodel!

Idag upptäckte min kille min Iphone. Oh my god, säger jag. Denna lilla pryl som jag älskar, jag trodde den var för evigt borta. Jag trodde för ett kort ögonblick att jag aldrig skulle få se den igen. Så, nu har M upptäckt min favoritpryl och släppte inte den på, ja, jag vet inte hur länge. Snacka om hjärtklappning.

Tack och lov är den nu tillbaka i mina ägo, dock glömde jag den i köket. Se där vad den egentligen betyder för mig! Jag hämtar den när jag ändå ska ut och hämta chokladpuddingen som skall serveras när Desperate Housewives startar.

Tjing!

Min fina Angelika!

Nyss släppte jag iväg min allra bästa Angelika. Hon har varit hos mig hela eftermiddagen och vi har myst och hon fick till och med ut mig på en promenad i det underbara vädret. Fantastiskt var det! Och jag saknar henne redan. Våra tjejsnack går inte att få för mycket av. Angelika, kom tillbaka! Nåja, jag får hejda mig lite så att jag inte kväver henne. Men vad vi måste träffas oftare. Hon gjorde min dag idag. Fantastiska hon!

Lite old pics på henne och mig hittade jag här i datorn:

Full rulle

2009 när vi var på vår lilla bys "Holje marknad". Eller ja, här heter det "Hååljää maaakaat".

Också på Holje.



Här med.


Och några små fjuttiga mobilkort.



Detta är min nya favoritbok. Jag råder ALL...

img_5027 (MMS)

Detta är min nya favoritbok. Jag råder ALLA till att läsa den. Tjing!


Piggelin!

God morgon!

Jag sitter hos mamma nu. Jag somnade i hennes soffa igår, så jag blev kvar här. Att jag somnade så tidigt betyder att jag nu är utvilad och pigg. Det enda som saknas är frukost. Så det tänkte jag få i mig nu. Sedan ska jag köra hem en runda för att utforska vad dagen har att komma med. Kanske borde man skicka in deklarationen? Och skicka iväg försäkringskassa-papper? Jag avskyr pappersarbete!

Nåja, nu är det kaffe och frukost som gäller.

Tjingeling!

Innebanby på TV.

Innebandy på vår TV ikväll. Det betyder att jag kommer spendera kvällen hos mamma.
(Bara så ni vet var jag håller hus)

Jag tycker mig se solen!

img_7197 (MMS)

Jag tycker mig se solen!


Vad händer?!


Här sitter jag och väntar på att något ska hända. Om min lilla bebis varit framme nu, så hade vi haft fullt upp. Speciellt idag. Sork hälsar till mig genom livliga sparkar. Det är det mysigaste jag någonsin varit med om. Det går liksom inte att förklara.

Annars sitter jag här och sitter. Vad ska jag göra? Det finns verkligen ingenting att göra här. Ibland fantiserar jag om var det hade varit roligare att bo och göra. Dock vet jag innerst inne att det aldrig är grönare på andra sidan. Det har jag provat allt för många gånger. Men just idag känns allt så dystert (bortsett från sorks underbara sparkar).

Jag har tröttnat på att alltid plocka undan efter oss här hemma. Vi är än så länge endast två, så jag kan inte förstå att det kan bli så mycket grejer överallt. Möjligtvis eftersom vi inte har tillräckligt med garderober, eller byrå. Inte tillräckligt med bokhyllor osv. Jag blir så trött av allt det där. Inga pengar att köpa nytt heller.

Nog med allt klagande. Jag kanske borde hitta på något med mitt liv istället.

Idéer sökes!

Jaha, ja. Det gick ju fort. Köket färdigt, CV klart, bestämt besök till min fader. Så. Vad ska jag göra nu? Jag är redo för allt! Jag tänkte nu klä på mig anständiga kläder och sminka ansiktet så att jag är redo för vad som helst. Kanske borde jag göra lite förinställda inlägg så det finns, utifall att någon har tid med besök från mig. För då kan jag liksom inte sitta med datorn.

Ni får gärna komma med bloggförslag. För tillfället är min hjärna ganska tom och behöver er, läsares, hjälp. Så, vill i inte att denna blogg ska helt urarta så ge mig något tips.

Tjing!

Ingen planerat.

Nu är det dags att ta ett sista ryck i köket. Annars blir det lugnt idag. Möjligtvis lite kaffe med Mia, var för längesedan nu. Men annars så ska detta bli en sån där mysdag. Okej, skriva klart CV också. TRÅK! Men jaja, jag ska. Jag har i alla fall öppnat Word-dokumentet.

Så just nu finns inte så mycket att skriva. Jag är inne i en funderar-fas. Inte alltid så bra, men jag kommer snart tillbaka.

Tjing!

Jag förstår faktiskt inte.

Vad är det för mening att kalla folk för väldigt fula saker och sedan säga "Jag skojade ju bara". Vad är det för "kul" med det? Var finns humorn? Om man nu måste kalla någon, något elakt borde det väl finnas en grund för det och man säger väl inte det på skoj? Vem skulle tycka det vore kul att bli kallad för nedvärderande ord? Säg en människa som gillar det.

Om någon är sur eller på dåligt humör, är det inte då bättre att försöka göra den andre på bättre humör, än att trissa upp i ännu mer irritation? Vad är det för fel på att vara snäll?

Det är den stora skillnaden mellan Småland och Blekinge (om jag nu får göra så stor generalisering). I alla fall med mina umgängen. Långt ifrån alla men ändå så många som här i Blekinge har för vana att slänga ur sig elakheter, automatiskt, för att sedan antingen skoja eller för att vara just elaka. I Småland var de flesta väldigt uppmuntrande och försökte hjälpa, stötta och finnas där.

Hur kan det vara så stor skillnad på folk och folk? Eller väljer jag fel umgänge? Jag är uppvuxen i Blekinge men har få väldigt nära vänner här, för de andra går inte att lita på. Jag bor i Småland i fem år och har en hel drös med nära vänner där, som är äkta vänner.

Ibland funderar jag men kommer liksom aldrig fram till något. Jag förstår i alla fall inte alls logiken med att det är kul att slänga ur sig nedvärderande ord som bara sårar.

Syssel och doning!

Köket målat, väv nedriven, undanplockat och fint. Det är vad det är i lägenheten nu. Jag ångrade mig naturligtvis direkt efter att vi tagit ner väven då jag tänkte att det varit mer ekonomiskt att måla den vit. Men nu är det för sent. Nåja, sen får sork världens finaste tapeter i alla fall. När vi har råd.

Nu sitter jag hos mamma. Hon gör stek. Mums! Trött är jag också, så imorgon blir det nog himla lugnt för min del. Skönt det i alla fall.

Catching!

Längtan!

Jag bara måste säga att jag håller på att längta ihjäl mig efter första mötet med vår sork! Längtar, längtar, längtar! Kan det bli juni nu? Jag vill ju veta vem som bor i min mage. Jag är så spänd!

God förmiddag!

Det blev visst sent igår. Eller, ja sent för mig. Halv ett la vi oss, och det tycker jag är sent. Vuxen/gammel-poäng till mig!

Idag blir det att fortsätta röja här hemma. Skönt. Svärmor kommer och hjälper sen, så snällt! Men, först ska jag få i mig mitt morgonkaffe (har ju sovit lika länge som en tonåring idag pga nattens filmtittande) och kanske något att äta? Sork vill ha maaaat, hör jag det ropas nerifrån magen. Så, vi får helt enkelt höras under dagen.

Vad ska ni göra förresten?

Tjing!

ps, var är solen och de varma graderna som Kondrup i TV pratat om hela veckan?

Sorkpappa hämtar mat!

Jag skickade nyss iväg sork-pappa för att köpa ostburgare till mig vilket sork tycker är utmärkt! Hela magen på mig hoppar. Bara sååå mysigt ju!

Sork rör på sig mer och mer hela tiden och det gör att jag mår så bra. Att det skulle vara en sådan lättnad och skön känsla att kunna känna sin bebis så här mycket, hade jag aldrig kunnat drömma om. Fantastiskt!

Nu hoppas vi på att hamburgaren snart kommer och sedan ska vi se film. Girl interrupted blir det ikväll. Tjingeling!

Åh vad vi är duktiga!

Vilken dag! Vet ni hur mycket vi har gjort idag? Nej, klart ni inte kan veta det. Men jag förklarar:  köket är nästan helt färdigt. Väv har satts upp, gardiner uppsatta och några krukor ihjälslagna. Dessutom är det blivande barnrummet helt röjt nu, så vi kan börja riva väv imorgon. Köksbordet slipas. Alltså, vi har gjort hur mycket som helst idag. Så fantastiskt skönt!


Nu är jag helt färdig. Vill nästan bara lägga mig ner och sova, men det ska jag inte. Lite film och godis skulle ju inte varit fel. Efter att karlen har spelat färdigt. När han spelar så kan jag inte göra någonting. Möjligtvis läsa, men inte blogga. Någon som har en trådlös router tillövers? Så, nu körde jag hem snälla syster (som förövrigt hjälpt oss hela dagen) och passade på att sno en dator här hemma.


Men nu ska det vilas lite grann i soffan tillsammans med TV:en. Ja, inte TV i soffan då utan framför.
Tjingeling!

Hur lycklig kan man vara?

Vilken fantastisk dag! Mitt humör är på topp, frulle intagen och kaffet dricks med njutning. Solen lyser utanför och det känns som om dagen kommer att bli perfekt.

Igår kväll hade vi myskväll här hemma. Först tittade vi på Gökboet (fantastisk film) och sedan kollade vi på The Machine (eller nåt). Ni kan säkert lista ut vem som valde vilken film.

Idag ska vi pyssla lite i det blivande barnrummet. Riva ner väv, plocka undan det som går. Förhoppningsvis ska köksbordet bli klart i helgen (det skall slipas och oljas). Gardiner skall sättas upp. Jag bara älskar detta. Jag är som ett barn med lördagsgodis i famnen.

Men, medan mannen är och jobbar över, ska jag sysselsätta mig med Melodikrysset. Det går liksom inte att missa.

Vi hörs under dagen!

Tjing!

Världens finaste katt ligger och sover på ...

img_1271 (MMS)

Världens finaste katt ligger och sover på min hand. Någon som kommer hit och häller upp kaffe åt mig?


Jag vet ju att ni gillar bilder.

Då går vi in i vecka 27.

Vecka 26+1


Lite tankar som gravid.

Lite tankar som snurrar i mitt huvud under graviditeten (jag tänkte skriva i mitt gravida huvud, men det hade blivit ett gravt syftningsfel).

Jag tror att man genomgår olika faser som gravid. I alla fall gör jag det. De flesta faserna är underbara och man mår så bra, och längtar enormt mycket. Men ibland smyger sig oron på. Ett tag var jag orolig över hela situationen. Liksom, whaaa! Vad har jag gett mig in på, kommer jag klara detta, hur ska jag kunna bli en bra mamma, hur gör man liksom? Men den fasen är över. Nu mår jag bra och har hunnit vänja mig vid att bli sork-mamma.

En annan fas som jag är inne i just nu (även om jag mår hur bra som helst under tiden) är oron över hur bebis mår. Mår min sork bra? Tänk om den är sjuk? Inte mår bra? Den kan liksom än inte göra sig hörd. Och även om bebis är sjuk eller lider av något, så älskar jag den lilla varelsen lika mycket för det, men det går ju inte att förneka att man inget annat vill än att sitt barn ska vara friskt.

Sedan genomgår jag även oro över att oroa mig. Det är inte bra att oroa sig, så då oroar jag mig över att inte oroa mig. Paradox!

Samtidigt så vet jag att det är fruktansvärt onödigt att tänka så här, för jag får ju veta vilket när sork bestämmer sig för att komma ut. Innan dess är det omöjligt att veta. Ultraljudet gick bra, inga anmärkningar, hjärtljudet är som det ska vilket betyder att det allra viktigaste är perfekt. Så varför oroa sig? Enkelt svar, men ändå så kan man inte låta bli att fundera ibland. Förmodligen försvinner också denna fas snarast. De brukar inte hålla i sig speciellt länge.

Nu tror jag att vi ska unna oss lite choklad, det gillar både jag och sork!

Helg - folket (nästan) lediga!

Ååååh! Underbara fredag. Fredag, fredag, fredag. Även att jag är arbetslös och saknar en massa hobbies så har jag ändå lyckats komma in i rutinen: helg. Fredagar betyder att folk, som jobbar och får lön, slutar tidigare och kan sedan umgås med mig. Jag gillar detta faktum mycket. Jag slipper att vara ensam så länge.

Denna helg kanske det händer en massa saker, eller ingenting alls. Vi har mycket som vi vill göra och lite som vi måste göra. Vi får se vart prioriteringen lutar sig sedan. Men än, en sådan lugn helg då vi tar dagen som den kommer.

Nu dricker jag kaffe och kollar spindelfobi på TV. Inte för att jag har spindelfobi, men jag kanske kan få lite tips på hur man botar fobi. Min ormfobi då.

Tjing!

Nähä!

Jag känner inte alls igen mig.

Nejdå, inte alls.


Hektiskt idag.

Ni får bilder på köket imorgon istället. Förstår ni hur trött jag är nu? Jag har målat köket två gånger idag, städat, betalat vissa räkningar, handlat och valt tapet till sork (jag och Mika var dessutom överens, det ni!).

Nu ligger både jag och Mika i soffan. Utslagna. Snart ska vi bege oss till svärmor för att få lite mat. Så slipper vi laga ikväll. Skönt!

Både svärmor och mamma har varit här och fikat också. Mamma tog med sig alla mina jeans. Jag kan ju inte använda dem, men si det kan hon, minsann. Lillasyster också för den delen.

Nåja, möjligtvis hörs vi senare. Klockan 21.00 är det Lyxfällan som gäller. Vilket stolpskott som ska vara med ikväll. Enligt reklamen i alla fall. Vi får väl se sen.

Tjingeling!

Mitt morgonkaffe!

Här sitter jag och sork och dricker vårat efterlängtade morgonkaffe. Äntligen har jag och sork kommit över denna förut dagliga dispyt angående kaffe. Äntligen säger jag.

Idag ska vi måla köket igen. Det blev för mörkt har jag bestämt mig för nu. Det går inte ifall det blir mörkt golv sen liksom. Så, en nyans ljusare, så får vi se hur det blir. Bilder kommer sen, ifall ni vill se!

Kaffet i högsta hugg. Tack för att solen inte lyser

just nu. I såfall skulle ni fått se en annan form av hur häxor utan smink kan se ut.




2x lunch + 1 glas mjölk.

Vilken fantastisk dag det varit. Och vad jag älskar att mina vänner läser min blogg. Att de gör det betyder att helt plötsligt fylls mitt sysslolösa liv med diverse impuls-luncher och vänner jag inte sett på evigheter dyker upp. Idag var det Emma. Så himla roligt att träffa denna helt superglada människa som sprider glädje och smittar av sig. Och lunchen i sig var ganska rolig den också. Det ingick ju kaffe efter maten.

Servitrisen: Vad vill ni ha i kaffet?
Emma: Mjölk, tack.
Jag: Jag tar gärna också lite mjölk.

Strax efter kommer servitrisen in med två stora glas, fulla med mjölk. Hon kom dessutom fram till vårt bord.

Vi: Hö? Vi vill inte ha mjölk efter maten. Kaffe med mjölk!

Hallå?! Vem vill ha ett stort glas mjölk efter maten liksom? Eller hörde vi fel? Hon kanske frågade: Vill ni ha kaffe? Helt knasigt blev det, men vi fick i alla fall vårt kaffe till slut, efter omständigheterna.

Jag har förbrilt försökt hitta gamla kort på mig och Emma men icke lyckats. Jag vet att jag har, men tydligen inte på min hårddisk. Tyvärr.

Efter vår lunch pratade jag med mamma. Nu skulle hon på lunch, så jag följde med henne också. Men jag åt inte lunch en gång till. Jag tog efterrätt istället. Himla bra det där.



Jag är på ypperligt humör idag och det känns bara så skönt! Jag sjunger och hör snuskiga ord från kommentatorerna på hockeyn som Mika tittar på. Alldeles perfekt dag. Imorgon ska jag måla och riva väv tror jag. Hoppas imorgon blir lika bra som idag.

Tjing!

Underbara sol!

img_5613 (MMS)

Underbara sol!


Vad ska ni göra idag?

Nu har tröttheten slagit till igen. Klockan fem i morse gick jag upp och la mig i soffan. Någon snarkade och slutade inte. Och det var inte sork. Inga namn nämnda.

Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska fylla min dag med. En mysdag med Prosit kanske? Beställa ny tvättid? Hänga in kläder i garderoben? -Egentligen hade jag kunnat göra allt det där idag. Så får det nog bli.

Någon som vill flytta närmre mig och få ut mig på diverse promenader och annat?

Fantastisk dag!

Stackars min sambo. Vilka problem. Två byggprogram på TV samtidigt, och inte nog med det. Även hockey sänds OCH Simpsons. Snacka om att han har beslutsångest. Jag lägger mig inte i någonting, klockan nio är TV-apparaten min. Desperate Housewives, gott folk. Som jag längtat. Ett äkta vårtecken. Nu när Desperate börjar, ja då är våren på väg. Underbart.

Dagen har varit fantastisk. Jag är mycket piggare men mötte dagen i lugnt tempo. Badade, gjorde mig i ordning, mös i soffan, lunchade med mamma, handlade, drack kaffe med mina kära syskon, klappade min Prosit, körde hem, samtalade med min far, sambo gjorde spagetti och köttfärssås och jag höll sällskap. SKÖNT.

Men nu är det hög tid för mig att lyfta på baken och göra färdigt chokladpudding till Desperate Housewives. Ett måste liksom. Glöm inte skriva några fina ord till Levi (Klicka HÄR) som fått komma hem från sjukhuset idag.

Tjingeling!


Stöd Levi med fina ord!

Idag får lille Levi komma hem igen. Operationen gick bra och snart är han helt frisk igen. Kika gärna in på Levis mammas blogg HÄR och skicka en fin kommentar. Det behöver han. Snart är han helt frisk igen. Sååå skönt.


Lugnt tempo idag.

Jag är på bättringsvägen, I think. Äntligen. Täppt är jag fortfarande men energin smyger sig sakta tillbaka. Så skönt. Och fantastiskt väder där ute. Jag ska ner på "stan" sen. Lurade! Byn kallas det här. Jag ock sork måste hämta ut våran medicin. Fick nytt recept igår. Ganska bra då sista tabletten blev tagen idag.

Nu på förmiddagen är det bara mys som gällt. Ätit frulle i lugn och ro, badat och slöglott på TV. Mycket fint det. Vi fortsätter dagen i lugn hastighet. Lite utjämnande kräm i ansiktet senare så att byn inte skräms av mitt kritvita ansikte och kanske luncha med mamma. Om jag orkar. Vi tar en sak i taget idag. Himla fint det. Hörs sen!

Bebiskläder!

Titta så fint Sork fick av farmor idag. Hur gulligt som helst!



Om min fantastiska graviditet. Vecka 26.

Många undrar om min graviditet, så därför tänkte jag dela med mig lite.

Min graviditet är nog den snällaste som existerat. Verkar det som. Jag hör kvinnor som mår illa under hela graviditeten, har ont överallt, aldrig får någon sömn etc. Det enda som har besvärat mig hittills är ryggen. Men ändå inte alls som jag föreställt mig. Absolut inte hela tiden och jag har mindre ont nu, än förut. Hur det går ihop är en annan fråga. Ni minns när jag skrev om min söndriga kota? Den är ju förmodligen fortfarande sönder och den enda anledningen till att jag inte har lika mycket besvär nu, torde vara att jag belastar kroppen på ett annat sätt. Det är det enda jag kan komma på.

I början av graviditeten mådde jag väldigt illa och var "sjuk" ofta, men tack och lov är det över. Nu har jag till och från problem med andningen. Jag misstänker att den lilla krabaten ligger och knuffar på lungorna vilket gör att det känns som om jag inte får tillräckligt med luft. Vissa nätter får jag sova mer än andra, men ändå mår jag väldigt bra av min graviditet.

Humöret svänger en aning (det har det i och för sig alltid gjort) men jag misstänker att min omgivning reagerat över den. Jag märker hur många tassar runt mig ibland, vilket jag absolut inte förstår då jag själv tycker att jag är hur snäll som helst. Men det är nog en tolkningsfråga.

Täppt i näsan tillhör också graviditeten, har jag läst mig till. Brosk och vävnader har lätt att bli mjuka under graviditeten som då på något vis medför till nästäppa. Ganska irriterande, men helt överkomligt.

Så, en sammanfattning av mina graviditetsbesvär blir följande:
  • Kronisk nästäppa.
  • Kronisk trötthet.
  • Tillfälliga ryggont-attacker.
  • Ibland för lite sömn.
  • Humörsvängningar.
Listan med besvär är varken lång eller outhärdlig. Jag njuter av min graviditet varje och hoppas att kommande dag blir lika bra som den förra. Jag känner mig lycklig och är så tacksam för att slippa så mycket problem som många andra måste genomgå. Tack för att jag har amatörbekymmer så att jag kan njuta. Jag vet att det inte är säkert att detta håller i sig de sista tre måanderna, men jag är tacksam för den tid jag får må bra.


Nu tände jag ett ljus för min polare Levi ...

img_2890 (MMS)

Nu tände jag ett ljus för min polare Levi som snart ska opereras. Jag uppmanar alla bebisar att hålla tummarna för att Levi snart mår bra igen. Vi saknar honom! Tänker på dig, Levi. Många kramar från Sork


Immunförsvaret, var är Du?

Usch! Idag kommer jag inte ens upp ur soffan. Hur jag tog mig till soffan är ett annat mysterium. Jag vet att jag sov i sängen inatt i alla fall. Jag förstår inte detta. Jag blir aldrig så här sjuk. Och jag menar verkligen ALDRIG. Förutom när jag har magsjukan. Men detta är en förkylningen, och ingen dålig sådan heller. Den släpper inte. Huvudvärk, nästäppa, snor, slut i kroppen. Förmodligen ingen feber, det får jag aldrig ändå. Men usch för detta. Var är energin? Eller, dum fråga. Sork har den. Sork verkar inte ett dugg sjuk, detta lilla näbbdjur sprattlar som bara den, och det är en fantastisk känsla. Förhoppningsvis mår sork bra. Det är ju det man oroar sig mest för, men så länge knodden håller igång är jag lugn.

Senare idag tänkte jag slänga ut lite mer om min graviditet, hur jag mår, vad jag tänker på osv. Och inte om min förkylning. Kan vara bra med omväxling ibland. Så kika in senare ifall ni känner för det!

Tjing!

Att se fram emot söndagar!

Så, soffläge. Dags för den söndagliga traditionen, nämligen Wallander -fast denna söndag utan Wallander. TV4 sviker oss. Men vi har rustat upp med chokladpudding, grädde och läsk, som alltid på söndagar. Det är så mysigt. Söndagar är egentligen himla tråkiga dagar, men om man gör en lite mystradition så är det så himla mycket lättare att se fram emot söndagar.

Jag snörvlar, dock inte så sjuk att chokladpudding skulle missas. Dessutom har vi idag även gjort vaniljpudding som vi fick av Nina med familj. Det låter så himla gott, så nu måste jag avsluta här och hugga in.

Choklad- och vaniljpudding, grädde, läsk och en underbar sambo, kan det bli en bättre söndag?

Soffläge.

Så, en popcornskål i mitt knä, läsk bredvid och film på TV. Nu stannar jag i soffan omgiven av snorpapper och nässpray. Men, jag ska nu testa pepparmynt-te för att se ifall det lättar. Otrovin, har jag nu tagit reda på, är inte särskilt bra att ta under graviditeten. Hur de nu tänker att man istället ska överleva är en annan fråga. Men jag kämpar på.

Katt i påse!

img_3275 (MMS)

Katt i påse!


"Snor" vs "Slem från näsan"

Eftersom hela mitt liv kretsar runt min förkylning (jag vet, denna gång är jag nästan lika gnällig som en karl) försökte jag hitta en synonym till ordet "snor". Jag tycker ordet är aningen äckligt men nu blev jag velig. Vad är värst egentligen?


Att kvinnor tål smärta bättre än män.

img_4000 (MMS)

Att kvinnor tål smärta bättre än män.


Förkylningen gillar mig.

Morgon!
Jag skriver inte "god" eftersom då skulle jag ha ljugit. Dock är ju begreppet relativt. Men förkylningen har helt tagit över min kropp och det är inte alls kul. Men, ska försöka gilla läget istället för att klaga.

Kanske, när jag ändå inte orkar göra speciellt många fysiska ansträngningar, kunde jag skrivit klart mitt CV. Någon som vill hjälpa?

Vi hörs under dagen. Tjingeling!

Alla planer inställda. Läs PLANER, inte PLAN (som i flygplan).

Sådär ja. Eftersom whiskey inte tillåts drickas i gravidt tillstånd så har det därmed medfört att förkylningen fortfarande samlar alla sina bakterie-kompisar i min kropp. Ögon och bihålor verkar vara det populäraste området. Så med andra ord är denna helg, som jag så mycket sätt framemot, helt inställd. Jag har fått köra hem till Blekinge och kurera mig. Jag hann åtminstone hälsa på jobbet och Nina, kanske till och med hunnit dela med mig en dos av bacillerna. Vem vet? Men jag missar inflyttningskalas ikväll och Alle & Mackan imorgon. Förfärligt. Varför just denna helg?

Det är ingen idé att filosofera i varför detta skall komma nu, eller vad karma har emot mig. Det är helt enkelt till att bara gilla läget. Nu kryper jag ner i soffan och stannar där. Resten av kvällen.

Tjing.

Dunderförkylningen Arne.

Gaaah. Vill inte, vill inte, vill inte. Jag har rykt på dunderförkylningen Arne. Nej, nej, nej. Inte nu. Om det nu är så att bebisar i magen oftast inte blir allergiska mot det mamman äter, så kommer i alla fall min bebis att vara antiallergisk mot menthol. Mitt nässpray används flitigt. Jag vill inte, men har inget annat val om jag vill ha en uns gnutta syre.

I alla fall. Jag ger det några timmar till, sedan får jag se hur dagen artar sig. Vill ju inte köra hem denna helg när jag är i Småland, men i värsta fall blir det så. Ingen som vill umgås med mig om jag snorar hela tiden. Det är ju bara så äckligt. Nåja, jag hör av er, till er mina vänner som drabbas, senare under förmiddagen. Vill inte väcka er nu, och hoppas innerligt att någon form av mirakel inträffar så att jag kan få träffa alla...

Storleken har ingen betydelse eller?

img_6904 (MMS)

Storleken har ingen betydelse eller?


Nu ligger jag i Ninas soffa och har det br...

Nu ligger jag i Ninas soffa och har det bra. Jag och sork har blivit bortskämda med fika på både jobbet och hos Nina. Mätta och belåtna ligger vi nu och myser. Och så roligt det var att hälsa på jobbet. Kul att se alla igen. Men nu ska vi slappa vidare. Eller jag ska, sork vaknade nyss. Tjing!


Bebis & jag.

Vecka 26. Ur boken "Mammapraktika" av Leni Söderberg.


Brum brum!

Nu drar jag och sork till Småland. Jippie! Ska bli så kul. Som vi sett fram emot detta. Sen blir det att vara kvar hemma resten av den väntande tiden. Pengarna räcker inte liksom. Men denna helg unnar vi oss, och sedan ska det sparas.

Att vänta på självutlösaren kan trötta ut vem som helst. Möjligt att det syns på mitt ansiktsuttryck. Tjock är jag också. Hängselbyxorna jag hittade på HM är fantastiska. Inklämd känner jag mig i alla fall inte.


Waykie Paykie!

Uppe med tuppen!

Idag ska jag åka till Småland. Packning, frulle, kaffe... Nej, vänta, rätt ordning ska det vara. Frulle & kaffe, påklädning, packning, sminkning, hårfixande och sedan bilkörning. Det är det som gäller idag. Ska hälsa på på jobbet och sedan Nina. Men det vet ni ju redan. Ni följer ju min blogg, eller?

Vi får höras lite senare. Nu ska jag hinna med lite dittan och dattan.

Tjingeling så länge!

Småland imorgon! Äntligen!

Nu sitter gubben och kollar på hockey. Jag ska strax beslagta kanalbytaren, fjärrisen, ja vad jag än säger blir det fel, men ni fattar vilken dosa jag menar och byta till kanal 3. Lyxfällan. Av någon outgrundlig anledning känner jag mig ibland lite träffad. Om inte annat så kan man kanske lära sig ett och annat.

Imorgon är det äntligen Småland som gäller. Jag ska besöka jobbet och sedan till underbara Nina. Som jag saknat. Men nu, lite TV-tittande och sedan läggdags. Jag är helt slut efter denna natt. Upp tidigt imorgon och packa också. För det gör jag bara inte ikväll. Så: Småland, vi ses imorgon!


Tjing!

Nya färgen.

Här är en bättre bild på färgen i köket. Cappuccino heter den. Möjligen lite för mörk. Vi får se när vi satt upp ljusa gardiner och lite sånt. Annars blir det en ljusare nyans sen.

Och jag bjuder på att ni får se mig i morgonrock i fönstret. Det var med i beräkningen.


Förvandlingen.

Omvandlingen:



Sista bilden blev mörk. Kanske bättre om jag byter ut den ikväll.

Hårdrocksargkastarsug.

Vaken, frukosten i magen, kaffe i koppen och lite TV just nu. Har varit en vaken natt. Inte kunnat sova speciellt mycket. Antagligen drömde jag något inte så kul. Jag vaknade och var så arg. Ni vet så där djuriskt arg. Om jag inte haft begränsningar så hade jag kastat ut TV:in från balkongen, genom fönstret, rivit ner allt och bara skrikit. Av ingen anledning. Inte mer än att jag kände mig så arg. Just då hade jag velat vara hårdrockare på hotell, för så gör ju dem har jag hört. Men inatt valde jag att inte tillgodose mina behov.

Nu har jag dock lugnat ner mig. Bara så himla trött. Men kaffet ska ner, sen in i duschen och sedan kanske jag vaknar till liv igen. Senare kommer Sabina och vi ska fika. Hon har gjort kladdkaka till mig, jag fixade grädde. Ni vet den på flaska. Himla enkelt liksom. Men, chopp chopp. Dags att börja dagen med dusch, disk och annat plock, fikapaus, sedan tvätta. Vilken kul dag.

Men imorgon sticker jag på semester! Japp, det stämmer. Till Småland. Ska bli så underbart!

Köket är målat.

Nu har jag målat köket*. Äntligen! Bilder kommer imorgon. Nu: Efterlyst!




*En liten bit kvar bakom kylskåpet. Det skall fixas i nästa vecka (då väven förhoppningsvis kommer upp i helgen).

Då var det min tur då...

img_0366 (MMS)

Då var det min tur då...


Magen växer bäst i soffan.

img_7231 (MMS)

Magen växer bäst i soffan.


Bilder från igår.

Bilder ifrån gårdagen:




Lille Levi


Mamma Emmy


Soliga Hässleholms centrum



Pysseldag.

God morgon!

Idag ska det pysslas här hemma. Måla lite till i köket. I helgen hoppas jag att någon kan sätta upp väv bakom kylskåpet så att jag kan få måla klart någon gång. Men det går nog att sätta upp gardiner i köket idag, när jag är helt färdig på fönstersidan.

Pyssel, pyssel hela dagen. Jag ska bara få min tummen ur.

Tjing!

ps, bilder ifrån gårdagen på bebis, Emmy och Hässleholm kommer på bloggen under dagen.

Liten bebis i min famn!

img_3819 (MMS)

Liten bebis i min famn!


Hopp till Emmy!

Nu drar hon som aldrig kommer att bli någon fotomodell till Emmy & Levi. Sork och Levi ska få leka i den mån det går.

Tjing!

Tjockis...


Härliga morgon!

God morgon!

Idag är en mycket bättre dag. Jag tycker mig skymta solen och idag ska jag och sork träffa Emmy och Levi. Vi är så spända så att halv sju vaknade vi klarvakna. Nu äter vi frulle och kollar nyheter. Sedan blir det lite fix och jox innan avfärd.

Tjing!



Den första tåren fallen!

Så, då har den gravida gråtit en skvätt för första gången under denna graviditet på grund av den dåliga ekonomin. Men nu känns det bättre. Fyra kassa månader, men efter dem så kommer det att bli lättare. Dels kommer skatten och dels får jag mer pengar som mammaledig. Även om en bebis betyder fler utgifter så har vi nu räknat och det kommer bli mycket, mycket bättre efter juni (ta i trä).

Nåja, nu ska jag mysa ner mig i soffan med en kopp te och faktiskt titta på lite innebandy på den där TV:in. Desperate housewives börjar nästa vecka, så jag måste ju se till att gubben min får se på vad han vill nu, så han inte kan komma och säga att han aldrig får se på vad han vill. Desperate housewives är viktiga grejer liksom.

Tjing!

Hantverkar-dragningskraft. Det har jag!

Jag stöter på hantverkare var jag än befinner mig. Nej, inte stöter , utan stöter på. Säg det snabbt som att det är samma ord. "Träffar på" hantverkare överallt. Undra hur jag gör. Men mig gör det inget!

Idag är det hantverkare hemma hos mamma. De bygger kakelugn. Förra veckan var vaktis hemma hos. När jag bodde hos Nina kom både hantverkare och målare dit. Jag måste ha någon slags magnetisk hantverkar-dragningskraft. Jag gillar den kraften, måste jag erkänna!

Pengar på torsdag kanske?

Åh! På torsdag kanske, kanske, kanske jag får mina pengar. Om jag har förstått A-kassan rätt. Det är inte lätt med alla deras stavfel och meningsbyggnader som är svårt för till och med en svensklärare att förstå. Men håll tummarna! Inte för att det är en summa att hänga i granen, men kanske så pass att vi kan få ekonomin att gå runt. Det naiva i hela situationen är att jag kommer få mer money när jag blir mammaledig än när jag är arbetslös. Så, då kommer det bli ännu bättre. Tack sork!

Nu ska jag göra kaffe åt min mamma. Tjing!

Vunnit världens sämsta personliga brev.

Jag har precis slagit rekordet i att skriva världens sämsta personliga brev till jobbcoachingen. Heja mig! Jag har världens bästa brev, men kommer, av olika anledningar, inte åt det. Naturligtvis. Så, jag har nu knåpat ihop ett stress-brev som förmodligen aldrig skulle ha gett mig ett arbete. Men jag har gjort det i alla fall, så jag hoppas ändå att duger för idag.

Hur skriver ni personligt brev? Vad tycker ni det ska innehålla? Det är ganska svårt om ni frågar mig, för det ska ju inte upprepa CV:et allt för mycket och det får inte bli för egotrippat (som mitt i nuläget är) och du ska sälja dig själv till ett visst företag. Det är inte lätt när du inte vet vilket företag det ska vara.

Men nu måste jag fortsätta stressa lite. Få undan lite här hemma, sedan möte, sedan till mamma och Prosit. En bra dag ändå. Och det känns som om hela veckan kommer bli perfekt, bara jag fått mina pengar idag. Det ska jag kika på nu.

Tjingeling!

Wallander-kväll.

Nu sitter jag och Mika och frossar i oss chokladpudding med grädde och kollar Wallander. Därför har jag skrivit detta för ca en halvtimme sedan, så Wallander inte missas.

Imorgon är det back to normal igen. Jobbcoaching är det imorgon och till dess ska jag ha hunnit skriva ett personligt brev. Det blir på förmiddagen. I veckan kan det bli lite mer action i mitt liv. Men vi får se. Allt är inte bestämt än. Fredag blir det i alla fall Småland! Äntligen!

Hörs imorgon.

Tjing!

Bildbomb!

En dag med mina kusiner. Bilder beskriver dagen bäst.



Någon kan redan hur en iphone fungerar...



När det är sol måste man skydda ögonen. Upp och ner eller inte, bara man skyddar.


Någon härmade mig. "Jag har en bebis i maaaagen"


Den stora är grym på datorer.







Lägen heten full med barn.

God morgon!

Ja, förmiddag menar jag ju. Lägenheten är full med barn. Närmare bestämt två stycken och en moster. Det är så mysigt. Nu gör vi oss i ordning för att gå till lekplatsen. Så vi får höras lite senare.

Tjing!

Det ligger en sån där gose i min lägenhet!

img_1792 (MMS)

Det ligger en sån där gose i min lägenhet!


En fundering om sniglar.

Jag och mamma satt och funderade igår. Hur klarar sig sniglar på vintern? Deras hus lär inte vara isolerade och de kan inte gräva ner sig (om de inte gömt spadar i sina hus). Så, var tar de vägen? Och hur överlever de vintern. Och ifall de inte överlever vintern, varifrån kommer de då? Eller kan de hinna med SJ och bo där under vintern? Inte omöjligt (SJ är ju inte så snabba menar jag).

Tänk på att jag menar sniglar nu. Läs inte fel till singlar. Hur de överlever har jag flera teorier om.

Lägger ut en bild för säkerhetsskull. Sniiigel.

(Hittade bilden på lillasysters dator, hon har bilder på allt)


Prosit's morgonhälsning.

Jag ska bli storebror. Idag är det världens bästa väder också. VÅRVÄDER. Mamma är här på besök. Och jag bara myser. Men snart ska jag ut på långpromenad. Ha en bra dag! /Prosit.

Bilder på magen!

Efter önskemål kommer här lite bilder på magen. Den börjar växa på riktigt nu. Idag går vi in i vecka 25. Sork är 30 centimeter lång (mätt från tårna) och ca 22 centimeter mätt från gumpen. Sååå gulligt. Mormor är stolt!




Ser ni katten?

img_2755 (MMS)

Ser ni katten?


8 må bra-tips.

Så här på fredagseftermiddagen tänkte jag lägga ut lite må bra-tips. Det skadar väl inte någon? Det gynnar åtminstone mig.

1. Rensa bland dina vänner.
Ta bort de du inte mår bra av. Negativa människor: bort med dem. Det gynnar inte någon att ha en person i sin omgivning som sprider negativism runt sig. Det smittar av sig och man själv mår dåligt. Det är inte alltid så lätt, tro mig. Men det går!

2. Lär känna dig själv.
Vad tycker du är roligt att göra? Gör det du tycker är kul. Är det ingen annan med samma intresse? Gör det ändå, du kanske träffar nya människor genom det du tycker är kul, vilket då leder till att du får sällskap du trivs med.

3. Ta vara på din egentid.
När du är ensam, gör det till en mysig tid. Ta ett bad, tänd ljus, titta på en bra film, läs en bra bok, lyssna på din favoritmusik, skäm bort dig!

4. Se till att få egentid.
Även om du har stor familj innehållande barn och man, se till att någon gång bland komma bort. Skaffa en barnvakt. Du måste få skämma bort dig i ensamhet, även om du många gånger kanske är sällskapssjuk. Vi mår bra av att någon gång ibland bara vara med oss själva, och bara vara oss själva.

5. Ta vara på dina vänner.
Se till att du omges av människor du tycker om. Som sagt, bort med resten. Omgivningen skall bestå av människor, och/eller djur, som du verkligen trivs med.

6. Skratta.
Skratta så mycket du orkar. Man mår mycket bättre av ett gott skratt. Det är så sant. Och det smittar av sig, jag lovar. Min sanna glädje är "Americas funniest home videos". Där slår sig folk och jag mår mycket bra av det (förhoppningsvis mår de flesta bra av andra saker). Linus på linjen går ju inte att titta på utan att skratta, Plankan, ni vet stumfilmen. Titta på det ni skrattar åt, läs det ni skrattar åt, lyssna på det ni skrattar åt!

7. När du är ledsen eller arg.
När du mår som sämst, och ingenting går som du vill, ring en vän. Vänner är till för att finnas i vått och torrt och äkta vänner ställer alltid upp med att lyssna, stötta, peppa eller bara vara. Du kommer må mycket bättre om du ringer det där samtalet.

8. Var inte långsint.
Nej, skippa det. Det finns inte någon som mår bra av att du för länge surar. Så klart ska man reda ut vad som är fel men släpp det sedan. För vem mår bra av att du är långsint? Du? Dina vänner? Nej.

Kampen mot det gröna!

img_2365 (MMS)

Nu ska den gröna färgen bort!


Morron!

God morgon!

Idag är det städdag som gäller. Ni tror säkert att jag städar varje dag, men si där lurar jag er. Jag skriver att jag ska städa varje dag, men det brukar inte sluta så. Nej, oftast kommer jag på något annat (mycket roligare) att göra. Men idag kan jag inte se några hinder för att inte utföra mina sysslor.

Sedan tror jag att jag ska åka till mamma en runda. Det var längesedan jag var där nu. Säkert två dagar. Mamma-abstinens - javisst!

Men nu frulle och lite slapp innan jag drar igång dagen.

Tjing!

Diverse.

Så, läggdags. Jag är inte så himla trött faktiskt. Såklart inte när jag ska sova. Bara alltid annars. Så förmodligen blir det nog lite korsordslösning först.

Under dagen imorgon kommer jag lägga ut lite må bra-tips. Viktigt att må bra, säger jag!

Lite förändrad design också. Jag saknade min gamla blogg lite, så tänkte att jag tar tillbaka lite av den. Så nu är den av samma stuk. Ni hittar den gamla HÄR förresten, om ni är nyfikna. Men det är sedan mitt förra liv.

Natteling!

Jag visste inte att de där kattdjuren kall...

img_4700 (MMS)

Jag visste inte att de där kattdjuren kallades så här i plural...


Springelispring!

Jäklar vad jag tvättar idag. Springer som en galning nere i tvättstugan. Men, jag har redan hunnit med alla maskiner. Förstår ni hur snabba och bra maskiner de har där nere? Underbart. Enda nackdelen är att det endast finns ett torkskåp. ETT. Så, jag tror inte att allt hinner torka, men det är ju åtminstone rent. Man kan ju inte begära allt för mycket. Och jag torktumlar ytterst lite. Jag älskar mina kläder och de skall definitivt inte krympa nu, inte när jag är i det här läget då jag bara blir större menar jag.

Sork vill inte hjälpa till. H*n sover så fort jag blir aktiv och på kvällen, natten & morgonen, då håller vi igång. Men när mamma tvättar eller städar, då drar sork sig tillbaka och somnar istället. Smart unge, den där!

Nu när jag får rena kläder igen, ja, då kanske jag kan fjäska för karl'n min att ta lite kort på mig och sork. Jag vet att ni vill se, men jag måste ju åtminstone se lite anständig ut.

Tjing!

To-do-day.

Tvättdag idag då. Sex stycken maskiner skall försöka hinnas med. Med en tidsplan på fem timmar. Jag tror inte riktigt att jag kommer hinna. Men det är bara en känsla. Någon som vill skänka oss en tvättmaskin så vi kan slippa tvättider?

Under tiden ska jag försöka lägga band på mig själv och städa en aning. Kan behövas. Funderar också på att börja måla köket nu. Eftersom det inte verkar vara så stora skador (tack och lov) utan bara en sockel. Hoppas det. Så skönt i så fall.

Det hade även varit bra om mina pengar kommer snart. Hade varit skönt att kunna betala sina räkningar.

Men, nu riktning: verkligheten.

Tjing!

Efterlyst.

Strax efterlyst. Vi ska titta. Som alltid. Sedan får jag mardrömmar och utökar min storstadsfobi ytterliggare. Men, vad gör man inte. Det är ganska bra. Kanske kan man någon gång hjälpa samhället att få fast brottslingar. Men jag måste ju ha ett bra umgänge, då jag aldrig känner igen någon på bilderna TV3 visar.

Bra, fortsätt att sköta er, mina kamrater!

Mycket gjort idag.

Som jag och sork har arbetat idag. Eller gett order, lite samma sak enligt oss. I förmiddags hade vi besök av två starka karlar som bar in och ut kyl och frys. De gamla ut, in med nya! Så fina, och så skönt.

Sedan körde jag och svärmor och storhandlade. Ja, storhandlade. Nu har vi allt i matväg (minus sallad). Det enda jag inte köpte var snus, vilket inte var populärt så det fick extrahandlas sen (inte till mig och sork då).

Nu borde jag sortera tvätt. Ser det ut som om jag orkar? Nej, soffan är så skön. Jag har ju hela morgondagens förmiddag på mig att fixa det.

Soffläge för min del just nu. Kanske hörs lite senare.

Tjingeling!

Okej. Just nu är Jag tacksam för att det ä...

img_5555 (MMS)

Okej. Just nu är Jag tacksam för att det är kallt och för att vi har balkong. Nu när kylskåpet lagt av. Imorgon kommer ny kyl och frys! Äntligen!


Min bebbe är perfekt!

Nu har jag och sork varit hos sorkmorskan. Båda två gick igenom utan anmärkning (blodproverna får vi svar på inom kort). Nästa gång jag ska dit kommer jag utsättas för tortyr. Jo, tortyr. Först och främst så ska jag befinna mig där klockan 08.00 (bara det liksom), fastande måste jag vara (då blir jag alltid sur, och förstår inte hur man kan fasta i typ en månad, mysterium), sedan ska jag tvingas att dricka något äckligt (ja, äckligt eftersom morskan sa till mig att ta med citron så det blir lättare att dricka (och nej, jag hoppas verkligen inte det är Tequila som de ska trycka i mig) ), sedan ska jag sitta där och sitta i två timmar. TVÅ TIMMAR (utan att äta naturligtvis) och sedan slutade jag lyssna.

Allt för någon diabeteskontroll. Jag har inte diabetes, men man måste kolla för att man kan drabbas av graviditetsdiabetes. Och, man kan ju i och för sig fråga sig om jag har det då jag är galen i choklad och mina vakna timmar på dygnet brukar bestå av ett ständigt kissande. Samtidigt står det i böckerna att det är normalt.

Ha! Vad är normalt? Vad nojjar alla över? Om jag mår bra, då tror jag min bebbe mår bra. Men i alla fall. Det är väl tur att de kollar mig, och jag är faktiskt tacksam för att de har koll på min lilla sork. Naturligtvis. Men sorkmorskan har faktiskt stuckit mig i både armen och fingret idag, och det gillas inte. Hur god tanken bakom det hela än är.

Nu ska jag ta en powernap och sedan iväg och handla kylskåp.

Tjing!


Sorkmorskan idag då!

Nämen god morgon på er!

Idag ska jag och sork åka och undersökas. En vanlig rutinkontroll, så inget annat (vad jag vet). Ska bli spännande. Nu ska vi slänga i oss lite frulle och göra oss i ordning för avfärd.

Efter det så ska vi köpa kylskåp. Sedan blir det nog lugnt för oss. Vi orkar liksom inte hur mycket som helst. Denna vecka har vi något planerat för varje dag, och det är bra. Annars blir allt så trist. Men för att vi ska hinna med så får vi lägga ner datorn nu.

Hörs sen, mina hallongrottor!

Tjing!

RSS 2.0