Hur tänker de nu?

Hur tänker arbetsförmedlingen nu? Igår fick jag ett brev hem om en tjänst som jag måste söka. Både jobbcoach-kvinnan och min handläggare på arbetsförmedlingen har sagt att under tiden jag håller på med coaching ska arbetsförmedlingen inte skicka ut jobb som måste sökas, utan att jag söker självständigt. Det finns invändningar om detta, att fallet inte skulle vara så, men lik väl. Nu har de skickat ut en ledig tjänst till mig som de tycker jag ska söka. Och om jag inte söker får jag inga pengar. Nu till problemet. Tjänsten skall tillsättas den första augusti. Vad ska jag skriva i min ansökan då? Att jag kommer behöva ta med mig min bebis för amning då jag förmodligen är nybliven mamma? -Idiotförklaring -MVG. Om jag skickar iväg ett sådant mail blir jag ju idiotförklarad och det ökar ju inte precis mina chanser ifall jag vill söka nästa år, om det finns någon ledig tjänst då.

  • Så med andra ord ska jag söka en tjänst då jag precis blivit nybliven mamma.
  • Gör jag inte detta får jag inga pengar.
  • Och om jag söker kommer mina framtida planer om att jobba där, kännas aningen bortkastade.

Dessutom tycker jag det är fult av dem att skicka ut ett sådant mail en fredag då sista ansökningsdagen är en måndag.

Kommentarer
Postat av: Laila

Men det där ÄR så typiskt arbetsförmedlingen. Har du verkligen lyckats missa det innan :)

2011-03-26 @ 17:19:59
Postat av: Sandra

Jag hade ringt dom och sagt att du är tvungen att söka det, men att du ju ska bli mamma men återkommer gärna efter mammaledigheten och hör om det finns något ledigt då!! :)



(om det nu är något som verkar intressant)

2011-03-28 @ 10:03:57
Postat av: Sandra

ps.. då har du ju iaf sökt jobbet! och kan redovisa det som sökt men ej fått det eller liknande :)

2011-03-28 @ 10:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0