Två plus 40.

Min tvåtimmars-bilfärd tog idag två timmar plus 40 minuter. Endast på grund av att en klantig lastbils-chaffis lyckats välta sitt släp så att vägen var avstängd i två riktningar. Dvs alla riktningar. Och, det har ingen betydelse att jag vistats i Värnamo i fem år, mitt lokalsinne är lika illa däran för det. Så, alltså, det tog mig 40 minuter att hitta ut ifrån Värnamo. Ja, det hade faktiskt gått fortare om inte alla bilköer varit i vägen. Det är faktiskt sant.

Så, hade lastbilschaffisen inte klantat sig, hade det här aldrig hänt. Och om mitt lokalsinne varit bra så... Nej, det var herr klant-chaffis fel. Alltihop.

Kommentarer
Postat av: Robert

Skönt att ha något att skylla på. :)

2010-09-28 @ 20:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0