Festen i lördags.

Kalaset i lördags var så himla roligt att jag måste dela med mig av små detaljer. Då jag bara stannade till klockan tio vet jag inte hur det gick sedan. Och jag har inte vågat fråga någon som var där heller. Jag är helt enkelt osäker på om jag vågar höra svaret ("fråga aldrig något du inte tål svaret på" - liksom).

Det var längesedan jag var på fest, och definitivt en sådan här stor fest. Jag gissar på att det var över 100 personer där. Det var människor överallt. Men även att Blekinge är väldigt litet så var det endast ett fåtal som jag visste vilka de var. Jag kände alltså inte ens någon (mer än Angelika och födelsedagsbarnet).

När vi kom till festen möttes vi av en skyllt där det stod "Välkommen till Karstorp. Passera ej förrän ni skrivit ert namn på bilen. Gästbilen alltså. Skål!" Alltså, de hade gett födelsedagsbarnet en bil där alla skriver sina namn. Kul idé. Under kvällen välte de bilen...






När vi kom dit visade vår kompis oss runt. Han visade var toaletten var (vilket är väldigt viktigt för mig).
-Låset fungerar inte, sa han. Så, ni sätter bara kniven i dörren när ni går på toa, så vet resten att det är upptaget.

Jag och Angelika tittade frågande på varandra, men tänkte "Aha, han menar i låset. Så klart". -Nej. Det menade han inte. Kniven skulle sitta i dörren. Bokstavligen. Så det höggs hej vilt med den där kniven och jag undrar om det existerar någon dörr där idag.

En annan händelse som jag reagerade på var denna här yxa. Helt plötsligt fanns det en yxa med i bilden och den fastnade i bordet lite här och var. Då började vi fundera på att det var dags att bege oss hemåt. Vi gick ut för att säga hejdå. Blev kvar och pratade lite och helt plötsligt, från ingenstans, och jag som har tappat min "flytta-på-dig-när-en-ölflaska-kommer-flygande-reflex", fick en hel över mig. Jag, den enda som är nykter, blir alltså helt nerslibbad. Men okej, det var längesen och det kändes lite som att vara en i gänget som festade. Så helt okej, men då blev det ändå dags för hemfärd. Både jag och Angelika kände oss nöjda med kvällen som både bjöd på god mat och rolig underhållning.

Raketer smälldes och grillningen var igång större delen av kvällen. Vilken fantastisk evening ändå.


Och en bild med ljus, en bild tagen före festen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0