Sömnlös & fredagen den trettonde.

God morgon!

Eller förmiddag kanske? Idag har vi varit vaknar sedan klockan fyra. Tack vare den svarta katten som prompt skulle ligga på mitt ansikte. Och innan dess var det en grå katt som kom och hade en massa på sitt hjärta att lätta. Vaken så tidigt betyder att man även blir hungrig vilket väcker sork till liv som sprattlar som en annan marionettdocka. Men vad gör man inte? Jo man går inte upp. Man stannar kvar och filosoferar över livets stora gåta. Hade jag gått med i JV så kanske jag hade fått svar på det? -Jag skojade!

Nåja, dagen kommer spenderas hemma med två snubbar som gräver i trädgården. Mamma lovade dem att jag skulle göra kaffe till dem ifall de vill ha det. "Jaha" sa jag. Så, det får jag la göra då. Annars blir det lugnt idag. Många kansken. Kanske träffa Evelina, kanske träffa Emmy, kanske handla, kanske få en överraskning osv. Vi får helt enkelt se vad fredagen den trettonde har att erbjuda.

Grattis Lillasyster på namnsdagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0