Neeej.

Pjuh. Det var längesedan jag umgicks så här mycket med en så liten kattunge. Hur många gånger har jag fått säga "Neeeej" idag? Jag tror inte ens en miniräknare hade haft utrymme nog att räkna upp antalet.


Neeej, bit inte på min sladd!

Neeej, ät inte de kexen!

Neeej, drick inte ur mitt glas!

Neeej, inte på bordet vid min mat!

Neeej, ät inte på blommorna!

Och så vidare, och så vidare. Och så får man säga allt femtioelva gånger om och om igen.


Men heeey, det är väl bara att vänja sig. Snart kommer det en liten ut ur mig (inte kattunge då) som efter ett tag börjar undersöka världen. Då kommer förmodligen ordet "Nej" att sönderanvändas än en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0