Sur idag.

Ibland finns det dagar då man går runt och är sur över ingenting alls. Idag är en sådan dag. Eller ja. Lillebror och jag rök ihop innan och när två personer med precis lika hektiskt humör ryker ihop, då är det inte roligt. Jävla va förbannade vi var, båda två. Men det har nog lugnat sig nu. Det brukar göra det efter ett tag. Han är inte hemma nu, och jag ska snart iväg, och det är så vi brukar lösa våra konflikter. En på varsitt håll så glöms det efter ett tag. Oftast. Men jag är inte så sur över det längre. Bara allmänt sur. Kan bero på att jag hör som en kratta och hör inte mig själv. Tror jag skriker men istället viskar jag så alla säger ”va”. Och när någon annan säger något är det jag som säger ”va”. Fruktansvärt jobbigt. Så ikväll vill jag inte att någon pratar med mig. Men det är naturligtvis just då ALLA vill prata med mig. Nåja, det får väl gå över någon gång, tycker jag. Jag tar mitt nässpray som läkaren sa, men jag tycker bara det blir värre än så länge. Får väl vänta någon dag till och se. När jag var på Apoteket hittade jag ”ta-bort-vatten-bakom-örat-medel” (perfekt till mig ju) men det fick absolut inte användas ifall trumhinnan var sprucken. Jag antar att den läkt ihop, men hur ska jag kunna veta? Men vill Apoteket inte tjäna pengar, så fine. De fick behålla den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0