Strange.

Idag hände något som absolut inte ska kunna hända. Trodde jag i alla fall. Jag fick ett sånt här brev ni vet, sånt som man får riva upp på alla sidor för att kunna öppna, från Nordea. ”Ö-öu”, tänkte jag. ”Bara för att jag skrev om bortglömda räkningar förut”. Jag öppnade det och det stod att Blekinge tekniska högskola ville ge mig över 7000 spänn. Jag blev direkt misstänksam. Vad har jag med den skolan och göra liksom? Kollade namnet igen, och det var mitt namn, korrekt stavat. Hm… Men när jag tittar noga så står mitt namn och min adress på två ställen men på det tredje står det ett annat namn. Kan sånt hända? Så, nu är det någon stackare som säkert inte kunnat betala sin hyra osv. Men jag är inte den som är den. Jag letade upp honom på internet, birthday.se. Läste var han bodde och när jag läste vidare såg jag att vi fyller år på samma dag! Det måste ju vara därför det blivit fel. Eller? Men ska sånt kunna hända? Jag hade ju kunnat hämta ut checken (men blivit återbetalningsskyldig naturligtvis) och han som vill ha sina pengar, ska han bara sitta och vänta?! Dumma datorsystem. Det som är bra med datorsystemet är att jag letade upp honom på Facebook och förklarade för honom att jag har hans check och frågade hur vi nu skulle göra. Såg också att han är ju från samma ställe som jag, fast att han flyttat, så kanske känner han igen mig. Men nu vet han förhoppningsvis var checken är, åtminstone.

Det är typiskt karma igen. Först få mig att känna ”Åh! Jag fixar denna månad galant” till att sedan få en örfil och en verklighetsuppfattning att det inte var till mig. Vad har karma emot mig?!

(Nej, jag fick inte brevet idag, men hittade det idag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0