Prosit får stanna på sjukhuset inatt.

Prosit blir kvar på sjukhuset. Det kan röra sig om urinvägsinfektion så de vill söva honom och blåsa ur blåsan eller hur de nu uttryckte sig. Så han blir hämtad av mamma imorgon igen. Ett enkelt ingrepp sa de, men om de inte får behålla honom, och det är urinvägsinfektion, kan det gå illa. Och, de hade fått in ett akutfall så det skulle ta timmar, så mamma och lillasyster bestämde sig för att Prosit skulle få en natt på sjukhus till. Rätt val, om ni frågar mig. Men bara de är snälla mot honom. Det vet jag innerst inne att de är, men som mamma oroar man sig. De väntar i alla fall på ett samtal från mig (!) imorgon halv tolv. Tur att mamma sa det till mig, och att jag har ett bra jobb som låter mig gå undan och ringa. Hur skulle jag annars lösa det?

Nu är ju den stora frågan om vi ska behöva köra ner på fredag igen, för att byta morfinplåster. Tycker synd om killen att behöva åka så många gånger.


Kommentarer
Postat av: Kattfamiljen

Stackars stackars lille Prosit... :-(



Det tips jag kan ge är att plugga in en feliway adapter. Feliway= konstgjort ansiktsferomon. Just den feromonen utsöndrar katter när dom är trygga och dom stryker den på sina saker i hemmet. Är katten orolig vid tex flytt eller som i Prosits fall skada så kan lite extra sånna feromoner göra honom mer harmonisk. Det är inget som drogar katten utan dom konstgjorda funkar som dom riktiga fermonerna. Massa krya på dig till Prosit från oss.



Varmt välkommen till webbshopen sen :-)

2010-10-05 @ 20:38:34
URL: http://kattfamiljen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0