Föreläsning Cannabis.

Vilken dag. Först fick jag leka domare på en "Talangtävling". Ordet "Talang" betydde i det här sammanhanget, enligt min mening, inte alls vad jag brukar associera till. Här skulle jag nog hellre använt ordet "Fjanteri". Det stod till största del utav det. Men det var mer underhållande än "Sjunde himlen" (på kanal 5). Jag minns mycket väl tillbaka då jag själv gick på gymnasiet. Men ändå undrar jag om vi verkligen var barnsliga. Med stor sannolikhet: ja. Men jag minns det inte så.

Därefter halkade jag in på en föreläsning om Cannabis. Mycket givande måste jag säga. Mamma sa att jag är expert på droger, jag förtydligade att möjligtvis i teorin, men inte i praktiken (jag har ju läst utbildning (läs i presentationen till vänster)).

Än en gång insåg jag hur mycket min utbildning har betytt för mig och att jag verkligen vet vad jag vill jobba med. Tyvärr får jag ju inte jobba så mycket inom det området (beroende på exakt vad/var) i mitt tillstånd pga hot och våld. Men får jag möjlighet att hoppa in och jobba extra (bortsett från institutioner, anstalter, behandlingshem, avdelningar etc) så kommer jag göra det direkt. Dock tror jag inte att det finns så himla mycket fler ställen som söker arbetskraft just nu, mer än på de lite mer behandlingsinriktade, eventuellt låsta, ställena.

Nåja, jag ska ge järnet nästa vår och hitta någonstans att vara. Jag lyckades nu också att skapa en liten kontakt som jag hoppas kan gro sig större inom kort. Även om jag inte får jobba så är kunskapsupprepning alltid välkommet, och att lära sig nytt, och när det inom detta område ofta förändrar sig fort, är alltid uppskattat från min sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0