Tomteland.

Usch. Idag är en sån dag då jag är himla lättirriterad. Det är inte alls roligt. Jag är trött och allmänt vresig. Att vissa nyfikna människor fortfarande håller på att lägga sig i andras liv, som de inte alls vet någonting om, känns så himla tråkigt. Varför kan inte alla sköta sitt eget? Jag tror jag ska starta ett eget parti. "Sköt ditt eget jävla liv" ska det heta. Ibland funderar jag på att slänga mobilen i källargolvet så den går sönder, hoppa på datorn och flytta till jultomten. Han är snäll. Tror jag. Men jag måste få ett jobb innan jag tar och bryter all kontakt med omvärlden, så jag får lön liksom. Om nu detta skulle fungera så skulle alla som velat få tag på mig fått skriva en önskelista till tomtens alla Nissar. Där skulle Nissarna kolla så att breven är snälla, sedan skulle de slussas till jultomten som bekräftar det, så det inte finns någon "insider" och sedan skulle jag läsa det. Och endast snälla saker, så att jag någon gång kan få må bra. Tack för mig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0