Pannkakor.

Igår skulle svärfar lära mig att göra pannkakor. Han rabblade upp vad jag skulle ha i och jag gjorde som han sa, tills jag inte riktigt förstod.

Svärfar: Nåå, 1, 2 dl socker.
Jag: Hur ska jag mäta upp 1, 2 dl socker?
Svärfar: Äsch, det är bara att hälla lite.

Jag häller lite på måfå. När jag senare ska skriva av receptet (som jag dessutom ska försöka översätta från finska till svenska) upptäcker jag att det inte alls ska vara 1, 2 dl socker. Nej, det skulle vara ½ (!) dl socker. Men karlarna åt mina pannkakor ändå.

Nå, vad ska man tro? Att svärfar försökte lura mig så att mina inte skulle bli lika goda som hans? Eller är det bara en undanflykt för min del då det är grymt pinsamt att inte kunna göra pannkakor?

Säg det inte till nån då, va?



Kommentarer
Postat av: Nina

Hahahaha jag har aldrig socker i för det blir sött och gott när man tar sylt eller socker på när dom är klara.

2011-02-12 @ 10:10:06
Postat av: Lillebror

Ja, jag håller med Nina. Har f.ö. aldrig ens hört om socker i smeten té pannkakor....

2011-02-12 @ 10:16:48
URL: http://www.fuglypeace.tk
Postat av: Modekatt

Jag håller med de andra blir för sött med socker i smeten men lite vaniljsocker kan vara gott:)

& du jag kan inte heller laga pannkakor, måste alltid kolla på recept innan jag gör det :))



Hur går det med alla flyttlådor?



Ha en härlig lördag/Kramis

2011-02-12 @ 11:18:54
URL: http://modekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0