Stackars Prosit.

Åh, vad hemsk jag känner mig. Jag pratar om Prosit nu. Han är ganska okej nu. Hans rysningar från abstinensen (efter att vi tog bort morfinplåstret i onsdags) är i princip borta och han gå och springa, leka med kattungen TT och äter och bajsar som han ska. Men ändå får stackaren (för mig) inte gå ut. Jag är rädd att han klättrar upp i något träd och ramlar ner och slår sig igen. Ifall bäckenet inte har hunnit läka helt och han bryter det igen, så undrar jag om han fixar det liksom. Men att se hans ledsna min, när TT springer ut och in, den är inte rolig att möta. Hässleholm har inte sagt någonting om hur länge han ska vara inne. Min förra katt (som hade samma skador x2) fick direktiv att vara inne i sex veckor. Efter fem var vi tvungna att släppa ut honom, om han inte skulle slå ihjäl sig inomhus. Prosit däremot har läkt fortare och är piggare, men springer inte omkring som en tok inomhus, men vågar jag släppa ut honom efter tre veckor?

Någon som har en bra tidsperiod på hur länge en katt skall behöva vara inne och läka ihop en fraktur? Är det olika från katt till katt eller finns det någon bra gräns att utgå ifrån?

Jag känner mig som en elak mamma, som inte låter gossen gå ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0