Min bebbe är perfekt!

Nu har jag och sork varit hos sorkmorskan. Båda två gick igenom utan anmärkning (blodproverna får vi svar på inom kort). Nästa gång jag ska dit kommer jag utsättas för tortyr. Jo, tortyr. Först och främst så ska jag befinna mig där klockan 08.00 (bara det liksom), fastande måste jag vara (då blir jag alltid sur, och förstår inte hur man kan fasta i typ en månad, mysterium), sedan ska jag tvingas att dricka något äckligt (ja, äckligt eftersom morskan sa till mig att ta med citron så det blir lättare att dricka (och nej, jag hoppas verkligen inte det är Tequila som de ska trycka i mig) ), sedan ska jag sitta där och sitta i två timmar. TVÅ TIMMAR (utan att äta naturligtvis) och sedan slutade jag lyssna.

Allt för någon diabeteskontroll. Jag har inte diabetes, men man måste kolla för att man kan drabbas av graviditetsdiabetes. Och, man kan ju i och för sig fråga sig om jag har det då jag är galen i choklad och mina vakna timmar på dygnet brukar bestå av ett ständigt kissande. Samtidigt står det i böckerna att det är normalt.

Ha! Vad är normalt? Vad nojjar alla över? Om jag mår bra, då tror jag min bebbe mår bra. Men i alla fall. Det är väl tur att de kollar mig, och jag är faktiskt tacksam för att de har koll på min lilla sork. Naturligtvis. Men sorkmorskan har faktiskt stuckit mig i både armen och fingret idag, och det gillas inte. Hur god tanken bakom det hela än är.

Nu ska jag ta en powernap och sedan iväg och handla kylskåp.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0