Gaah, va jag älskar mitt liv.

Jag bara älskar mitt liv. Det är så händelserikt och spännande. Varje dag, ny utmaning. Hur löser sig mitt liv? Allt löser ju sig, men den här eviga frågan hur existerar varje dag. Idag är det bilen. Den ska ju lagas idag (om min privata bilmekaniker kan höra av sig vill säga). Och, om vi har tur kan han fixa avgassystemet som alldeles nyss hoppade av. Det hänger helt löst. Ser ut som att hänga i en liten tråd. Det vill säga att det kommer vara omöjligt för mig att ta mig till Småland med den bilen. Hur kommer jag lösa detta? Spännande. Antingen är det så enkelt att vi hinner fixa den idag och allt löser sig. Men det är en naiv tanke. Mitt liv löser sig aldrig så enkelt. Så, hur ska detta gå?


I ett stökigt rum med båda fötterna på bordet
jag har tagit båten över havet hit igen
för jag har en längtan som aldrig vill gå över
jag tror jag måste stanna här tills jag återvänder hem
Hur ska det gå? Hur ska det gå?

-Melissa Horn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0