Datorsnillet Anna.

Nämen gud vad jag är flitig. Jag hinner ju knappt med att blogga och det är inte okej. Å andra sidan så har jag ju inte något att skriva om ifall jag inte är sysselsatt. Det är ett aktuellt dilemma, det här.

Efter jobbet blev jag upphämtad av en grå liten bil, med en förare som heter Barbro, även kallad Babs. Hon bjöd på pizza, läsk och kaffe hemma hos sig. Eftersom hon var så generös bestämde jag mig för att hjälpa henne med hennes dator. Hon ville ha en mail och så ville hon få internet att fungera. Internet var ett modem som lät "eeeeiiiiiwwiiieeekriiiischpiiiiip". Efter någon minut var jag uppkopplad på internet. Efter fem minuter hade jag kommit in på hotmail's hemsida, efter tio minuter hade jag lyckats skapa ett konto till Babs. Sedan kopplade intenet ner. Jag gjorde om hela proceduren och sen hänger sig datorn. Jag försöker ett antal gånger till, sedan ger jag upp och tipsar Babs om mobilt bredband. Enda hindret var att hennes dator var så pass gammal att den inte hade usb-portar. Så, nu ska hon få prova min gamla dator och ett mobilt bredband till den istället.

Så, om ni är mattesnillen så förstår ni att detta tog tid, det är liksom detta jag pysslat med under kvällen. Men hur tråkigt det än må låta så var det riktigt roligt. Jag fick träffa Babs och Annette och det är inte varje dag. Alldeles för sällan för att vara korrekt. Så vi har bestämt att det snart är dags för vinkväll alternativ kaffe+mintuu-kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0