Jobbsök.

På min lediga dag så har jag ändå fått lite gjort. Min bil är hos mekanikern, 533,2009,18 stycken jobbansökningar har jag skickat ut till olika företag och landsting och blottat mig. Blottat och blottat, blotta mig gör jag ganska bra genom bloggen om jag får säga det själv. Men ändå. Sälja sig på det där viset. Boooring.

Kan inte bara någon ringa och säga:
'Heeej, vi har hört så bra om dig. Vi var tvungna att leta upp ditt telefonnummer och ringa dig, vill du jobba hos oss?.
Så svarar jag: 'Nja.. jag vet inte riktigt'
Så säger de: 'Vi ger dig löneökning varje månad och du får var ledig precis när du vill'
Och så svarar jag: 'Okej då. Det låter bra'.

Så, då hade allt varit löst och så hade jag sluppit allt det här. Men men. Nu ska inte jag göra mer idag. Bara vara, och vänta på att telen ringer.

Kommentarer
Postat av: Linus

det är ett tufft liv att vara arbetssökande...

2010-09-29 @ 21:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0