Jag och min bebis.

Jag brukar under kvällarna dra upp min tröja och ligga och titta på min mage och studera rörelserna som det lilla livet inuti mig gör. Nästan som besatt blir jag. Ingen film i världen skulle kunna få mig att släppa uppmärksamheten. Det är så spännande att titta när magen rör sig på de mest underligga sätt. Jag fantiserar om hur bebben ligger och hur den rör sig, när den sträcker på sig och när den sparkar. En så fantastisk känsla som inte går att beskriva i ord.

Tänk att det är en bebis i min mage. En människa. Någon ligger i min mage och sparkar. Denna någon ska tillföra världen något, men vad? Vem ligger i min mage? Jag är så nyfiken och längtar så efter bebisen som ska titta ut.

Nio veckor kvar till beräknad födelsedag. Tror ni jag börjar bli spänd av förväntan eller? Även spänd bokstavligen!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Vänta bara till du får h*n på magen! Den känslan är obeskrivlig! Och känslan efter någon timme efter förlossningen! Kan inte slita blicken ifrån dom! Att för 3 timmar sen låg denna lilla krabat helt fult utvecklad i min mage! Nu sitter jag med henne i min famn! Helt otrolig känsla du har att vänta dig!

2011-04-17 @ 12:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0