Längtar jag efter just nu.

Nu när det är riktig höst, ni vet, så där blött och regnigt, mörkt och grått, de fina höstlöven ligger på marken och leker is för att både bilar, cyklar och människor ska halka så finns det några saker jag längtar efter.


1. Snö. Ni anar inte hur mycket jag längtar till att snön ska komma. Visst, jag avskyr att köra i vinterväglag, men tänk hur mycket ljusare det blir, inte lika blött som med regn. Och alla snölyktor, snögubbar och snöänglar som sprider glädje, för gör de inte det?

2. Julpyntet. Åååh, va det är mysigt när glitter, tomtar, änglar, ljus, ljusstakar, stjärnor, gardiner osv hängs upp. Kan det bli mysigare?

3. Glöggen. Glögg, det som är så gott. När får man börja dricka det? Är det för tidigt nu? Finns det någon "förbjudet-att-dricka-glögg-lag-före-ett-visst-datum" ? Jag är sugen på det nu.

4. Julbord. Den maten är väl ändå den godaste? Prinskorvar i mängder, lax utan gränser, saftig skinka och allt annat vad julbord innebär. En helt fantastisk måltid helt enkelt.

5. Julbak. Tja, bakandet kanske inte är riktigt min grej, men lukten av knäck, lussekatter och pepparkakor, den är oslagbar. Och vi ska inte ens prata om att äta allt det goda. Mums!

6. Soffmys. Finns det något mer underbart än soffmys med någon man tycker väldigt mycket om?

7. De röda kläderna. Ett måste till jul. Det finns så många fina olika röda klänningar och kjolar. Underbar färg.

8. Mellandags-rean i Malmö. Visst är den stressig och man slåss för olika plagg, men visst hör den ändå till. Man kan ju hitta allt där till fyndpris!

9. Julmusiken. Hur underbar är inte den då? Lars vegas trio till exempel. Jag känner faktiskt för att sätta på skivan nu. Men för att allt ska vara perfekt, skulle det också varit snö ute.

10. Tomten! Vem längtar inte efter jultomten? Är inte den gubben charmig då? Jag hoppas verkligen han kommer till mig.

Julbilder från förra året:

Jag, lycklig efter jultomtens besök.

Prosit älskar presentpapper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0