2x lunch + 1 glas mjölk.

Vilken fantastisk dag det varit. Och vad jag älskar att mina vänner läser min blogg. Att de gör det betyder att helt plötsligt fylls mitt sysslolösa liv med diverse impuls-luncher och vänner jag inte sett på evigheter dyker upp. Idag var det Emma. Så himla roligt att träffa denna helt superglada människa som sprider glädje och smittar av sig. Och lunchen i sig var ganska rolig den också. Det ingick ju kaffe efter maten.

Servitrisen: Vad vill ni ha i kaffet?
Emma: Mjölk, tack.
Jag: Jag tar gärna också lite mjölk.

Strax efter kommer servitrisen in med två stora glas, fulla med mjölk. Hon kom dessutom fram till vårt bord.

Vi: Hö? Vi vill inte ha mjölk efter maten. Kaffe med mjölk!

Hallå?! Vem vill ha ett stort glas mjölk efter maten liksom? Eller hörde vi fel? Hon kanske frågade: Vill ni ha kaffe? Helt knasigt blev det, men vi fick i alla fall vårt kaffe till slut, efter omständigheterna.

Jag har förbrilt försökt hitta gamla kort på mig och Emma men icke lyckats. Jag vet att jag har, men tydligen inte på min hårddisk. Tyvärr.

Efter vår lunch pratade jag med mamma. Nu skulle hon på lunch, så jag följde med henne också. Men jag åt inte lunch en gång till. Jag tog efterrätt istället. Himla bra det där.



Jag är på ypperligt humör idag och det känns bara så skönt! Jag sjunger och hör snuskiga ord från kommentatorerna på hockeyn som Mika tittar på. Alldeles perfekt dag. Imorgon ska jag måla och riva väv tror jag. Hoppas imorgon blir lika bra som idag.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0